Welkom bij The neverending story, mijn digitale auto dagboek.
Sinds 20-08-2018 ben ik de derde eigenaar van de 98-FH-SJ. Een V70T5 uit 2000 met een hoge km stand.
Achter de koplampen bevindt zich een b5234t3 motor met daar een Aisin AW55-50 geartronic automatische 5-versnellingsbak aan vast.
Dat stukje techniek stond volgens Volvo gegarandeerd voor 250 pk en 330 Nm en ze claimde een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7.1 sec en een top van 250 km/u.
In dit topic wil ik zo accuraat mogelijk vast leggen wat ze (ik spreek bij voertuigen altijd over de vrouwelijke vorm, hoe het zich identificeert is me tot op heden onbekend) mee heeft gemaakt en nog altijd meemaakt.
Van haar verleden aan de hand van de ingevulde beurten in het boekje en het RDW tellerrapport dat ik bij aanschaf kreeg,
tot en met updates van huidige avonturen en toekomst plannen.
Chronologisch zal ik proberen haar geschiedenis sinds ze in ons bezit is te documenteren.
De verhalen en reparaties als ik het kan achterhalen ook de garage of leverancier, onderdeelnummers en prijs eventueel vergezeld door toen gemaakte foto's.
Op het moment dat ik dit schrijf is ze al 6 jaar in ons bezit en hebben we vele ups en downs meegemaakt.
Als kind was ik al weg van iedere T5 en R die Volvo verzonnen kreeg en in 2018 kwam ik thuis te zitten vanwege een slechte rechter schouder.
Na een làààààng proces -naar aanleiding van een motor ongeluk in 2005- van (meer dan) full time vrachtwagen chauffeur naar op 38 jarige leeftijd stay home dad zijn en het weg vallen van de woon/werkverkeer km's, was onze V50 2.0D uit 2006 met 6 versnellings handbak niet meer passend.
De wensen waren: een automaat voor mijn schouder, veilig om mij en mijn gezin te beschermen en groot genoeg om ermee met z'n alle op vakantie te kunnen..... maar tegelijk ook een auto om mij mentaal overeind te helpen voor zover mogelijk
Ik vind het namelijk heerlijk om hobbymatig te sleutelen. Dan doe ik het liefst eerst uitgebreid onderzoek naar oplossingen of droom ik vooruit over upgrades.
Het was een zware periode geweest en ik ben sowieso gezegend met chronische depressies tevens ging ik een prothese in mijn rechter schouder krijgen. Dus de auto moest een jaar kunnen overbruggen zonder dat ik eraan kon sleutelen.
En ik vond dat ik mezelf mocht misschien zelfs wel MOEST verwennen.
Op jacht naar een V70T5, p2 platform ivm de gordijn airbags en de grote aftermarket, ouder en hoge km stand zodat ze binnen budget viel.
En zo ruilde ik op 21-08-2018 om 16.25 na een proefrit mijn V50 voor €1750 in en betaalde €1750 bij op deze V70T5 uit 2000 met 438751 km op de teller.
Ze is afgeladen met pakketten vanaf de fabriek alleen weet ik niet precies meer welke.
Zo heeft ze oa een sportiever onderstel, vol leer met beide voorstoelen elektrisch verwarmd en verstelbaar, telefoon, climate control, wis was op de koplampen, accu in de kofferbak, het 1 na beste audio systeem (denk ik, met p200 versterker), enz, enz.
Misschien liet ik wat geld vallen met deze deal maar ze had al een grote beurt gehad en werd ook nog eens verwend met: een nieuwe apk, een verse distributie, een andere dynamo (die erop zat was tijdens de proefrit overleden omdat een accu pool per ongeluk kort was los gekomen) en er werd een kleine lekkage verholpen.
Bovendien zaten er kosten aan de V50 voor de koppeling aan te komen en daar had ik geen zin meer in.
Tijdens het onderhandelen heb ik het netjes vermeld en de verkoper heeft zelf ook een proefrit met de V50 gedaan.
Dit was de inleiding, ik heb veel aan haar gewerkt de laatste tijd en het is laat dus ik ga naar mijn mandje.
Mijn hoop is dat dit topic interessant maar vooral ook leuk wordt om te lezen.
Eerlijk over de fouten die ik gemaakt heb, open over de bodemloze put die ze kon zijn, maar aardig onderweg om zelf een heerlijke machine onder mijn dikke kont te hebben.
Met vriendelijke groet,
Maarten
V70 2.3 T5 geartronic MY2000. The neverending story.
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28689
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Goed verhaal!
Overigens is die accu in de kofferbak géén optie, dat hebben ze allemaal
S60 van die periode in ieder geval net zo.
Overigens is die accu in de kofferbak géén optie, dat hebben ze allemaal
S60 van die periode in ieder geval net zo.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Ik meende dat het onderdeel was van het winter line pakket, zoals bijvoorbeeld ook de wis was op de koplampen
*Edit. Ah ik heb zojuist een prijslijst met alle opties van toen gevonden en zie dat je gelijk hebt. Het lijkt wel alsof ze een Sport uitvoering is en uitgerust met: comfort line, premium line, winter line, mobility line en estate line.
*Edit. Ah ik heb zojuist een prijslijst met alle opties van toen gevonden en zie dat je gelijk hebt. Het lijkt wel alsof ze een Sport uitvoering is en uitgerust met: comfort line, premium line, winter line, mobility line en estate line.
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28689
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zal wel gewoon een stukje ruimte besparing zijn geweest onder de motorkap
Zelf 2 S60's gehad die hem achterin hadden en de S60 die mijn ouders hadden net zo.
Zelf 2 S60's gehad die hem achterin hadden en de S60 die mijn ouders hadden net zo.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
En als voordeel dat ie iets beter tegen de kou beschermd staat.
Laatst gewijzigd door maartjinski op 03.07.2024 - 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28689
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Denk dat dat wel mee valt.
Stalen bak in de bodem, zal misschien iets schelen maar niet heel veel.
Stalen bak in de bodem, zal misschien iets schelen maar niet heel veel.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3448
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Fijn Maarten,
gaat een goed topic worden over een mooie Volvo.
Niet helemaal dezelfde uitvoering maar wel veel overeenkomsten.
viewtopic.php?p=1635266#p1635266
Accu achterin:
Heel fijn voor caravannisten: de afstand van de auto-accu naar de caravan-accu / koelkast is aanmerkelijk korter.
Minder verlies, dus betere 'oplading' / koeling tijdens rijden.
gaat een goed topic worden over een mooie Volvo.
Niet helemaal dezelfde uitvoering maar wel veel overeenkomsten.
viewtopic.php?p=1635266#p1635266
Accu achterin:
Heel fijn voor caravannisten: de afstand van de auto-accu naar de caravan-accu / koelkast is aanmerkelijk korter.
Minder verlies, dus betere 'oplading' / koeling tijdens rijden.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Dank je Mees, ik zie idd overeenkomsten met jouw topic, leuk!
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Wanneer ik het serviceboekje naast het tellerrapport leg vallen een paar dingen op.
Het tellerrapport is van de RDW en legt bij iedere garage bezoek (mits ze er aan denken) de km-stand vast bij de datum, dit was om fraude met tellerstanden tegen te gaan.
In de eerste 3 jaar legde ze 100.000 km af en zijn er 6 onderhoudsbeurten zo'n beetje om het half jaar gestempeld door Broekhuis Zeist.
De stempels van Broekhuis lopen door tot 2007 en de km stand loopt van begin tot dan, gemiddeld 20.000 km per beurt op.
Het tellerrapport begint in 2000 op 1 km, daarna gaat het vanaf 2003 verder.
Tot nu toe niks vreemds maar dan van 2003 tot 2007 is 21 keer de km stand toegevoegd aan het tellerrapport, met intervallen tussen de 2 en 7 duizend km.
In 2008 is de km stand 3 keer geregistreerd, dan 1 keer per jaar t/m 2014 en maar liefst 6 keer in 2015.
Het enige wat dat zegt is dat ze jaren structureel vaak bij een garage kwam, dan even normaal en dan weer een jaar veel.
