terug bij Volvo

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
V60-er
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 25.09.2017 - 20:31
Locatie: Soest

zoals mijn naam al aangeeft, heb ik een aantal jaar geleden een Volvo V60 gehad. gekocht en onderhouden bij de verkopende dealert in Zaandam. dat was een V60 T3 Rdesign. leuk, maar na 2 jaar karten 'zonder kachel' en stoelverwarming, toch weer terug naar 'dat andere Zweedse merk' (niet zijnde Koenigsegg ;-) ). na de Saab 9-3Estate Norden Hirsch kwam de zeperd van de eeuw: een '07 BMW 320 Touring automaat. het afgelopen half jaar veel aan (moeten) vervangen, waardoor ik het vertrouwen in de auto en de kwaliteit ervan (diff lagers versleten bij 160.000km, moet niet mogen, vind ik) behoorlijk kwijt was.

dus kijken of ik zsm de BMW eruit kon trappen zonder teveel bij te leggen. eerste optie, een week of 4, 5 geleden was een Niksan Cashkwijt 2liter uit hetzelfde bouwjaar. maar die zou ik dan enkel gekocht hebben vanwege de hogere zit. voor de rest is h
et gewoon een emotieloze ******bak....

2 weken terug spreek ik een collega: hij had een S60 gekocht. LPG, dus veel km's (5ton), en verder nog wat werk. maar daar was de prijs ook wel naar. tsja, Volvo....interessant. maar ik moet geen sedan, want die vind ik onpraktisch. een V60 zou me te duur (en te klein, qua laadliters) en wat krapjes zijn. dus dan maar eens rondkijken voor een V70. tref ik er een aan bij een autobedrijf bij mijn werk in de buurt. tijdens een werkonderbreking (nee, ik staak niet, maar had die dag een gebroken dienst, waardoor ik een pauze van 3 uur had) langsgereden. interessante en nette auto. op een van de foto's in de advertentie kwam ik al een bekend stempeltje tegen van dezelfde dealert als waar ik de V60 had gekocht. mailtje gestuurd en gevraagd wat er tijdens het verblijf van de V70 bij hen gedaan was.

letterlijk 5 minuten na aanschaf, twee dagen later, belt de verkoper me op: het was geen Summum (zoals de advertentie meldde), maar verder wel een 'gezellige auto '. het 'beangstigende' van de verkoper was, dat hij 16 jaar na dato nog wist aan wie hij de auto nieuw geleverd had. binnenkort dus even in Zaandam 'op de koffie'.

en wat hebben we? wel: een V70 2.4L 170pk 5bak en 261.500km op de klok, met achterspoilert en afneembare schenensloper (trekhaak), zwart lederen interieur, navigatie en gedateerde telefoonvoorbereiding. de buitenkant ziet er groenigjes uit, een exacte kleurnaam of -code weet ik niet, heb ik nog niet naar gezocht. ik zie geen kleurverschillen, dus geen grote schadeklappers gehad. enige 'manco', maar niet erg: PDC werkt niet/heeft onderhoud nodig. gelukkig is een V70 achteraan recht en vierkant...

het enige dat ik van de BMW zal missen, is de separaat te openen ruit van de achterklep. nu moet ik opletten dat ik mijn knar niet stoot tegen het slot van de achterklep als die open staat :-)

(en ja: de bekleding van de A-stijlen zit wat losjes)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2005 Volvo V70 2.4L 170pk
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Welkom op het forum; leuke introductie. Veel fijne en veilige km's gewenst met deze erg mooie V70 en dito velgen!

Moest ook wel lachen over die emotieloze *******bak. Ik weet niet of een 2005 V70 2.4 170 pk veel verschilt met de (wat oudere) 850 GLT's of de (wat nieuwere) C70 die wij hebben, maar v.w.b. interieur en mee te rijden zijn de andere auto's die wij hebben, onder andere een ******bak, een stuk leuker (= meer emotie?) om in te zitten en om mee te sturen. De Volvo's rijden super comfortabel, zolang het min of meer rechtdoor gaat, maar echt emoties voel ik niet als ik er in rijd. Wel heerlijk relaxt cruisen.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Zou de A - stijlen opnieuw laten bekleden, mocht dit je teveel storen, zou geen nieuwe kopen want dan heb je het zo weer.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
V60-er
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 25.09.2017 - 20:31
Locatie: Soest

het rijdt erg prettig, moet ik zeggen. de zit achter het stuur is goed, daar heb je geen SUV voor nodig. ik zit wat hoger dan in de BMW. de roffel van de 5pitter hoor je eigenlijk alleen als je 'm wat verder in de toeren doortrekt (2500+)

wat ik inmiddels wel gemerkt heb is een 'jutter' rond de 2000 toeren. het rottige is dat dat net het toerental is van '50 in 3' en '80 in 5'. vanmiddag leverde dat een 'check engine'-melding op. ik vermoed een vervuild gasklephuis, aangezien dat een kwaal van de 2.4 heet te zijn. ik merk verder niks aan de motor, in de vorm van verminderd vermogen of iets dergelijks. volgende week woensdag ga ik even bij de 'nieuw verkoper' in Zaandam op de koffie, wellicht dat-ie daar 'even tussendoor' aan de uitlezer kan. na een reset (accupool los) blijft de melding een paar dagen weg, maar bij langdurig (vanmiddag was dat 50km/u over de Wakkerendijk in Eemnes, 2,5km lang) constante snelheid komt de melding weer terug.
2005 Volvo V70 2.4L 170pk
V60-er
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 25.09.2017 - 20:31
Locatie: Soest

gisterochtend de melding dat het olieniveau te laag was. dan moet er dus wat bij, om de boel heel te houden. dus een korte wandeling naar de benzinepomp een paar straten verderop om een litertje olie te kopen. 0w30 hebben ze niet, dus een litertje 0w40 gescoord, onder het motto van 'beter een slechte smering dan geen smering'.

wees gerust, de hele plas olie gaat er binnenkort toch uit. een soort van 'nulbeurt' voor mijn gemoedsrust. garage (eigen garage in Vianen of de Volvo-specialist in Baarn) kan dan meteen kijken wat de (motor)storing is, ik vermoed een kleinigheid in de ontsteking, bij 2000tpm 'juttert' het blok licht. op het oliekaartje van de laatste onderhoudsbeurt staat een kilometerstand van 256.xxx. bij die stand is de olie vervangen en volgens het kaartje moet het weer bij 271000 (of juni 2021). dat is dus over 8000km (of 4 maanden geleden...)

op de 7000km (263000-256000) sinds de vorige oliewissel heb ik gisteren iets meer dan een halve liter olie bijgevuld, en het niveau staat nu op de peilstok ongeveer 2mm onder 'max' (ik heb begrepen dat OP maximaal niet gewenst is bij een Volvo). altijd nog beter dan de 1:6000 van de BMW 320i automaat (zonder oliepeilstok!!!) die ik hiervoor had, maar toch: moet ik me 'zorgen' maken? ik weet: elke motor verbruikt olie, en een verbruik dat ik ooit met mijn Renault 5TL had (1:28.000) zal ik niet meer halen...
2005 Volvo V70 2.4L 170pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”