V70 170pk chippen?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Amersfoort

In mijn zoektocht naar een leuke V70 ben ik helaas nog niet geslaagd in het vinden van een 2.4 T5 met handbak. En een 2.4T of 2.5T durf ik niet aan i.v.m. cilinder scheuren. Daarom kijk ik nu naar de runner-up als het gaat om betrouwbaarheid en kom ik op de non-turbo 2.4 uit.

Tijdens het afstruinen van auto websites kom ik meerdere 140pk versies tegen die naar 180pk zijn gechipt, maar ik ben nog geen enkele 170pk versie tegen gekomen die gechipt is. Zijn die er wel? En wat is dan uiteindelijk het resultaat qua pk / nm?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28558
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ga maar uit van die +/- 180 pk.
De 140 en 170 pk blokken zijn technisch gelijk aan elkaar, alleen is die eerste softwarematig geknepen.

Neem eens contact op met Volvotune, die heeft voor zover ik begrijp best een fijne tuning ontwikkeld voor dit blok.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 901
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Hm waarom wil je geen 2.4/2.5T? Zijn geweldige motoren en bij normaal gebruik scheuren de cilinderwanden niet zomaar :)
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Amersfoort

Jiska schreef: 20.09.2024 - 10:42 ...bij normaal gebruik...
Precies daarom :lol:

De blokken zijn inmiddels toch redelijk op leeftijd, de meeste hebben er 3 ton op zitten (niet dat dat veel is voor een Volvo) en scheurtjes kunnen optreden bij vol gas geven terwijl de motor nog koud is. Nou ken ik mezelf en ik ben niet het type dat eerst heel rustig en voorzichtig de motor warm laat draaien. Als ik net van huis weg rijdt en ik moet van tweebaans naar eenbaans nog even snel invoegen, dan gaat gewoon het gas erop.

Zodoende liever een hufterproof blok dan eentje waarvan bekend is dat er scheuren KUNNEN optreden. Het is dus meer uit zelfbescherming :-D
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 901
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Amersfoort

Ik had 'm gezien. Er zijn een aantal dingen die me weerhouden (al gaan we nu wel van het topic af)

- De verkoper is 9 jaar actief op marktplaats en heeft maar 2 ervaringen..!? En dan ook nog eens niet bepaald positief
- De auto staat al sinds 1 augustus te koop en is al bijna 100 x bewaard als favoriet, maar toch nog steeds niet verkocht, terwijl een 2.4 T5 zo gewild is (wat mankeert eraan?)
- Er zit niet de originele teller in (zit er wel bij volgens de advertentie, maar voor hetzelfde geld komt die van de sloop en had de échte originele teller er al 7 ton op staan)
- Ik vind het stuur spuuglelijk
- Ik wil geen halfleer, maar vol leder
- Er zitten geen parkeersensoren op (met zo'n lange auto vind ik dat wel zo prettig)

De laatste drie punten zijn natuurlijk aan te passen, maar ik doe het liever in 1x goed O)
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 901
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Dat snap ik, maar een perfecte t5 vinden met de juiste 6 bak is onmogelijk.
Er stond laatst een bloedmooie te koop in Ottersum. Deze was letterlijk P E R F E C T en had maar 196.000km gelopen, origineel nl en noem het maar op.

Die ervaringen zou ik met een korreltje zout nemen. Sommige kopers op marktplaats zijn zo moeilijk dat ze je heel snel een slechte recentie geven.
Dat van de teller vond ik ook raar. Er staat wel bij dat de werkelijke stand 315.000 is. Tellers zijn waarschijnlijk vervangen door de R variant met de tellerstand van de auto waar de tellerbak uitkomt. Het stuur is een (hoe zeg ik dit netjes?) vern..kt P2 sportstuur. Dit is normaal gesproken een heel mooi stuur, maar deze is echt ontzettend lelijk. Zie hieronder een foto van hoe het er normaal uit ziet:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8763
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Voor zo ver ik begrepen heb scheurt de cinderwand door hoog vermogen en slechte koeling. Met name tussen cilinder 4 en 5, daar stroomt het koelwater als laatste langs.
Slechte doorstroming geeft dan uiteindelijk bubbels en juist die luchtbellen koelen niet, en dan gaat de boel scheuren.
Dus niet zo zeer trappen met koude motor.