In die tijd werkte ik als leverancier van producten voor in koffie en snoep automaten. Zo heb ik wel eens bij het KLPD hoofdkwartier in Driebergen mogen leveren en heb toen een leuk gesprek gehad met de monteur die mij hielp met lossen.
Ze waren helemaal weg van de V70T5 die toen der tijd in grote getalen werden ingezet. De auto's waren de eerste waar in jaren van ongelukken waarbij nog geen agent ernstig gewond was geraakt.
Ook vertelde hij dat ze zelf een tuning file hadden die ze op iedere auto aanbrachten, mooi he die sterke arm van de wet
Je zag ze ook vaak in de afleveringen van Blik op de Weg en ik probeer dan ook altijd te kijken of ik mijn kenteken voorbij zie komen.
Het zou niet ondenkbaar zijn dat er ooit blauwe disco verlichting achter de grill heeft gezeten...
Verder is in het serviceboekje te zien dat de auto minimaal 1 keer per jaar een stempel van een beurt heeft ontvangen.
Van 2000 t/m 2007 12 keer in Zeist bij Broekhuis, km stand 0 t/m 231.981.
Van 2008 t/m 2010 2 keer ingevuld met handtekening maar geen stempel, locatie onbekend, km stand 243.873 t/m 256.965
Van 2011 t/m 2015 8 keer in Aalten bij een Bosch service, km stand 272.802 t/m 375.439
Van 2015 t/m 2018 5 keer zijn de stempels vertegenwoordigd door de garage waar wij haar van kochten, in Liempde bij Used Volvo Van Kempen, km stand 391.768 t/m 438.853
Tenzij jullie iets opvalt hebben we dan nu echt iets geleerd van die droge getallen?
Niet echt meer dan dat het erop lijkt dat ze met regelmaat een stempel heeft gehad
Maar dat is wel een fijne gedachte!
Het tellerrapport is van de RDW en legt bij iedere garage bezoek (mits ze er aan denken) de km-stand vast bij de datum, dit was om fraude met tellerstanden tegen te gaan.
In de eerste 3 jaar legde ze 100.000 km af en zijn er 6 onderhoudsbeurten zo'n beetje om het half jaar gestempeld door Broekhuis Zeist.
De stempels van Broekhuis lopen door tot 2007 en de km stand loopt van begin tot dan, gemiddeld 20.000 km per beurt op.
Het tellerrapport begint in 2000 op 1 km, daarna gaat het vanaf 2003 verder.
Tot nu toe niks vreemds maar dan van 2003 tot 2007 is 21 keer de km stand toegevoegd aan het tellerrapport, met intervallen tussen de 2 en 7 duizend km.
In 2008 is de km stand 3 keer geregistreerd, dan 1 keer per jaar t/m 2014 en maar liefst 6 keer in 2015.
Het enige wat dat zegt is dat ze jaren structureel vaak bij een garage kwam, dan even normaal en dan weer een jaar veel.
In die tijd werkte ik als leverancier van producten voor in koffie en snoep automaten. Zo heb ik wel eens bij het KLPD hoofdkwartier in Driebergen mogen leveren en heb toen een leuk gesprek gehad met de monteur die mij hielp met lossen.
Ze waren helemaal weg van de V70T5 die toen der tijd in grote getalen werden ingezet. De auto's waren de eerste waar in jaren van ongelukken waarbij nog geen agent ernstig gewond was geraakt.
Ook vertelde hij dat ze zelf een tuning file hadden die ze op iedere auto aanbrachten, mooi he die sterke arm van de wet
Je zag ze ook vaak in de afleveringen van Blik op de Weg en ik probeer dan ook altijd te kijken of ik mijn kenteken voorbij zie komen.
Het zou niet ondenkbaar zijn dat er ooit blauwe disco verlichting achter de grill heeft gezeten...
Verder is in het serviceboekje te zien dat de auto minimaal 1 keer per jaar een stempel van een beurt heeft ontvangen.
Van 2000 t/m 2007 12 keer in Zeist bij Broekhuis, km stand 0 t/m 231.981.
Van 2008 t/m 2010 2 keer ingevuld met handtekening maar geen stempel, locatie onbekend, km stand 243.873 t/m 256.965
Van 2011 t/m 2015 8 keer in Aalten bij een Bosch service, km stand 272.802 t/m 375.439
Van 2015 t/m 2018 5 keer zijn de stempels vertegenwoordigd door de garage waar wij haar van kochten, in Liempde bij Used Volvo Van Kempen, km stand 391.768 t/m 438.853
Tenzij jullie iets opvalt hebben we dan nu echt iets geleerd van die droge getallen?
Niet echt meer dan dat het erop lijkt dat ze met regelmaat een stempel heeft gehad
Maar dat is wel een fijne gedachte!
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Dan nu het leukste gedeelte uit het leven van onze neverending story, alles sinds ons bezit.
2018:
21-08-2018 De aanschaf van de auto €3500,-
De motor produceert na 2 a 3 maanden een zwaardere brom in lage toeren. Het voelt of de turbo niet mee doet, maar wanneer het gas dieper wordt ingetrapt komt ie soms ineens volle bak in.
Uitlezen biedt geen antwoorden en de eerste uitdaging is een feit. De volgende onderdelen heb ik in mijn speurtocht vervangen:
30-11-2018 Pierburg tcv (vuldrukregelklep), art.nr. 7.22240.13.0 ,via Autodoc €32.78
18-12-2018 Thermostaat, art.nr. onbekend, via Autopolar €26.08
22-12-2018 Brandstofslang 4mm, 2.5 m, via De Turck Automaterialenzaak €15.27 Om de vacuümslangen aan de tcv te vervangen
2019
20-01-2019 Bovenste Motorsteun art.nr. PRO62430770C via European Tuning €29.00 De oude motorsteun heeft erg veel speling
02-01-2019 Orginele luchtbuis van filter naar turbo, art.nr. onbekend, via Autopolar €85.91 De oude luchtbuis is ingescheurd
2018:
21-08-2018 De aanschaf van de auto €3500,-
De motor produceert na 2 a 3 maanden een zwaardere brom in lage toeren. Het voelt of de turbo niet mee doet, maar wanneer het gas dieper wordt ingetrapt komt ie soms ineens volle bak in.
Uitlezen biedt geen antwoorden en de eerste uitdaging is een feit. De volgende onderdelen heb ik in mijn speurtocht vervangen:
30-11-2018 Pierburg tcv (vuldrukregelklep), art.nr. 7.22240.13.0 ,via Autodoc €32.78
18-12-2018 Thermostaat, art.nr. onbekend, via Autopolar €26.08
22-12-2018 Brandstofslang 4mm, 2.5 m, via De Turck Automaterialenzaak €15.27 Om de vacuümslangen aan de tcv te vervangen
2019
20-01-2019 Bovenste Motorsteun art.nr. PRO62430770C via European Tuning €29.00 De oude motorsteun heeft erg veel speling
02-01-2019 Orginele luchtbuis van filter naar turbo, art.nr. onbekend, via Autopolar €85.91 De oude luchtbuis is ingescheurd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
05-01-2019 Alles ter vervanging van de drukbuis tussen turbo en intercooler via Chargertech
45 graden bocht silicone, 57mm diameter €11.57 ex
90 gr alu koppelstuk, 57mm diameter €14.55 ex
90 gr bocht silicone, 57mm diameter 3 stuks €36.89 ex
alu buis, 60mm diameter €8.22 ex
Rechte verloop silicone, 57 naar 51mm €8.52 ex
Slangklemmen, 11 stuks €17.48 ex
Totaal: €117.64 incl
Tot dan toe alles vervangen zonder resultaat, wel was alles echt aan vervanging toe.
Ook reinig ik de turbo druk sensor, de lmm en de wastegate klep in de turbo zelf na aanleiding van YouTube filmpjes. Alles zonder resultaat.
4-01-2019 gaat eindelijk het motormanagement lampje aan, foutcode p0013 bij uitlezen met de app Torque en een dongel, fout op de nokkenassensor of nokkenas versteller.
Bingo! ik heb een richting! Denk ik op dat moment.
