V70 2.4 in Klokje Rond met 650.000 op de teller

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26470
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe



De 2.4 heeft zich in deze V70 weer eens bewezen en verder ook de complimenten voor de eigenaar :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26294
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Volgens mij ook een eigenaar die al het onderhoud in eigen beheer uitvoerde.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4444
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Leuk hoor. Ook die berichten in de BC :-)
Mag je als eigenaar trots op zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26294
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Geintje van een ict'er😂
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26470
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

lint schreef: ↑15.01.2024 - 19:15 Volgens mij ook een eigenaar die al het onderhoud in eigen beheer uitvoerde.
Dit wordt ook meermaals duidelijk benoemd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8083
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Berichten in de DIM komen uit de CFE, die hang je met usb aan je computer en je kan van alles instellen en toevoegen aan de auto.

Eigenaar van deze V70 zit veel op V70 forum
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26294
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Is dus wel een echte liefhebber.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26470
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

JeroenSpock schreef: ↑15.01.2024 - 20:29 Berichten in de DIM komen uit de CFE, die hang je met usb aan je computer en je kan van alles instellen en toevoegen aan de auto.

Eigenaar van deze V70 zit veel op V70 forum
Tegenwoordige dus ook eigen teksten maken?
Die ik in de S60 had kon dat nog niet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 26294
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Apart toch uit dezelfde periode?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1173
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Chapeau! Petje af voor de V70 en zijn handige eigenaar!
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8083
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

fredhead schreef: ↑15.01.2024 - 20:41
JeroenSpock schreef: ↑15.01.2024 - 20:29Berichten in de DIM komen uit de CFE, die hang je met usb aan je computer en je kan van alles instellen en toevoegen aan de auto.

Eigenaar van deze V70 zit veel op V70 forum
Tegenwoordige dus ook eigen teksten maken?
Die ik in de S60 had kon dat nog niet.
Nou... Volgens mij kon mijn VCE (Volvo Canbus Extender) dat zelfs al, het origineel van M@rcel voordat hij ging samenwerken met Bob (VolvoTech) en het omdoopte naar CFE (Canbus Funtion Extender).
VCE (nummer 7, één van de eersten) zat in mijn S60 D5 en daar heb ik die welkomstmeldingen ook wel eens in gezet. In de 2.5t zit een CFE plus, die kan nog wat meer. Maar de welkom tekst heb ik nooit gebruikt eigenlijk. Leuk voor dit soort dingen.
Tegenwoordig is Marcel met pensioen, Bob leeft helaas niet meer, en de CFE rechten zijn verkocht aan D5T5 die hem nu verkoopt als VDD inc 4G om via internet met je telefoon de auto te bedienen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26470
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dan heb ik zitten slapen met de instellingen.
Niet dat ik direct om een tekst zat te springen maar kan het me echt niet meer herinneren.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

Ik vind het wel een knappe prestatie dat deze V70 zo ver is gekomen.
Heb het artikel gelezen op Autoweek.nl.
Maar schrok ook wel van de hoeveelheid reparaties die deze V70 door de jaren heen voor de kiezen heeft gehad om deze kilometerstand te bereiken.
Ruim 15000 euro aan onkosten. Foei zeg, daar kan je bijna een nieuwe auto voor kopen.
Met alle respect, maar een Honda, Lexus/Toyota haalt dit soort kilometerstanden fluitend zonder dat er veel aan stuk gaat.
Tijdje terug een Honda Accord tourer 2.0 automaat op lpg tegen gekomen in de handel met 550.000km op de teller en de hele onderhoudshistorie erbij. Allemaal uitgevoerd door Honda Wesselink in Apeldoorn. Het enige wat door de jaren heen stuk was gegaan was een dynamo en ook pas bij 4,5 ton. Verder nooit iets aan geweest! geen gasklephuizen, geen carterventilatie, geen poreuze olieringetjes en zelfs het onderstel was nog origineel met de originele dempers en veren eronder in prima staat.
Heb er zelf in gereden en ding reed nog meer dan dikke prima.
Kortom, een Volvo is best sterk en kan ver komen. Maar dan moeten er wel behoorlijke bedragen worden geïnvesteerd. En ik wil niet weten wat het had gekost om zover te komen als de eigenaar de reparaties niet zelf had kunnen doen en had moeten laten uitvoeren door een Volvo dealer. Dan ga je zo naar de 40.000 euro.
Heb wel echt respect voor de eigenaar van deze V70. Dit soort mensen levert een enorme schat aan kennis aan op fora zoals deze waarvan wij weer kunnen profiteren om onze Volvo's ook zo lang mogelijk in leven te kunnen houden.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26470
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat de schokdempers nog in goede staat waren durf ik te betwijfelen, die slijten gewoon.
Maar ik ben het wel met je eens dat de meeste Japanners minder gebreken kennen door de jaren heen, onder andere doordat de onderhoudsintervallen korter zijn.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

