Beste allemaal,
Ik ervaar een geweldig dilemma....wat moet ik doen?!
Ik heb een Volvo V70 2.4t benzine , automaat van 2002 met 384.000 km.(2002)
Het is een geweldige wagen!
Mijn strijdpunt: Best behoorlijke kilometerstand, daar komt per jaar 14.000 ( 8.000 km keutelen in te buurt, de rest LANGE AFSTAND)...
Mijn dillema, Volvo verkopen en terug kopen: een Dacia LOGAN 1.6 benzine handbak met MAAR 175.000 km (2008).
Gevoel van onzekerheid bekroop mij en dacht, neem genoegen met de Dacia Logan, bespaar wat kosten, iets op de brandstof en wegenbelasting, MAAR VOORAL op ONDERHOUD gelet op de veel lagere kilometerstand, enn simpele techniek..natuurlijk is Volvo en Dacia Logan appels met peren, maar ach...alles is relatief...en de lange afstand...je doet er naar..)
Zou de lage kilometerstand van de Dacia i.c.m de simpele en ook betrouwbare techniek vertandige keuze zijn, of ONDERSCHAT ik de Volvo..
Allemaal bedankt alvast!!!!! PS: weet iemand hoe ik vorige berichten van mijzelf moet verwijderen????
Volvo v70 2.4 t (384.000km) doorrijden of Dacia Logan 175.000 km kopen
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 29345
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je vorige berichten kan je niet zelf verwijderen.
Heb deze vraag ook voor je naar de juiste rubriek verhuisd.
Zolang er niets geks in het vooruitzicht is met de V70 is de goedkoopste keuze om gewoon door te blijven rijden.
Afgeschreven is ie al tenslotte.
Bij iedere volgende auto weet je niet direct wat je koopt dus is het een "gok" maar als het je flink trekt en je hebt al eens met een Logan gereden zou ik het zeker niet laten.
Heb deze vraag ook voor je naar de juiste rubriek verhuisd.
Zolang er niets geks in het vooruitzicht is met de V70 is de goedkoopste keuze om gewoon door te blijven rijden.
Afgeschreven is ie al tenslotte.
Bij iedere volgende auto weet je niet direct wat je koopt dus is het een "gok" maar als het je flink trekt en je hebt al eens met een Logan gereden zou ik het zeker niet laten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22.02.2024 - 21:08
Hey Gert123,
Lekker doorrijden ermee:)
De Volvo V70 2.4 staat bekend om zijn betrouwbaarheid en vermogen om probleemloos hoge kilometerstanden te bereiken, mits goed onderhouden. Daarnaast is de inruilwaarde beperkt.
Groet,
Jip
Lekker doorrijden ermee:)
De Volvo V70 2.4 staat bekend om zijn betrouwbaarheid en vermogen om probleemloos hoge kilometerstanden te bereiken, mits goed onderhouden. Daarnaast is de inruilwaarde beperkt.
Groet,
Jip
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7684
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Keuzes zijn altijd lastig.
Ik ken gevallen wasrbij Dacia zomaar de 500.000 km aantikt. Maar dat doet de Volvo denk ik makkelijker. Slijtagekosten heb je bij beiden. Echter bij Volvo mag je daarvoor wat dieper in de buidel tasten.
Wat voor mij belangrijker is, is het veiligheids gevoel. Volvo staat er om bekent dat het een van de veiligste auto's is. Dat kan je niet bepaald van een Logan uit 2008 zeggen.
Zelfde geldt voor comfort. Ik zit liever in de V70.
Wil overigens niet beweren dat een Dacia een slechte auto is. Maar zeker wel een mindere. En dat merk je uiteraard onder de streep.
Zelf denk ik dat je de V70 onderschat.
Ik kocht mijn XC70 met meer dan 300.000 op de klok. Dit is inmiddels verdubbeld. En echt veel onkosten buiten het reguliere onderhoud heb ik niet gehad. Ja, kapotte startmotor. En uiteraard slijtage/onderhoud.