Ik lees het art.nr van de nokkenassensor op de achterkant van het motorblok af met mijn Lidl endoscoop en bestel een tweedehandse van een sloperij voor €40,-, want €215,- voor een nieuwe geeft net zo goed geen garantie dat daarmee ook mijn storing weg is.
Op Youtube vind ik een filmpje hoe ik de nokkenas versteller kan reinigen, dus daar kies ik dan eerst voor.
De foutcode blijft weg, maar de auto reageert nog steeds in lage toeren niet zoals het hoort.
28-03-2019 Opti Flow kit, art.nr BSR4900705, via European tuning €159.00
11-04-2019 Revisie Kit Reciculatie Klep, art.nr. IPD124916 via European Tuning €35.00
22-04-2019 op de invoegstrook richting de N281 thv Heerlen komt een melding "vermogen beperkt, stop zsm" en direct is ze al haar vermogen kwijt.
Meteen de vluchtrook op dan stonden we veilig en omdat we om de hoek bij mijn schoonouders stonden lieten we hen gelijk de kinderen ophalen.
Het was lekker weer en we zaten wel prima, bij toeval eten en drinken bij ons, dus het maar zo aangenaam mogelijk gemaakt
De anwb vond vrij vlot dat de slang van het gasklephuis was afgeschoten en binnen enkele tellen waren we weer good to go.
24-05-2019 slijpt een chirurg mijn rechterschouder in stukjes en punnikt er een prothese in.
15-09-2019 Op een warme dag onderweg in Nijmegen voor een controle van mijn schouder, een stadsbus besluit last minute midden op de weg voor mijn neus te stoppen.
Snel scan ik mijn omgeving en als ik direct reageer kan ik veilig om de bus heen, ik geef richting aan en tegelijk als ik de bus voorbij wil gaan probeert een auto achter mij mij voorbij te gaan.
Om te voorkomen dat die auto in mijn linker kant belandt aai ik even met mijn rechter voet de vloerbedekking.
Toevalligerwijs zit het gaspedaal daar tussen.
De T5 spuit als een ware volbloed racer vooruit en ik weet weer waarom ik deze auto gekocht had, wat een beest!
Nog voor ik om de bus heen ben komt er een grote witte stoomwolk onder haar motorkap vandaan en krijg ik de melding "koelvloeistof te laag" onder ogen, de temperatuur stond netjes in het midden.
En ik weet weer waarom ik deze auto kon betalen, wat een drama!
Snel aan de kant en die motorkap open, geen directe aanleiding te zien en er zit nog kvs in het reservoir, vreemd maar toch maar rustig door naar het ziekenhuis.
Na de afspraak die neerkwam op: "u heeft nog constant pijn, maar u kunt de schouder wel al verder bewegen dan gedacht, tja dan kunnen wij voorlopig niet zo veel" heb ik in de parkeergarage nog eens goed onder de motorkap gezocht.
Nog altijd een beetje kvs aanwezig in het reservoir en alles was nat maar geen losse slang oid te vinden.
Even een belletje met Volvoservice die op een kwartier rijden zat, het was wel bloedheet buiten maar Googlemaps gaf geen file aan.
Voorzichtig maar proberen om in Elst te komen met de kachel op de stand: "Uw Maarten is in 2 minuten gebakken?" om zoveel mogelijk hitte te lozen... Maar op de Waalbrug stond door werkzaamheden een kleine eigenwijze file, die zich niks van Google had aangetrokken.
*Voer hier uw favoriete krachttermen in*
Het moment dat de file oplost en ik drijvend in het zweet heel geleidelijk de snelheid verhoog begint de motor te tikken. Mijn dag kon niet beter
De temperatuur naald had al die tijd strak omhoog gestaan en ik was er zo klaar mee dat ik die laatste 5 minuten nog naar Elst door ben gereden.
Daar aangekomen bleek de bovenste slangpilaar (bij gebrek aan een beter woord voor de aansluiting van de bovenste slang) van de radiateur finaal was afgebroken, hij hing er alleen nog precies tegenaan.
Met een laser thermometer was te zien dat de kop 200 graden was, diverse plastic kapjes waren begonnen vloeibaar te worden, gezellig warm dus.
2 uur hebben we haar af laten koelen terwijl ik tussen het aanbod van hun auto's rond liep, overwegend wat te doen.
Voorzichtig kregen ze de losse slang op het eindje radiateur dat nog over was geklemd, om haar even bij te kunnen vullen en te starten.
Ze sloeg gelijk aan en liep heel kalm, tot ze druk op de slangen begon op te bouwen. Dit was voor de experts genoeg om in te schatten dat op z'n minst de koppakking lek was.
Achteraf heb ik wel vragen bij die manier van lekke koppakking bepalen. De dop van het systeem hoort namelijk bij 1.5 bar af te blazen, alle druk die meer opgebouwd word betekent een slechte dop. Verder had ik zelf ook wel ingeschat dat dit er niet goed voor was geweest, dus hoe dat we bij die conclusie kwamen is dan minder belangrijk.
Hierna wordt het even rommelig, ik wil niemand afvallen en skip even een stukje.
29-11-2019 Ze heeft bij Volvoservice een donor motor gekregen waarvan ik alleen nog weet dat het Engels was en nog geen 2 ton gelopen had.
De rekening van de transplantatie:
Motorblok (gebruikt) €1000.-
Oliedrukherstel en distributie €330.-
Olie, filter, koelvloeistof €83.-
Radiateur €176.-
Arbeidskosten motorblok inbouwen €660.-
Arbeidskosten radiateur inbouwen €58
BTW €274.47
Totaal: €2581.47
45 graden bocht silicone, 57mm diameter €11.57 ex
90 gr alu koppelstuk, 57mm diameter €14.55 ex
90 gr bocht silicone, 57mm diameter 3 stuks €36.89 ex
alu buis, 60mm diameter €8.22 ex
Rechte verloop silicone, 57 naar 51mm €8.52 ex
Slangklemmen, 11 stuks €17.48 ex
Totaal: €117.64 incl
Tot dan toe alles vervangen zonder resultaat, wel was alles echt aan vervanging toe.
Ook reinig ik de turbo druk sensor, de lmm en de wastegate klep in de turbo zelf na aanleiding van YouTube filmpjes. Alles zonder resultaat.
4-01-2019 gaat eindelijk het motormanagement lampje aan, foutcode p0013 bij uitlezen met de app Torque en een dongel, fout op de nokkenassensor of nokkenas versteller.
Bingo! ik heb een richting! Denk ik op dat moment.
Ik lees het art.nr van de nokkenassensor op de achterkant van het motorblok af met mijn Lidl endoscoop en bestel een tweedehandse van een sloperij voor €40,-, want €215,- voor een nieuwe geeft net zo goed geen garantie dat daarmee ook mijn storing weg is.
Op Youtube vind ik een filmpje hoe ik de nokkenas versteller kan reinigen, dus daar kies ik dan eerst voor.
De foutcode blijft weg, maar de auto reageert nog steeds in lage toeren niet zoals het hoort.
28-03-2019 Opti Flow kit, art.nr BSR4900705, via European tuning €159.00
11-04-2019 Revisie Kit Reciculatie Klep, art.nr. IPD124916 via European Tuning €35.00
22-04-2019 op de invoegstrook richting de N281 thv Heerlen komt een melding "vermogen beperkt, stop zsm" en direct is ze al haar vermogen kwijt.
Meteen de vluchtrook op dan stonden we veilig en omdat we om de hoek bij mijn schoonouders stonden lieten we hen gelijk de kinderen ophalen.
Het was lekker weer en we zaten wel prima, bij toeval eten en drinken bij ons, dus het maar zo aangenaam mogelijk gemaakt
De anwb vond vrij vlot dat de slang van het gasklephuis was afgeschoten en binnen enkele tellen waren we weer good to go.
24-05-2019 slijpt een chirurg mijn rechterschouder in stukjes en punnikt er een prothese in.
15-09-2019 Op een warme dag onderweg in Nijmegen voor een controle van mijn schouder, een stadsbus besluit last minute midden op de weg voor mijn neus te stoppen.
Snel scan ik mijn omgeving en als ik direct reageer kan ik veilig om de bus heen, ik geef richting aan en tegelijk als ik de bus voorbij wil gaan probeert een auto achter mij mij voorbij te gaan.
