Dag! Ik ben een hele blije nieuwe eigenaar van een Volvo V70 uit 2003, 2.4 liter en 140 pk. Mijn eerste serieuze auto. Er staat 112.000 km op de teller, het gaat om een Zweedse importauto die, zover ik kan zien, ieder jaar keurig door de Volvo dealer is onderhouden. Het is een handbak met beige interieur, airco, cruise control en stoelverwarming. Heb de auto voor 10.000 euro via Marktplaats bij VTR Automotive in Rheden gekocht. Voor dat bedrag zit er nog 3 maanden garantie bij en worden er nog wat puntjes aangepakt (remblokken, pomp stuurbekrachtiging, wat kleine dingen in het interieur.
Zoals iedere nieuwe eigenaar (denk ik) kan ik aan weinig anders denken en ben ik gelijk de manual aan het doorlezen, accessoires aan het zoeken, enz. enz. Zo kom ik ook op dit forum terecht wat een schat aan informatie blijkt!
Mogelijk staat het al ergens maar het forum is ook erg groot, dus ik hoop nog wat meer informatie op te doen en heb wat vragen waar jullie hopelijk bij kunnen helpen.
- Ik ben stiekem natuurlijk benieuwd of jullie de prijs een beetje redelijk vinden voor deze Volvo, een risicovolle vraag want ik heb al getekend. Het lukt me niet om foto's aan de post toe te voegen, maar de marktplaats link: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/vol ... 45826d5acd
- Zijn er speciale aandachtspunten voor deze V70 die goed zijn om te weten? Zwakke punten (anders dan ophanging, rubbers, kogels, draagarmen) die goed zijn om rekening mee te houden?
- Ik ben redelijk technisch aangelegd en wil graag de auto beter leren kennen, is er regulier onderhoud dat betrekkelijk eenvoudig is om zelf uit te voeren?
- Ik wil er graag een LPG tank in laten bouwen, is er iemand die daarvoor een goed adres in de buurt van Amsterdam weet? Ik kom nu uit bij inbouwer Carbalt. Voor onderhoud wil ik kiezen voor garage Roest in Diemen, daar heeft in ieder geval de verkoper goede ervaringen mee.
- Ik overweeg om in de auto een bluetooth setje te bouwen die het mogelijk maakt om draadloos muziek af te spelen en te bellen, mogelijk weet iemand een goede variant. En hetzelfde geldt voor parkeersensoren, alle tips en adviezen zijn meer dan welkom.
Wellicht wat veel vragen en mogelijk is er al heel veel in andere posts besproken, dus excuus vast voor mogelijke dubbelingen.
Heel veel dank vast!
Nieuwe trotste eigenaar V70! Vraag over LPG, bluetooth en parkeersensoren
- teebee
- 7th Gear member
Welkom.
Het forum is groot en het zal je wel even wat tijd kosten om alle plekjes te ontdekken.
Voor antwoord op jouw vragen maak je de meeste kans in het daarvoor bestemde sub-forum aangaande jouw model Volvo.
Mods alhier zullen jouw post vast wel die kant op schuiven.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Het forum is groot en het zal je wel even wat tijd kosten om alle plekjes te ontdekken.
Voor antwoord op jouw vragen maak je de meeste kans in het daarvoor bestemde sub-forum aangaande jouw model Volvo.
Mods alhier zullen jouw post vast wel die kant op schuiven.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods break
Topic verplaatst naar het correcte board.
En foto's plaatsen (tot 3 mb) is heel makkelijk. (klik op 'bestanden toevoegen' onder dit bericht.
Oh ja, welkom
Ik ben benieuwd naar die foto's
Topic verplaatst naar het correcte board.
En foto's plaatsen (tot 3 mb) is heel makkelijk. (klik op 'bestanden toevoegen' onder dit bericht.
Oh ja, welkom