En wees eerlijk, een Logan is bij inruil niets meer waard.
Ik ken gevallen wasrbij Dacia zomaar de 500.000 km aantikt. Maar dat doet de Volvo denk ik makkelijker. Slijtagekosten heb je bij beiden. Echter bij Volvo mag je daarvoor wat dieper in de buidel tasten.
Wat voor mij belangrijker is, is het veiligheids gevoel. Volvo staat er om bekent dat het een van de veiligste auto's is. Dat kan je niet bepaald van een Logan uit 2008 zeggen.
Zelfde geldt voor comfort. Ik zit liever in de V70.
Wil overigens niet beweren dat een Dacia een slechte auto is. Maar zeker wel een mindere. En dat merk je uiteraard onder de streep.
Zelf denk ik dat je de V70 onderschat.
Ik kocht mijn XC70 met meer dan 300.000 op de klok. Dit is inmiddels verdubbeld. En echt veel onkosten buiten het reguliere onderhoud heb ik niet gehad. Ja, kapotte startmotor. En uiteraard slijtage/onderhoud.
En wees eerlijk, een Logan is bij inruil niets meer waard.
Blog Het leven is mooi op een Zweedse boerderij...
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
-
- 4th Gear member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
tja , je weet nu aardig wat je hebt . Een dacia is echt 90 er jaren qua rijden. En de onderdelen zijn wellicht goedkoop maar gaan ook minder lang mee als een gemiddeld volvo onderdeel dus 175k is gelijk aan 375k bij volvo
.
En als je zelf kleine dingen kunt doen ipv elk wissewasje naar een garage scheelt ook een boel . Blijft over de vaste lasten, wellicht een tussenweg nemen in de vorm van een kleinere maar toch luxe S40/V50 .
En als je zelf kleine dingen kunt doen ipv elk wissewasje naar een garage scheelt ook een boel . Blijft over de vaste lasten, wellicht een tussenweg nemen in de vorm van een kleinere maar toch luxe S40/V50 .
- gert123
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.09.2024 - 16:20
Bedankt voor jouw reaktie!!!!!....comfort en veiligheid zijn zeker ook wat waard...Ik rij een paar keer per jaar met de Volvo naar Hongarije...en dan is het geweldig relaxt...en je komt uitgerust aan..!!!!Urbexpeditie schreef: ↑26.01.2025 - 19:14 Keuzes zijn altijd lastig.
Ik ken gevallen wasrbij Dacia zomaar de 500.000 km aantikt. Maar dat doet de Volvo denk ik makkelijker. Slijtagekosten heb je bij beiden. Echter bij Volvo mag je daarvoor wat dieper in de buidel tasten.
Wat voor mij belangrijker is, is het veiligheids gevoel. Volvo staat er om bekent dat het een van de veiligste auto's is. Dat kan je niet bepaald van een Logan uit 2008 zeggen.
Zelfde geldt voor comfort. Ik zit liever in de V70.
Wil overigens niet beweren dat een Dacia een slechte auto is. Maar zeker wel een mindere. En dat merk je uiteraard onder de streep.
Zelf denk ik dat je de V70 onderschat.
Ik kocht mijn XC70 met meer dan 300.000 op de klok. Dit is inmiddels verdubbeld. En echt veel onkosten buiten het reguliere onderhoud heb ik niet gehad. Ja, kapotte startmotor. En uiteraard slijtage/onderhoud.
En wees eerlijk, een Logan is bij inruil niets meer waard.
beetje lullige foto...er komt een betere is 2.4 t 2002 automaat 377.000 km
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 29345
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik ben benieuwd of er al met een Logan is gereden.
Dan kan de TS zelf ook een vergelijking maken tussen beide auto's.
Dan kan de TS zelf ook een vergelijking maken tussen beide auto's.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- lint
- Top Gear member
- Berichten: 32256
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Die twee auto's zijn niet te vergelijken, totaal verschillend.
Laatst gewijzigd door lint op 26.01.2025 - 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7684
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Absoluut mee eens.