Om te voorkomen dat die auto in mijn linker kant belandt aai ik even met mijn rechter voet de vloerbedekking.
Toevalligerwijs zit het gaspedaal daar tussen.
De T5 spuit als een ware volbloed racer vooruit en ik weet weer waarom ik deze auto gekocht had, wat een beest!
Nog voor ik om de bus heen ben komt er een grote witte stoomwolk onder haar motorkap vandaan en krijg ik de melding "koelvloeistof te laag" onder ogen, de temperatuur stond netjes in het midden.
En ik weet weer waarom ik deze auto kon betalen, wat een drama!
Snel aan de kant en die motorkap open, geen directe aanleiding te zien en er zit nog kvs in het reservoir, vreemd maar toch maar rustig door naar het ziekenhuis.
Na de afspraak die neerkwam op: "u heeft nog constant pijn, maar u kunt de schouder wel al verder bewegen dan gedacht, tja dan kunnen wij voorlopig niet zo veel" heb ik in de parkeergarage nog eens goed onder de motorkap gezocht.
Nog altijd een beetje kvs aanwezig in het reservoir en alles was nat maar geen losse slang oid te vinden.
Even een belletje met Volvoservice die op een kwartier rijden zat, het was wel bloedheet buiten maar Googlemaps gaf geen file aan.
Voorzichtig maar proberen om in Elst te komen met de kachel op de stand: "Uw Maarten is in 2 minuten gebakken?" om zoveel mogelijk hitte te lozen... Maar op de Waalbrug stond door werkzaamheden een kleine eigenwijze file, die zich niks van Google had aangetrokken.
*Voer hier uw favoriete krachttermen in*
Het moment dat de file oplost en ik drijvend in het zweet heel geleidelijk de snelheid verhoog begint de motor te tikken. Mijn dag kon niet beter
De temperatuur naald had al die tijd strak omhoog gestaan en ik was er zo klaar mee dat ik die laatste 5 minuten nog naar Elst door ben gereden.
Daar aangekomen bleek de bovenste slangpilaar (bij gebrek aan een beter woord voor de aansluiting van de bovenste slang) van de radiateur finaal was afgebroken, hij hing er alleen nog precies tegenaan.
Met een laser thermometer was te zien dat de kop 200 graden was, diverse plastic kapjes waren begonnen vloeibaar te worden, gezellig warm dus.
2 uur hebben we haar af laten koelen terwijl ik tussen het aanbod van hun auto's rond liep, overwegend wat te doen.
Voorzichtig kregen ze de losse slang op het eindje radiateur dat nog over was geklemd, om haar even bij te kunnen vullen en te starten.
Ze sloeg gelijk aan en liep heel kalm, tot ze druk op de slangen begon op te bouwen. Dit was voor de experts genoeg om in te schatten dat op z'n minst de koppakking lek was.
Achteraf heb ik wel vragen bij die manier van lekke koppakking bepalen. De dop van het systeem hoort namelijk bij 1.5 bar af te blazen, alle druk die meer opgebouwd word betekent een slechte dop. Verder had ik zelf ook wel ingeschat dat dit er niet goed voor was geweest, dus hoe dat we bij die conclusie kwamen is dan minder belangrijk.
Hierna wordt het even rommelig, ik wil niemand afvallen en skip even een stukje.
29-11-2019 Ze heeft bij Volvoservice een donor motor gekregen waarvan ik alleen nog weet dat het Engels was en nog geen 2 ton gelopen had.
De rekening van de transplantatie:
Motorblok (gebruikt) €1000.-
Oliedrukherstel en distributie €330.-
Olie, filter, koelvloeistof €83.-
Radiateur €176.-
Arbeidskosten motorblok inbouwen €660.-
Arbeidskosten radiateur inbouwen €58
BTW €274.47
Totaal: €2581.47
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
30-11-2019 (laat dat even bezinken) Een lange rit met ons gezin naar familie in Duitsland. Vanuit Best pas bij Oldenzaal de grens over, al die tijd heel rustig gereden. Vanaf het bordje met einde advies snelheid breng ik heel rustig mm voor mm het gas pedaal omlaag. 140, 150, 160, 170, 180 km/u en mijn gezinsleden hebben niks door, 190 km/u en ik zeg: "toch wel lekker die snelwegen in Duitsland"
1 voor 1 komen de koppies omhoog van de schermen en iedereen is verbaasd dat we 190 km/u rijden, zo soepel en stil.
Rustig laat ik het gas weer los tot we weer 140 km/u rijden, vanaf de achterbank "pap was dat vol gas?" "nee jongen, dit is vol gas!" en ik geef haar de sporen.
De automaat schakelt 2 versnellingen terug en de turbodruk komt vol in en *plezier kreetjes gaan door de hele auto* de auto trekt als een lier!
We zitten in een knipoog aan de 155 km/u als de motor besluit dat dat weer genoeg plezier was voor die dag.... "Motorvermogen verminderd, stop onmiddellijk!" en uit de uitlaat braakt ze donkere dampen.
Gelukkig kunnen we veilig uitrollen tot onder aan de eerst volgende afrit, zo een parkeerterrein op.
2.5 wachten op de techneut van de ADAC, 5 min later een kloppende conclusie. 1 injector blijft open staan, niet starten ivm mogelijke vloeistofslag!
Oh en heel casual kijkend naar de Volvo "Gooi dat ding toch weg, niet meer in investeren, ik geef er nog wel 200 euro voor" maar dan in het Duits, niet mijn beste taal.
Gelukkig wel die van mijn vrouw, "Bedankt vriend, dat is precies wat we kunnen gebruiken. En als die auto niks waard is waarom wil jij hem dan?"
De man heeft de centrale gebeld en de auto laten afslepen, de centrale regelde na wat 5en en 6en een huur auto met automaat.
Dat was de enige manier dat ik op dat moment kon rijden en mijn vrouw rijdt niet graag lange afstanden of in het het donker.
Er kwam een taxi die wij hebben voorgeschoten en uiteindelijk reden we in een bijna nieuwe volledig uitgeruste
Ford C-max. Het radar systeem kwam snachts nog leuk van pas in de dichte mist en een motorrijder met een kaarsje als achterlicht
Gelukkig is de auto vrij vlot bij Volvoservice afgeleverd, alwaar de injector kostenloos is vervangen.
13-12-2019 Accu kapot, getest en vervangen door Autobest B.V. een Bosch Service garage, €184,-
19-12-2019 Nokkenasversteller, via Estate Services, €169.-
21-12-2019 Ze had weer in lage toeren een brom en geen turbodruk,. Uitgelezen bij Autopolar voor een vriendenprijsje van €19.97, geen resultaat.
De gereden km's zitten het eerste jaar rond de 10.000 km
Dat maakt het uitgegeven totaal in 2019: €3420.99 ik wil mijn mammie
1 voor 1 komen de koppies omhoog van de schermen en iedereen is verbaasd dat we 190 km/u rijden, zo soepel en stil.
Rustig laat ik het gas weer los tot we weer 140 km/u rijden, vanaf de achterbank "pap was dat vol gas?" "nee jongen, dit is vol gas!" en ik geef haar de sporen.
De automaat schakelt 2 versnellingen terug en de turbodruk komt vol in en *plezier kreetjes gaan door de hele auto* de auto trekt als een lier!
We zitten in een knipoog aan de 155 km/u als de motor besluit dat dat weer genoeg plezier was voor die dag.... "Motorvermogen verminderd, stop onmiddellijk!" en uit de uitlaat braakt ze donkere dampen.
Gelukkig kunnen we veilig uitrollen tot onder aan de eerst volgende afrit, zo een parkeerterrein op.
2.5 wachten op de techneut van de ADAC, 5 min later een kloppende conclusie. 1 injector blijft open staan, niet starten ivm mogelijke vloeistofslag!
Oh en heel casual kijkend naar de Volvo "Gooi dat ding toch weg, niet meer in investeren, ik geef er nog wel 200 euro voor" maar dan in het Duits, niet mijn beste taal.
Gelukkig wel die van mijn vrouw, "Bedankt vriend, dat is precies wat we kunnen gebruiken. En als die auto niks waard is waarom wil jij hem dan?"