Ik snap het probleem van de zoektocht trouwens wel. Ik zoek hetzelfde maar dan in sedan vorm. Bijna niet te vinden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Amersfoort

Jiska schreef: 20.09.2024 - 12:24 Er stond laatst een bloedmooie te koop in Ottersum. Deze was letterlijk P E R F E C T en had maar 196.000km gelopen, origineel nl en noem het maar op.
Die heb ik dan net gemist :( Als je er nog eens eentje tegen komt, dan hoor ik het graag! :-D

Ik ben zelf een jaar of 15 actief op marktplaats en heb meer dan 160 positieve reviews. Als je 9 jaar actief bent en maar 2 ervaringen hebt en dan ook nog eens slecht beoordeeld wordt, dan rijzen er bij mij toch vraagtekens. En dan dat in combinatie met het teller verhaal...

Zo'n P2 sportstuur is normaal gesproken helemaal prima, maar deze is inderdaad echt vern..kt :sick:

Maar goed... back on topic: 140 of 170pk komt dus allebei rond 180pk uit na chippen begrijp ik.
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 901
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

PugZ78 schreef: 20.09.2024 - 14:30
Jiska schreef: 20.09.2024 - 12:24 Er stond laatst een bloedmooie te koop in Ottersum. Deze was letterlijk P E R F E C T en had maar 196.000km gelopen, origineel nl en noem het maar op.
Die heb ik dan net gemist :( Als je er nog eens eentje tegen komt, dan hoor ik het graag! :-D

Ik ben zelf een jaar of 15 actief op marktplaats en heb meer dan 160 positieve reviews. Als je 9 jaar actief bent en maar 2 ervaringen hebt en dan ook nog eens slecht beoordeeld wordt, dan rijzen er bij mij toch vraagtekens. En dan dat in combinatie met het teller verhaal...

Zo'n P2 sportstuur is normaal gesproken helemaal prima, maar deze is inderdaad echt vern..kt :sick:

Maar goed... back on topic: 140 of 170pk komt dus allebei rond 180pk uit na chippen begrijp ik.
Zal ik zeker doen! Ondanks dat ik al lang een fijne heb gevonden vind ik het altijd leuk om te zoeken! Als ik iets heb gezien ben je de eerste die het weet! :)
Het is ook best vreemd dat ie maar twee reviews heeft en het tellerbak verhaal vind ik ook bijzonder, aangezien je meestal alleen de voorplaat wisselt en niet de gehele bak.

Een P2 sportstuur is het beste stuur om te hebben in een v70. Heel premium en het ligt lekker in de hand. Het viel mij meteen al op dat dit stuur wel heel bijzonder is aangepast. Ik zou de 170pk niet gaan chippen. Voor 10pk zou ik die paar honderd euro lekker in de zak houden! ;)
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 901
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

JeroenSpock schreef: 20.09.2024 - 12:38 Voor zo ver ik begrepen heb scheurt de cinderwand door hoog vermogen en slechte koeling. Met name tussen cilinder 4 en 5, daar stroomt het koelwater als laatste langs.
Slechte doorstroming geeft dan uiteindelijk bubbels en juist die luchtbellen koelen niet, en dan gaat de boel scheuren.
Dus niet zo zeer trappen met koude motor.

Ik snap het probleem van de zoektocht trouwens wel. Ik zoek hetzelfde maar dan in sedan vorm. Bijna niet te vinden.
Ik toets ''s60 t5'' in op marktplaats en ik kom er precies 1 tegen. Met handbak! Deze verkoper weet wel wat ie verkoopt..
6250 euro! En ook nog eens 420.000km op de teller. Dat is aardig aan de prijs, maar het is wel een mooie

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 2005-grijs
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Amersfoort

De 170pk versie chippen voor 10pk meer is inderdaad niet de moeite waard. Maar dan weet ik in elk geval dat ca 180pk het plafond is voor de non-turbo 2.4.