Blog Het leven is mooi op een Zweedse boerderij...
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/
XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
-
- 4th Gear member
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Het is zeker geen eerlijk vergelijk , toch heet het vergelijken.
De vraag was dus of het inleveren op allerlei punten en dus ook houderschaps kosten opwegen tegen het ietwat spartaanse terug in de tijd niveau van de no-nonsense dacia.
Cruise control en airco al standaard bij die dingen ? bij volvo sinds de 850 namelijk wel .
Ook dingen zoals aandrijflijn dragen bij aan comfort zeker op buitenlandreizen , een 1.6 90pk met een 5 bak met bijna 4000rpm 120 rijden is geen pretje .
De vraag was dus of het inleveren op allerlei punten en dus ook houderschaps kosten opwegen tegen het ietwat spartaanse terug in de tijd niveau van de no-nonsense dacia.
Cruise control en airco al standaard bij die dingen ? bij volvo sinds de 850 namelijk wel .
Ook dingen zoals aandrijflijn dragen bij aan comfort zeker op buitenlandreizen , een 1.6 90pk met een 5 bak met bijna 4000rpm 120 rijden is geen pretje .
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 21.05.2021 - 09:39
Ik had een Dacia Logan maar daar ging ik echt de youngtimerregeling niet mee halen hoor. Toen een xc70 gekocht. Heerlijke auto die dat wel aankan.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 29345
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
En daarom ben ik dus benieuwd of er al mee gereden is of puur een berekening is gemaakt en dat dat het tot nu toe is.
Laat iemand maar eens de verschillen ervaren en dan een conclusie trekken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Jiska
- 5th Gear member
- Berichten: 1067
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Lekker doorrijden in de V70!
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 4th Gear member
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34
TS spreekt over "terugkopen van een Logan", dus ik denk dat TS wel weet wat hij van een Logan kan verwachten wbt. comfort, betrouwbaarheid en kosten. Het zijn zeker totaal verschillende auto's, maar een Dacia is niet per se slecht. Leuke is dat men dan claimt dat je met een Dacia terug naar de jaren 90 gaat. Vergeet niet dat die 2002 V70 ook uit de jaren '90 stamt qua ontwerp en eigenschappen. Dus in die zin is er weinig verschil; beide een dashboard met ingebouwde eierwekkers. Levensduur onderdelen zal wellicht ietwat korter liggen bij Dacia tov. Volvo. Maar het is ook weer niet zo dat een Volvo 375dkm met onderdelen doet. Rond de 150-200dkm is er steeds een piek.
Van de inruil hoef je niets te verwachten. Maar op de langere termijn is Dacia goedkoper: Goedkopere onderdelen, maandelijkse vaste lasten liggen lager, brandstofverbruik ligt lager. Er zijn er zat met meerdere tonnen op de teller. Voor iedereen is comfort ook anders. Ik ken ook mensen, die liever een raampje opendraaien want de koude lucht van airco maar niets vinden.
Van de inruil hoef je niets te verwachten. Maar op de langere termijn is Dacia goedkoper: Goedkopere onderdelen, maandelijkse vaste lasten liggen lager, brandstofverbruik ligt lager. Er zijn er zat met meerdere tonnen op de teller. Voor iedereen is comfort ook anders. Ik ken ook mensen, die liever een raampje opendraaien want de koude lucht van airco maar niets vinden.
Made in Tahara
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 22653
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hangt er wel eens een aanhanger achter de Volvo?
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Kick
- 5th Gear member
- Berichten: 1203
- Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
- Locatie: Aan boord van de Kasper Ohm
Maar waarom persé een Dacia kopen? Er zijn toch veel meer alternatieven? Wat maakt die Dacia zo bijzonder dat je nou net die wil hebben?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 28.12.2024 - 15:53
- Kick
- 5th Gear member
- Berichten: 1203
- Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
- Locatie: Aan boord van de Kasper Ohm
Kan, maar dan zijn er nog steeds veel meer alternatieven...
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!