De man heeft de centrale gebeld en de auto laten afslepen, de centrale regelde na wat 5en en 6en een huur auto met automaat.
Dat was de enige manier dat ik op dat moment kon rijden en mijn vrouw rijdt niet graag lange afstanden of in het het donker.
Er kwam een taxi die wij hebben voorgeschoten en uiteindelijk reden we in een bijna nieuwe volledig uitgeruste
Ford C-max. Het radar systeem kwam snachts nog leuk van pas in de dichte mist en een motorrijder met een kaarsje als achterlicht
Gelukkig is de auto vrij vlot bij Volvoservice afgeleverd, alwaar de injector kostenloos is vervangen.
13-12-2019 Accu kapot, getest en vervangen door Autobest B.V. een Bosch Service garage, €184,-
19-12-2019 Nokkenasversteller, via Estate Services, €169.-
21-12-2019 Ze had weer in lage toeren een brom en geen turbodruk,. Uitgelezen bij Autopolar voor een vriendenprijsje van €19.97, geen resultaat.
De gereden km's zitten het eerste jaar rond de 10.000 km
Dat maakt het uitgegeven totaal in 2019: €3420.99 ik wil mijn mammie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Interessant verhaal zeg! Heb me geabonneerd op dit topic
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker
Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker
Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
dank u
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3448
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Leest heerlijk,
ga doorrrrr....
ga doorrrrr....
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
Dank je wel!
Fijn om te horen Mees
Fijn om te horen Mees
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
2020
04-04-2020 Carterventilatie kit van IPD, art.nr. (is uit het assortiment genomen) via European Tuning €229.- Vervangen omdat degene aan mijn blok nog van de vorige motor afkwam.
01-04-2020 km stand afgelezen bij APK 459074 km, geen advies punten.
23-04-2020 Gasklephuispakking, art.nr. 8636753 via Estate Services €8.75 incl verzending Om het gasklephuis eens te reinigen, was wel vies, motor liep mooier erna, maar die rare brom bleef.
11-05-2020 2 nieuwe banden, Michelin Pilot Sport 4XL 94Y 225-45 ZR 17, via Kwikfit €175.10 incl monteren en balanceren
04-05-2020 via De Turck Automaterialen:
Lambdasonde breedband, art.nr. 0258007368 €141.24
Lambdasondedop 22mm, art.nr. FX0214 €8.20
Luchtmassameter element, art.nr. 722701050 €76.50
tube Kroon-olie kopervet 100g, art.nr. 35395 €6.20
Totaal: €230.89
25-05-2020 de motor slaat voor de deur niet aan, gratis opgehaald door Autopolar.
Gedane actie na overleg: Gasklephuis vervangen en software downloaden €64.95
Gasklephuis €292.00
Pakking Gasklephuis €3.85
ETM/Reload €46.00
Gaspedaal vervangen €16.24
Gaspedaal gebruikt €80.00
Airco ventiel €6.72
Airco vullen €101.00
Automaat gekit tussen bakhelften ivm lek €48.71
Automaat bijvullen €8.72
Arbeid €230.90
BTW €123.52
goed voor een totaal van €791.71
09-07-2020 scoor ik een partij gebruikte onderdelen op Marktplaats voor €600.00
Daar zit in: alle silicone koelvloeistofslangen van do88, alle silicone drukslangen en buizen van do88, een silicone aanzuigbuis voor tussen lmm en turbo van IPD, een optiflow luchtfilter "huis" van BSR, een tcv van IPD, een automatisch dimmende binnen spiegel die niet is dooregelekt, een 3" downpipe met 200 cell high flow katalysator van JM Tuning, en een Ferrita 3" cat back systeem.
Ik bouw deze delen in de loop der tijd in. Alleen van de spiegel ruil ik het glas gelijk met het doorgelekte glas van onze T5. Leuk klusje, goede instructies zijn op YouTube te vinden.
Eind juli 2020 rij ik even fijn naar Eindhoven om iets op te halen. Als ik terug wil rijden en in de auto even mijn zonnenbril aan het opzetten ben begint aan de overkant een meneer naar de T5 te wijzen.
Wanneer ik uitstap zie ik een oliespoor precies waar ik gereden had, de beste man wijst me erop dat het nog uit de motor stroomt.
Zijn jullie al klaar voor het volgende verhaal? Want de T5 had er zojuist weer 1 gecreëerd...
Mijn vrouw is met haar Fiat Panda en een sleeptouw ons op komen halen. Dan zit je daar achter het stuur van je grote bolide, hard te werken om te remmen en te sturen omdat de motor uit staat en je vrouw in haar Panda trekt je vrolijk fluitend zonder moeite naar huis... alles beter dan duwen
Het olie spoor aan de andere kant van de weg was een strakke dunne lijn van bijna 8 km
Thuis kom ik erachter dat het ergens bij mijn distributie vandaan komt, ik begin de afdek kappen te verwijderen en een vrolijke nokkenaskeering lacht me tegemoet.
"Hallo ik bungel hier gezellig tussen het distributie tandwiel en de kop van je motor in!"
Natuurlijk heb ik op mijn blote knietjes de hemel geprezen voor dit prachtige geschenk.. of het tegenovergestelde, het is 4 jaar geleden ik weet het niet meer
Aangezien alles onder de olie zit kies ik er voor om alles te vervangen.
Dan maar weer groots uitpakken en de keerringen aan beide kanten van beide nokkenassen, de hele distributie set, de multiriem en de keerringen rondom de oliepomp vervangen.
Via Youtube en mijn Haynes manual doe ik dagen onderzoek naar de diverse methodes die gebruikt worden om dit tot een goed eind te breien.
29-07-2020 via Estate Services
2x Dop tbv nokkensastandwiel, art.nr. 1397381-S €4.87
Distributieriem, art.nr. 274338-Q €21.49
Distributiesticker, art.nr. 5927425 €0.83
Waterpomp, art.nr. 30751700-A €65.29
Oliepompakkingset, art.nr. 274260 €23.51
2x Nokkenaskeerring achter, art.nr. 3514943 €29.66
Nokkenaskeerring inl, art.nr 9458309 €12.31
Nokkenaskeerring uitl, art.nr 9440651 €13.84
Multiriem, art.nr. 30731808-M €36.65
2x O ring oliekoelerleiding naar carter, art.nr. 968757 €5.28
Radiatorklem, art.nr 9485149-S €2.44
BTW €45.39
Totaal €261.56
30-07-2020 MPM Motor olie 5W30 Synthetisch, via Broekhuizen automaterialen €57.38
Om deze klus te klaren heb ik een gereedsschapsset gekocht met een nokkenasblokkeer systeem, een plug om het interne werk van de motor te blokkeren en 2 klemmen om het bovenste deel van de kop op het onderste te kunnen bevestigen bij een eventuele montage (niet dat ik die nodig heb voor deze klus, maar het zat erbij).
Ik weet alleen niet waar ik dat gekocht heb en wat ik heb uitgegeven.
Om de nokkenaskeerringen aan de versnellingsbak kant te vervangen demonteer ik diverse delen om erbij te kunnen, dan zie ik plots de veroorzaker van de uitgerdrukte keerring.
De 3 maanden geleden gemonteerde pcv systeem slangen zitten allemaal vol met droogte scheurtje, hierdoor werkte het niet meer zoals het hoort en kreeg ik overdruk in het carter.
Omdat dit absurd snel stuk is neem ik contact op met European Tuning. Dit had nooit zo mogen gebeuren en ik verzorg hen van foto's zodat ze het IPD voor kunnen leggen.
IPD gaat het onderzoeken maar op korte termijn gaat hier niks uit komen. Op eigen inititatief biedt European Tuning mij een duurdere alternatieve set voor de helft van het geld. De korting komt ongeveer overeen met wat ik voor de kapotte set had betaald.
Super service van de heren uit Moergestel!
Niet gek veel later haalt IPD de "goedkope" set uit het assortiment, het rubber bleek niet de kwaliteit waar ze oorspronkelijk van dachten dat het was... joh, had ik niet verwacht
Omdat ik toch al bezig was met de auto vervang ik de uitlaat voor degene die ik eerder via Marktplaats had gekocht. De orginele uitlaat bleek na demontage aan de bovenkant al een extra adem gat te hebben geroest, dus het komt mooi uit.