fredhead schreef: ↑17.01.2024 - 13:01 Dat de schokdempers nog in goede staat waren durf ik te betwijfelen, die slijten gewoon.
Maar ik ben het wel met je eens dat de meeste Japanners minder gebreken kennen door de jaren heen, onder andere doordat de onderhoudsintervallen korter zijn.
Deze Accord had om de 20.000km een beurt gehad bij de Honda dealer. Was te zien in het onderhoudsboekje dat bij de auto zat.
Verder reed deze Accord nog erg strak en er was geen lekkage te zien bij de schokdempers.
Deze Accord is uiteindelijk verkocht aan iemand uit Roemenië. Dat is het jammere ervan, een Japanner heeft helaas niet de reputatie qua duurzaamheid die een Volvo heeft. Het merk Honda staat helaas inmiddels al lang niet meer op de radar van de gemiddelde Nederlandse consument die het goedkoopste van het goedkoopste wil en daar dan nog weer een flinke korting over heen. Daarom worden ze nauwelijks nog nieuw verkocht en daarom ook komt hier in NL nooit aan het licht hoe ontzettend goed deze auto's zijn. Gewoonweg omdat ze nauwelijks rond rijden op onze wegen dit in tegenstelling tot Volvo dat in ons land in het verleden zeer goed verkocht is.
In een land als Amerika is dit compleet anders. Alleen al van de CRV verkoopt Honda er op dit moment zowat 400.000 stuks per jaar en 300.000 stuks van de Accord. Dat zijn enorme aantallen en dat gecombineerd met de enorme afstanden die men daar rijdt en het komt al snel aan het licht hoe goed die auto's zijn. Gewoonweg omdat ze nooit stuk gaan.
Een Amerikaan zweert bij een Honda of Toyota. Men wil er niets anders meer. Zegt ook wel wat dat de eigen Amerikaanse autoindustrie in een diep dal zit. De Amerikaans laat de Amerikaanse merken voor wat het is en zijn massaal gegaan voor een Honda of Toyota. Nou, dat zie ik in een autoland als Duitsland nog zo 123 niet ff gebeuren.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26470
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Malmö schreef: ↑17.01.2024 - 13:28 er was geen lekkage te zien bij de schokdempers.
Lekkage is iets anders dan afgenomen werking.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

fredhead schreef: ↑17.01.2024 - 13:31
Malmö schreef: ↑17.01.2024 - 13:28 er was geen lekkage te zien bij de schokdempers.
Lekkage is iets anders dan afgenomen werking.
Ik vond dat deze auto zeer strak reed. Geen vergelijk met onze waggelende Volvo's maar dat zal ook liggen aan het verschil in ontwerp. Onze P2's baseren in principe nog op doorontwikkelde 850 techniek. En die is al in de jaren 80 ontwikkeld. De Honda Accord vanaf 2003 is wat dat betreft toch een stuk moderner met zijn double wishbone wielophanging. Dat geeft per definitie al een strakker weggedrag. Natuurlijk zal er na 5 ton wat slijt op zitten, maar stuk waren ze niet. En zoals Joep het al zei, we weten ook niet echt hoe onze P2's reden toen ze nieuw waren. Zelf heb ik jarenlang geleden een keer een proefrit gemaakt in een uit Zweden geïmporteerde V70 met weinig km's. En die reed ook al vrij soft. De S60 is wat dat betreft wel een stuk stugger dan een V70.