Ik ben benieuwd naar die foto's
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Kick
- 5th Gear member
Welkom! Ik woon ook in Amsterdam. Garage Roest ken ik nog wel toen ze nog op de Zeeburgerdijk zaten. Ik ben daar ook wel eens geweest en toen keurig geholpen.
Het is inderdaad beter om je vraag telkens in het juiste subforum te stellen
En laat maar zien die foto's!
Het is inderdaad beter om je vraag telkens in het juiste subforum te stellen

En laat maar zien die foto's!
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
-
- 1st Gear member
Veel dank allen! En dank voor het verplaatsen Ben, ik zal de vragen even opdelen en in de daarvoor bestemde subfora stellen. En Kick, fijn dat je goede ervaringen hebt met Garage Roest. De foto's toevoegen is inmiddels gelukt.
Ik ben natuurlijk nog wel benieuwd of jullie het een beetje een nette prijs vinden
Ik ben natuurlijk nog wel benieuwd of jullie het een beetje een nette prijs vinden

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 2003, 2.4, 140 pk
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Nette auto hoor.
Prijs zie ik in de MP advertentie niet meer.
Prijs zie ik in de MP advertentie niet meer.
-
- 1st Gear member
Heb de auto voor 10.000 euro via Marktplaats bij VTR Automotive in Rheden gekocht. Voor dat bedrag zit er nog 3 maanden garantie bij en worden er nog wat puntjes aangepakt (remblokken, pomp stuurbekrachtiging, wat kleine dingen in het interieur.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dat vind ik een nette prijs
- Kick
- 5th Gear member
Voor een auto uit 2003 met 112K op de teller is het zeker een prima prijs. Hier je zelf makkelijk nog 300K aan bij kunnen rijden.
Klopt het dat het een stoffen bekleding is? Persoonlijk zou ik dat dan proberen te veranderen naar leer. Maar dat is mijn idee
Klopt het dat het een stoffen bekleding is? Persoonlijk zou ik dat dan proberen te veranderen naar leer. Maar dat is mijn idee

XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
-
- 1st Gear member
Ja dat klopt, het zijn halfleren stoelen. Lekkerder zou natuurlijk zijn als ze helemaal leer zijn. Heb je nog een tip waar ik die goed kan kopen? Of is het gewoon een kwestie van een alert aanzetten op marktplaats?
- mees
- 6th Gear member
- Contacteer:
Tja, ik weet dat de wereld helemaal dol aan het draaien is met prijzen voor oudere benzine-motoren.
Ik ben blij voor je dat je een fraai gepoetste auto hebt met weinig kilometers op de teller.
Blijft een auto van 21 jaar en reken maar dat daar door leeftijd alleen al ook slijtage aan is.
De luxe (of het gebrek aan) ....... tja......
Ik vind het erg veel geld voor deze auto.
En tja, ik ruilde mijn veel luxere nagenoeg even oude met een veel sterkere motor in.....(dealer onderhouden) en kocht (bij dezelfde dealer) een twee jarige met al meer km op de teller dan de jouwe voor.......
Laten we het geld maar vergeten, wij zijn blij met auto-inruil, dealer en vooral hun onderhoud/service:
Ga genieten van jouw heuse VOLVO (met hoofdletters)

en welkom op dit forum met honderd verschillende meningen en inzichten.
PS: houd rekening met nog een paar duizend euro voor achterstallig / ouderdoms--onderhoud.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- teebee
- 7th Gear member
Op zich ziet de bekleding er nog heel fatsoenlijk uit voor zn leeftijd. Zou toch wel ns kijken bij sloop of zo of er een lederen setje te verkrijgen is. Verder keurige auto. Prijs komt mij niet heeeel scherp over maar het is wel een nette en heeft weinig kms gemaakt, dat is ook wat waard tenslotte. Hier ga je veel plezier aan beleven.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