Na het vervangen gaat het motormanagement lampje branden, de zuurstof sensor is niet happy in haar nieuwe huis.
Na wat research bestel ik een knieestukje voor tussen de sensor en de uitlaat. Na montage is de sensor weer een vrolijke Frits.
06-08-2020 Knie stuk voor 02 sensor, art.nr 222369, via Showoff Imports €17.50
06-10-2020 Klein lek rondom thermostaathuis.
Thermostaat, art.nr. 271664-S, via Estate Services €15.95
Thermostaathuispakking, art.nr. 9463274, via Estate Services €6.95
Totaal incl BTW en verzending €30.15
12-07-2020 Af en toe een kleine bonk in de versnellingsbak. 2 motorsteunen via Estate Services
Motorsteun R bij distributie, art.nr. 8624757-S €39.95
Versnellingsbaksteun, art.nr. 6842253-M €42.25
Totaal incl BTW en verzending €85.20
Dit jaar hebben we ongeveer 7000km gereden.
Totaal uitgegeven in 2020 €2487.24
04-04-2020 Carterventilatie kit van IPD, art.nr. (is uit het assortiment genomen) via European Tuning €229.- Vervangen omdat degene aan mijn blok nog van de vorige motor afkwam.
01-04-2020 km stand afgelezen bij APK 459074 km, geen advies punten.
23-04-2020 Gasklephuispakking, art.nr. 8636753 via Estate Services €8.75 incl verzending Om het gasklephuis eens te reinigen, was wel vies, motor liep mooier erna, maar die rare brom bleef.
11-05-2020 2 nieuwe banden, Michelin Pilot Sport 4XL 94Y 225-45 ZR 17, via Kwikfit €175.10 incl monteren en balanceren
04-05-2020 via De Turck Automaterialen:
Lambdasonde breedband, art.nr. 0258007368 €141.24
Lambdasondedop 22mm, art.nr. FX0214 €8.20
Luchtmassameter element, art.nr. 722701050 €76.50
tube Kroon-olie kopervet 100g, art.nr. 35395 €6.20
Totaal: €230.89
25-05-2020 de motor slaat voor de deur niet aan, gratis opgehaald door Autopolar.
Gedane actie na overleg: Gasklephuis vervangen en software downloaden €64.95
Gasklephuis €292.00
Pakking Gasklephuis €3.85
ETM/Reload €46.00
Gaspedaal vervangen €16.24
Gaspedaal gebruikt €80.00
Airco ventiel €6.72
Airco vullen €101.00
Automaat gekit tussen bakhelften ivm lek €48.71
Automaat bijvullen €8.72
Arbeid €230.90
BTW €123.52
goed voor een totaal van €791.71
09-07-2020 scoor ik een partij gebruikte onderdelen op Marktplaats voor €600.00
Daar zit in: alle silicone koelvloeistofslangen van do88, alle silicone drukslangen en buizen van do88, een silicone aanzuigbuis voor tussen lmm en turbo van IPD, een optiflow luchtfilter "huis" van BSR, een tcv van IPD, een automatisch dimmende binnen spiegel die niet is dooregelekt, een 3" downpipe met 200 cell high flow katalysator van JM Tuning, en een Ferrita 3" cat back systeem.
Ik bouw deze delen in de loop der tijd in. Alleen van de spiegel ruil ik het glas gelijk met het doorgelekte glas van onze T5. Leuk klusje, goede instructies zijn op YouTube te vinden.
Eind juli 2020 rij ik even fijn naar Eindhoven om iets op te halen. Als ik terug wil rijden en in de auto even mijn zonnenbril aan het opzetten ben begint aan de overkant een meneer naar de T5 te wijzen.
Wanneer ik uitstap zie ik een oliespoor precies waar ik gereden had, de beste man wijst me erop dat het nog uit de motor stroomt.
Zijn jullie al klaar voor het volgende verhaal? Want de T5 had er zojuist weer 1 gecreëerd...
Mijn vrouw is met haar Fiat Panda en een sleeptouw ons op komen halen. Dan zit je daar achter het stuur van je grote bolide, hard te werken om te remmen en te sturen omdat de motor uit staat en je vrouw in haar Panda trekt je vrolijk fluitend zonder moeite naar huis... alles beter dan duwen
Het olie spoor aan de andere kant van de weg was een strakke dunne lijn van bijna 8 km
Thuis kom ik erachter dat het ergens bij mijn distributie vandaan komt, ik begin de afdek kappen te verwijderen en een vrolijke nokkenaskeering lacht me tegemoet.
"Hallo ik bungel hier gezellig tussen het distributie tandwiel en de kop van je motor in!"
Natuurlijk heb ik op mijn blote knietjes de hemel geprezen voor dit prachtige geschenk.. of het tegenovergestelde, het is 4 jaar geleden ik weet het niet meer
Aangezien alles onder de olie zit kies ik er voor om alles te vervangen.
Dan maar weer groots uitpakken en de keerringen aan beide kanten van beide nokkenassen, de hele distributie set, de multiriem en de keerringen rondom de oliepomp vervangen.
Via Youtube en mijn Haynes manual doe ik dagen onderzoek naar de diverse methodes die gebruikt worden om dit tot een goed eind te breien.
29-07-2020 via Estate Services
2x Dop tbv nokkensastandwiel, art.nr. 1397381-S €4.87
Distributieriem, art.nr. 274338-Q €21.49
Distributiesticker, art.nr. 5927425 €0.83
Waterpomp, art.nr. 30751700-A €65.29
Oliepompakkingset, art.nr. 274260 €23.51
2x Nokkenaskeerring achter, art.nr. 3514943 €29.66
Nokkenaskeerring inl, art.nr 9458309 €12.31
Nokkenaskeerring uitl, art.nr 9440651 €13.84
Multiriem, art.nr. 30731808-M €36.65
2x O ring oliekoelerleiding naar carter, art.nr. 968757 €5.28
Radiatorklem, art.nr 9485149-S €2.44
BTW €45.39
Totaal €261.56
30-07-2020 MPM Motor olie 5W30 Synthetisch, via Broekhuizen automaterialen €57.38
Om deze klus te klaren heb ik een gereedsschapsset gekocht met een nokkenasblokkeer systeem, een plug om het interne werk van de motor te blokkeren en 2 klemmen om het bovenste deel van de kop op het onderste te kunnen bevestigen bij een eventuele montage (niet dat ik die nodig heb voor deze klus, maar het zat erbij).
Ik weet alleen niet waar ik dat gekocht heb en wat ik heb uitgegeven.
Om de nokkenaskeerringen aan de versnellingsbak kant te vervangen demonteer ik diverse delen om erbij te kunnen, dan zie ik plots de veroorzaker van de uitgerdrukte keerring.
De 3 maanden geleden gemonteerde pcv systeem slangen zitten allemaal vol met droogte scheurtje, hierdoor werkte het niet meer zoals het hoort en kreeg ik overdruk in het carter.
Omdat dit absurd snel stuk is neem ik contact op met European Tuning. Dit had nooit zo mogen gebeuren en ik verzorg hen van foto's zodat ze het IPD voor kunnen leggen.
IPD gaat het onderzoeken maar op korte termijn gaat hier niks uit komen. Op eigen inititatief biedt European Tuning mij een duurdere alternatieve set voor de helft van het geld. De korting komt ongeveer overeen met wat ik voor de kapotte set had betaald.
Super service van de heren uit Moergestel!
Niet gek veel later haalt IPD de "goedkope" set uit het assortiment, het rubber bleek niet de kwaliteit waar ze oorspronkelijk van dachten dat het was... joh, had ik niet verwacht
Omdat ik toch al bezig was met de auto vervang ik de uitlaat voor degene die ik eerder via Marktplaats had gekocht. De orginele uitlaat bleek na demontage aan de bovenkant al een extra adem gat te hebben geroest, dus het komt mooi uit.
Na het vervangen gaat het motormanagement lampje branden, de zuurstof sensor is niet happy in haar nieuwe huis.