Zelf heb ik bij mijn S60 de schokdempers rondom laten vervangen bij 380.000km. Dat waren nog de eerste exemplaren. Verder toen nieuwe veren voor gemonteerd (eentje was gebroken) en nieuwe draagarmen voor. Maar na vervanging vond ik de S60 slechts minimaal beter rijden. Vooral minder gevoelig voor zijwind.
Pas toen ik de voorbanden verving (nu een V snelheidsindex wat er ook op hoort in plaats van de H's die er daarvoor op zaten) maakte de auto qua weggedrag een grote sprong vooruit. Dus, schokdempers zeggen ook niet alles.
Maar nogmaals, respect voor de staat waarin de Volvo V70 verkeert. Ik sleutel ook zelf maar dit niveau ga ik niet halen.
Verder heb ik ook niet de ruimte bij het huis om dit te doen. Woon weliswaar in een hoekhuis met eigen oprit. Maar de buren kijken je raar aan als je aan je oude auto gaat werken. Het is best wel een yuppenbuurt waarin ik woon en die rijden allemaal leasewagens en vrij nieuwe auto's.
Als ik aan mijn auto werk doe ik dat bij een dhz garage in Duitsland. Betaal er slechts 12 euro per uur voor een brug en kan dan in alle rust werken. Maar het werk dient wel binnen een tijdsbestek van 3 uur te zijn gedaan want anders kom ik niet meer terug naar Nederland. En het is een retourtje van 140km! De echt grote reparaties zoals het vervangen van het onderstel en de uitlaat onlangs laat ik doen bij een Volvo specialist bij mij in de buurt.
Laatst gewijzigd door Malmö op 17.01.2024 - 14:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26470
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Is niemand die zegt dat een schokdemper alles zegt, alleen wel dat het nieuwe er ruimschoots af is na 550.000 kilometer.
Eerder ook al.

Had zelf een Bilstein B12 set onder mijn laatste S60 en dat maakte er een hele andere auto van.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

fredhead schreef: ↑17.01.2024 - 14:33 Is niemand die zegt dat een schokdemper alles zegt, alleen wel dat het nieuwe er ruimschoots af is na 550.000 kilometer.
Eerder ook al.

Had zelf een Bilstein B12 set onder mijn laatste S60 en dat maakte er een hele andere auto van.
Ja, had misschien zelf ook beter de Bilsteins kunnen kiezen. Maar dan de B6 omdat die meer comfort bieden en beter geschikt zijn voor dagelijks gebruik.
Ik heb er nu Sachs onder zitten maar eigenlijk is het onderstel nu vlees nog vis. Het is niet comfortabel, zelfs behoorlijk stug, maar een erg strak weggedrag heeft de auto ook niet. In Duitsland rijd ik eigenlijk nooit harder dan 140/150km/u omdat het dan allemaal nogal vrij vaag en onzeker begint aan te voelen. Daarbij, mijn binnenste en buitenste stuurkogels heb ik ook onlangs laten vervangen dus ook dat is allemaal nieuw. De Volvo specialist zegt dat hij de boel niet in een betere staat kan krijgen dan dat het nu is. Immers alles is eigenlijk vervangen. Dus het onderstel zou nu optimaal moeten zijn. Maar erg zeker en strak voelt het echt niet aan.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 26470
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De B12 set bestaat uit andere veren met de B6 dempers.
B8 is het pincipe dezelfde qua demping alleen is deze qua lengte korter dan de B6 dempers waardoor deze geschikt is voor verdere verlaging dan 3 centimeter.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”