Die S60 T5 ziet er zeker netjes uit! Maar met die kilometerstand hangt er inderdaad een flink prijskaartje aan.
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

Wellicht is een2.0T wat voor jou. Vooral in de latere jaren geleverd. 180pk standaard, maar kan zonder problemen meer dan 210pk aan.
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Amersfoort

Volvolof schreef: 20.09.2024 - 16:40 Wellicht is een2.0T wat voor jou. Vooral in de latere jaren geleverd. 180pk standaard, maar kan zonder problemen meer dan 210pk aan.
Heb ik ook over getwijfeld. Maarja... Ford motor... zal vast niet slecht zijn, maar in een Volvo heb ik toch het liefst een echte Volvo motor O)
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 901
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Is een 2.0 T 5 cilinder geen Volvo motor?
Van type III is er idd een 2.0t 4 cilinder geweest van ford. De 2.0t van type II is volgens mij Volvo.

Geweldig en mega sterk blok met geen kans op scheuren.

Heb erin gereden en spreek uit ervaring👍🏼
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 894
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Klopt, de 2.0t is in een P2 van Volvo. Eigenlijk oa. voor de Italiaanse markt ontwikkeld.
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Amersfoort

Hmm... In dat geval zeker een optie! 8)
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 901
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Hieronder even de specs van alle motoren van de v70 type II:

2.0T | Lage druk turbo motor.
180PK, 240NM
Geleverd tussen 2003 en 2007

2.3 T5 | Hogedruk turbo motor.
250PK, 330NM
Geleverd tussen 2000 en 2004

2.4 | Non turbo motor
140PK, 220NM
Geleverd op alle modeljaren

2.4 | Non turbo motor
170PK, 230NM
Geleverd op alle modeljaren

2.4T | Lagedruk turbo motor
200PK, 285NM
Geleverd tussen 2000 en 2004

2.4 T5 | Hogedruk turbo motor
260PK, 350NM
Geleverd tussen 2004 en 2007

2.5T | Lagedruk turbo motor
210PK, 320NM
Geleverd tussen 2004 en 2007

2.5T R | Hogedruk? Turbo motor
300PK, 350 & 400NM (350 Geartronic, 400 Handbak)
Geleverd tussen 2003 en 2006


Ik zal zo de acceleratie tijden eens opzoeken en dan met handbak en automaat. Standaard natuurlijk, want met chippen haal je er snellere tijden mee
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
Gebruikersavatar
Jiska
4th Gear member
Berichten: 901
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

2.0T: 0/100 in 9,0 seconden (handbak) en 9,5 seconden (automaat)
2.3 T5: 0/100 in 7,1 seconden (handbak) en 7,5 seconden (automaat)
2.4 140pk: 0/100 in 10,5 seconden (handbak) en 11,4 seconden (automaat)
2.4 170pk: 0/100 in 9,0 seconden (handbak) en 9,9 seconden (automaat)
2.4T: 0/100 in 8,4 seconden (handbak) en 8,8 seconden (automaat)
2.4 T5: 0/100 in 6,5 seconden (handbak) en 6,8 seconden (automaat)
2.5T: 0/100 in 7,6 seconden (handbak) 7,8 seconden (automaat)
2.5T R: 0/100 in 5,9 seconden (handbak) 6,9 seconden (automaat)


Als ik een fout heb gemaakt, verbeter me maar ;)
Ik heb van elk type er een op marktplaats opgezocht en de acceleratie bekeken bij het finnik rapport.
Opgegroeid met Volvo's en heb altijd volvo gereden.

Huidige auto:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 | aanschaf: 330.000km. | 2024/Heden
Orestes velgen, 2.5T motor, AWD, HU850 / High Performance audio, Geartronic, Bi Xenon (helder), Centerspeaker

Vorige Auto:
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 | 267.000km/420.000km | 2018/2024 | Export : 17-6-2024
Sentinels velgen, D5 motor, HU650 / Performance audio, Navigatie, Adaptieve Xenon, Geartronic
PugZ78
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 06.08.2024 - 07:54
Locatie: Amersfoort

Mooi lijstje! Niks op aan te merken.

Thanks! :-D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”