Na wat research bestel ik een knieestukje voor tussen de sensor en de uitlaat. Na montage is de sensor weer een vrolijke Frits.
06-08-2020 Knie stuk voor 02 sensor, art.nr 222369, via Showoff Imports €17.50
06-10-2020 Klein lek rondom thermostaathuis.
Thermostaat, art.nr. 271664-S, via Estate Services €15.95
Thermostaathuispakking, art.nr. 9463274, via Estate Services €6.95
Totaal incl BTW en verzending €30.15
12-07-2020 Af en toe een kleine bonk in de versnellingsbak. 2 motorsteunen via Estate Services
Motorsteun R bij distributie, art.nr. 8624757-S €39.95
Versnellingsbaksteun, art.nr. 6842253-M €42.25
Totaal incl BTW en verzending €85.20
Dit jaar hebben we ongeveer 7000km gereden.
Totaal uitgegeven in 2020 €2487.24
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- maartjinski
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 17:57
- Locatie: Best
2021
08-02-2021 Wanneer ik deze wielen kocht weet ik niet, maar voor €100 van Marktplaats met bijna nieuwe winter banden.
10-03-2021 APK, km stand 466750
12-03-2021 De oliepeilstok hangt na een rit niet goed in de buis, de handschoentest gedaan om te kijken of het door overdruk komt. Het blijkt vervorming van de buis dus ik pak gelijk alles mee.
Alles besteld via Estate Services:
Oliepeilstok, art.nr. 9497557-S €9.46
Peilstokbuis, art.nr. 9497552 €26.03
Oliepeilstok pakking ring, art.nr. 30637865 €4.17
Verzendkosten €5.99
BTW €9.60
Totaal: €55.25
22-04-2021 De brom in combinatie met de op lagere toeren niet inkomende turbo is na het vervangen van alle onderdelen in de afgelopen jaren steeds minder regelmatig aanwezig.
Eigenlijk komt ie alleen nog terug wanneer er een uur gereden is en er even stil wordt gestaan voor bijv een verkeerslicht. Dit is voornamelijk wanneer wij naar mijn schoonouders gaan
De komende maanden maar weer eens stappen maken in onderhoud. De automaat schakelt al beter maar nog niet helemaal vlekkeloos. Ik waag het om eens de bak te voorzien van verse olie.
Er is meer atf gebruikt maar helaas heb ik alleen een rekening voor 4 liter atf bij Broekhuizen automaterialen en een uitschuifbare trechter €64.65
Dit geeft significante verbetering in de souplesse tijdens het schakelen.
Tijdens het verversen van de atf was het me opgevallen dat beide voorste remschijven aardig dun beginnen te worden. We willen begin mei met het gezin binnen Nederland op vakantie dus nu lijkt een mooi moment om te gaan upgraden. Dan is het mooi ingelopen als er echt gewicht in de auto komt.
Het kost me een paar dagen om uit te zoeken wat ik voor ho-ijzers onder de T5 wil. Een zelf samengestelde Big-Brake kit dat past onder mijn 17" Almathea velgen!
29-04-2021 Bij European Tuning haal ik het volgende:
StopTech Remschijven 330mm gegroefd, art.nr. SPO127.39035LR €369.00
Remklauw LV S60R / V70R, art.nr. ETSRVR2682VL €160.00
Remklauw RV S60R / V70R, art.nr. ETSRVR2683VR €160.00
StopTech Remblokken Set Vooras S60R / V70R, art.nr STO30910010 €130.00
ATE remvloeistof TYP200 Dot 4 RACING, art.nr. ATETYP200 €24.00
Staalomvlochten Remslangen, S60R / V70R, art.nr. RST-BLA2059-4L €139.00
Remblokken Montage Set 4-pots remklauw € gratis
Totaal: €982.00
Het is nog maar 2 dagen voordat we willen vertrekken dus vol goede moed begin ik meteen mijn eerste serieuze remmen te plaatsen.
Gewone remmen heb ik bij andere auto's wel gedaan, maar dit is toch wel van een andere categorie.
In een paar uur verwijder ik het oude spul en plaats ik de nieuwe ankers.
*Waarom er op de foto geen bok onder de auto staat is voor mij een raadsel , maar ik garandeer dat ik alleen werk als de auto veilig opgebokt is!
Alleen krijg ik bij de rechter klauw het onluchtingsnippel niet dicht, na een belletje met European Tuning de klauw gedemonteerd en in de toch best wel trouwe Panda naar Moergestel.
In een donkere hoek van de garage spreekt een monteur de klauw stevig toe terwijl ik onder het genot van een bak koffie mijn best doe Pedro van z'n werk te houden.
Ondertussen kijk ik uitgebreid rond en we babbelen over de diverse onderdelen in de vitrines.
Nog voor we alles besproken hebben komt de monteur al met de klauw en kan ik weer gaan.
Het is geheim wat de monteur gezegd heeft maar de klauw was duidelijk onder de indruk, in 10 min is ie gemonteerd en voor de zekerheid ontlucht ik alle remmen nog een keer.
Nu kunnen de wielen er terug op.... Nu kunnen de wielen er terug op.... Nu kunnen... Drommels, drommels en nog eens drommels de wielen gaan er niet terug op!
Tranen stonden me nader dan het lachen en ik had het nog wel zo uitgezocht allemaal.
Met hangende pootjes ging ik naar binnen om mijn vrouw in te lichten over mijn succes verhaal.
"Wat is er nodig om het op te lossen?" vraagt ze, "Ik denk 18" wielen maar ik weet het niet zeker en we hebben net al zoveel uitgegeven.... zucht...." antwoord ik.
Mijn vrouw kijkt me aan en zegt: "Schat, doe je ding. Ik vraag voor de zekerheid wel of we eventueel de auto van vrienden kunnen lenen. En ik heb alle vertrouwen in je dat je het uiteindelijk wel voor elkaar krijgt"
Wat is ze toch een schat!
Actie! Marktplaats op en zoeken maar... In Breda een set rechte 18" Atlantis velgen, de banden hebben nog maar 3 mm profiel diepte. voor €300.00.
Ze zouden onder een V70 uitkomen en alle specs lijken te kloppen.
Mijn vrouw keurde ze goed en ik heb direct een bericht gestuurd, 3 uur later kwam ik thuis in een Panda vol met wielen.
Inmiddels is het 22 u 's avonds en sta ik stilletjes in mezelf te vloeken. De klauwen komen tegen de "spaken" van de wielen.
Het blijkt niet de hoogte van de velg dat het probleem was maar de diepte. Verslagen ga ik maar naar bed, wat een dag....
De volgende morgen voelt het alsof ik 100 jaar oud ben en alles doet zeer. Wel bedenk ik hoe ik ga meten wat voor spacers ik nodig heb.
Een paar stukken klei op de aanslag van de remschijf, daar waar het wiel er normaal gesproken tegen aan zit.
De 4 bouten gaan er helaas maar een paar slagen in tot het wiel naar mijn zin zit (terwijl ik het wiel ondersteun om geen druk op de schroefdraden te zetten).
Dan haal ik het los en meet de dikte van de klei, 18 mm komt er uit.
De hele dag zoek ik op internet en bel ik me een slag in de rondte. Helaas kan ik ze alleen maar bestellen.
30-04-2021 2x Set 20mm Spacers, art.nr. SCC121B2E, via European Tuning €119.90
20x Conische wielbouten M14x1.5 Lengte 53mm, art.nr. ET-M14x15KE-535, via European Tuning €6.95 per stuk, €139.00 totaal
Totaal: €258.90
Met de geleende Renault komen we prima onze vakantie door, terwijl de T5 eenzaam thuis op bokken staat te wachten op onderdelen.
08-02-2021 Wanneer ik deze wielen kocht weet ik niet, maar voor €100 van Marktplaats met bijna nieuwe winter banden.
10-03-2021 APK, km stand 466750
12-03-2021 De oliepeilstok hangt na een rit niet goed in de buis, de handschoentest gedaan om te kijken of het door overdruk komt. Het blijkt vervorming van de buis dus ik pak gelijk alles mee.
Alles besteld via Estate Services:
Oliepeilstok, art.nr. 9497557-S €9.46
Peilstokbuis, art.nr. 9497552 €26.03
Oliepeilstok pakking ring, art.nr. 30637865 €4.17
Verzendkosten €5.99
BTW €9.60
Totaal: €55.25
22-04-2021 De brom in combinatie met de op lagere toeren niet inkomende turbo is na het vervangen van alle onderdelen in de afgelopen jaren steeds minder regelmatig aanwezig.
Eigenlijk komt ie alleen nog terug wanneer er een uur gereden is en er even stil wordt gestaan voor bijv een verkeerslicht. Dit is voornamelijk wanneer wij naar mijn schoonouders gaan
De komende maanden maar weer eens stappen maken in onderhoud. De automaat schakelt al beter maar nog niet helemaal vlekkeloos. Ik waag het om eens de bak te voorzien van verse olie.
Er is meer atf gebruikt maar helaas heb ik alleen een rekening voor 4 liter atf bij Broekhuizen automaterialen en een uitschuifbare trechter €64.65
Dit geeft significante verbetering in de souplesse tijdens het schakelen.
Tijdens het verversen van de atf was het me opgevallen dat beide voorste remschijven aardig dun beginnen te worden. We willen begin mei met het gezin binnen Nederland op vakantie dus nu lijkt een mooi moment om te gaan upgraden. Dan is het mooi ingelopen als er echt gewicht in de auto komt.
Het kost me een paar dagen om uit te zoeken wat ik voor ho-ijzers onder de T5 wil. Een zelf samengestelde Big-Brake kit dat past onder mijn 17" Almathea velgen!
29-04-2021 Bij European Tuning haal ik het volgende:
StopTech Remschijven 330mm gegroefd, art.nr. SPO127.39035LR €369.00
Remklauw LV S60R / V70R, art.nr. ETSRVR2682VL €160.00
Remklauw RV S60R / V70R, art.nr. ETSRVR2683VR €160.00
StopTech Remblokken Set Vooras S60R / V70R, art.nr STO30910010 €130.00
ATE remvloeistof TYP200 Dot 4 RACING, art.nr. ATETYP200 €24.00
Staalomvlochten Remslangen, S60R / V70R, art.nr. RST-BLA2059-4L €139.00
Remblokken Montage Set 4-pots remklauw € gratis
Totaal: €982.00
Het is nog maar 2 dagen voordat we willen vertrekken dus vol goede moed begin ik meteen mijn eerste serieuze remmen te plaatsen.
Gewone remmen heb ik bij andere auto's wel gedaan, maar dit is toch wel van een andere categorie.
In een paar uur verwijder ik het oude spul en plaats ik de nieuwe ankers.
*Waarom er op de foto geen bok onder de auto staat is voor mij een raadsel , maar ik garandeer dat ik alleen werk als de auto veilig opgebokt is!
Alleen krijg ik bij de rechter klauw het onluchtingsnippel niet dicht, na een belletje met European Tuning de klauw gedemonteerd en in de toch best wel trouwe Panda naar Moergestel.
In een donkere hoek van de garage spreekt een monteur de klauw stevig toe terwijl ik onder het genot van een bak koffie mijn best doe Pedro van z'n werk te houden.
Ondertussen kijk ik uitgebreid rond en we babbelen over de diverse onderdelen in de vitrines.
Nog voor we alles besproken hebben komt de monteur al met de klauw en kan ik weer gaan.
Het is geheim wat de monteur gezegd heeft maar de klauw was duidelijk onder de indruk, in 10 min is ie gemonteerd en voor de zekerheid ontlucht ik alle remmen nog een keer.
Nu kunnen de wielen er terug op.... Nu kunnen de wielen er terug op.... Nu kunnen... Drommels, drommels en nog eens drommels de wielen gaan er niet terug op!
Tranen stonden me nader dan het lachen en ik had het nog wel zo uitgezocht allemaal.
Met hangende pootjes ging ik naar binnen om mijn vrouw in te lichten over mijn succes verhaal.
"Wat is er nodig om het op te lossen?" vraagt ze, "Ik denk 18" wielen maar ik weet het niet zeker en we hebben net al zoveel uitgegeven.... zucht...." antwoord ik.
Mijn vrouw kijkt me aan en zegt: "Schat, doe je ding. Ik vraag voor de zekerheid wel of we eventueel de auto van vrienden kunnen lenen. En ik heb alle vertrouwen in je dat je het uiteindelijk wel voor elkaar krijgt"
Wat is ze toch een schat!
Actie! Marktplaats op en zoeken maar... In Breda een set rechte 18" Atlantis velgen, de banden hebben nog maar 3 mm profiel diepte. voor €300.00.
Ze zouden onder een V70 uitkomen en alle specs lijken te kloppen.
Mijn vrouw keurde ze goed en ik heb direct een bericht gestuurd, 3 uur later kwam ik thuis in een Panda vol met wielen.
Inmiddels is het 22 u 's avonds en sta ik stilletjes in mezelf te vloeken. De klauwen komen tegen de "spaken" van de wielen.
Het blijkt niet de hoogte van de velg dat het probleem was maar de diepte. Verslagen ga ik maar naar bed, wat een dag....
De volgende morgen voelt het alsof ik 100 jaar oud ben en alles doet zeer. Wel bedenk ik hoe ik ga meten wat voor spacers ik nodig heb.
Een paar stukken klei op de aanslag van de remschijf, daar waar het wiel er normaal gesproken tegen aan zit.
De 4 bouten gaan er helaas maar een paar slagen in tot het wiel naar mijn zin zit (terwijl ik het wiel ondersteun om geen druk op de schroefdraden te zetten).
Dan haal ik het los en meet de dikte van de klei, 18 mm komt er uit.
De hele dag zoek ik op internet en bel ik me een slag in de rondte. Helaas kan ik ze alleen maar bestellen.
30-04-2021 2x Set 20mm Spacers, art.nr. SCC121B2E, via European Tuning €119.90
20x Conische wielbouten M14x1.5 Lengte 53mm, art.nr. ET-M14x15KE-535, via European Tuning €6.95 per stuk, €139.00 totaal
Totaal: €258.90
Met de geleende Renault komen we prima onze vakantie door, terwijl de T5 eenzaam thuis op bokken staat te wachten op onderdelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjez Maarten
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
V70T5, geartronic bj 2000.
2de b5234t3, 3" turbo back, do88 koelpakket en slangen werk, "big green" injectoren, 18t turbo, orginele software (voor zover bekend)
Bijna een halve miljonair!
Groot fan van garage Stoeprand bv!
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28689
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik lees wel hier en daar wat leermomenten die je niet snel meer vergeet
Niet leuk op het moment zelf maar later kunnen ze nog best waardevol zijn.
Beste of slechtste redding hier van de laatste jaren was de kop van de banjobout van de remleiding kapot draaien bij het terugplaatsen van de klauw.
Die bleef lekken en ietsje strakker vast zetten was dus einde oefening. Op zaterdagmiddag, vriendin van huis dus met de auto van een buurman de omgeving door na wat belletjes.
Komt je bij een bedrijf aan die zeker weten de juiste moest hebben ondanks de gekke maat was het toch niet zo.
Uiteindelijk vlakbij huis op de terugweg bij een bedrijf gestopt dat tuinmachines onderhoud en verkoopt en daar hadden ze die dingen gewoon liggen
Hele middag op pad geweest maar kon toen wel weer rijden.
Niet leuk op het moment zelf maar later kunnen ze nog best waardevol zijn.
Beste of slechtste redding hier van de laatste jaren was de kop van de banjobout van de remleiding kapot draaien bij het terugplaatsen van de klauw.
Die bleef lekken en ietsje strakker vast zetten was dus einde oefening. Op zaterdagmiddag, vriendin van huis dus met de auto van een buurman de omgeving door na wat belletjes.
Komt je bij een bedrijf aan die zeker weten de juiste moest hebben ondanks de gekke maat was het toch niet zo.
Uiteindelijk vlakbij huis op de terugweg bij een bedrijf gestopt dat tuinmachines onderhoud en verkoopt en daar hadden ze die dingen gewoon liggen
Hele middag op pad geweest maar kon toen wel weer rijden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D