- Jiska
- 5th Gear member
Welkom op het forum! Het ziet er echt uit als een keurig exemplaar.
Wat betreft de prijs: gezien de leeftijd van de auto is die wat aan de hoge kant. Maar aangezien het een net exemplaar lijkt met weinig kilometers en goed onderhoud, lijkt het mij een prima deal!
Lederen stoelen zou je kunnen halen bij een sloop, zoals Auto Rima en Hunterparts.
Veel rijplezier in jouw nieuwe V70!
Wat betreft de prijs: gezien de leeftijd van de auto is die wat aan de hoge kant. Maar aangezien het een net exemplaar lijkt met weinig kilometers en goed onderhoud, lijkt het mij een prima deal!
Lederen stoelen zou je kunnen halen bij een sloop, zoals Auto Rima en Hunterparts.
Veel rijplezier in jouw nieuwe V70!

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- Starter
Als eerste gefeliciteerd met je aanwinst!
Aandachtspunt bij deze motor zijn de rubber ringetjes in het carter. Die vergaan met de tijd waardoor ineens je oliedruk wegvalt. Carterventilatie is een dingetje wat wel vervangen moet zijn. Beide zaken kunnen serieuze schade geven als dat niet voor elkaar is!
Als de originele radio er nog in zit dan kan er een dongel aan de achterkant in. Die kan je kopen op Amazon bijvoorbeeld. Die werkt dan als cd wisselaar en kan je muziek streamen en handsfree bellen. Kosten zo’n 50 euro.
LPG: in Zwaag, Noord-Holland zit een LPG inbouwstation die zeer veel verstand heeft hiervan. Hou rekening met een bedrag van ca €2100 euro. Mijn V70 met 170 pk doet ongeveer 1 op 10 á 11. Wegenbelasting €140 euro. Tel daarbij op dat de politiek aan het sleutelen is met de G3 korting, is nu even van de baan maar je kan er bijna vanuit gaan dat het uiteindelijk gaat sneuvelen.
Een oliewissel is zelf simpel te doen. Ik zou op voorhand alle vacuüm leidingen gaan vervangen als dat niet al gedaan is. Die leidingen vergaan waardoor je storingen krijgt. Nu heb je garantie, dus dat is een afweging.
Aandachtspunt bij deze motor zijn de rubber ringetjes in het carter. Die vergaan met de tijd waardoor ineens je oliedruk wegvalt. Carterventilatie is een dingetje wat wel vervangen moet zijn. Beide zaken kunnen serieuze schade geven als dat niet voor elkaar is!
Als de originele radio er nog in zit dan kan er een dongel aan de achterkant in. Die kan je kopen op Amazon bijvoorbeeld. Die werkt dan als cd wisselaar en kan je muziek streamen en handsfree bellen. Kosten zo’n 50 euro.
LPG: in Zwaag, Noord-Holland zit een LPG inbouwstation die zeer veel verstand heeft hiervan. Hou rekening met een bedrag van ca €2100 euro. Mijn V70 met 170 pk doet ongeveer 1 op 10 á 11. Wegenbelasting €140 euro. Tel daarbij op dat de politiek aan het sleutelen is met de G3 korting, is nu even van de baan maar je kan er bijna vanuit gaan dat het uiteindelijk gaat sneuvelen.
Een oliewissel is zelf simpel te doen. Ik zou op voorhand alle vacuüm leidingen gaan vervangen als dat niet al gedaan is. Die leidingen vergaan waardoor je storingen krijgt. Nu heb je garantie, dus dat is een afweging.
Volvo V70 uit 2001, nu 599223 kilometers. Op naar de 6 ton
-
- 1st Gear member
Welkom.
Kijk even goed naar beginnend roest, bijv. onder de instaplijst. Hebben Nederlandse auto’s vaak last van en Zweden roesten vaak nog meer.
En als je het Zweedse kenteken nog hebt kan je die checken via car.info voor alle historie.
Kijk even goed naar beginnend roest, bijv. onder de instaplijst. Hebben Nederlandse auto’s vaak last van en Zweden roesten vaak nog meer.
En als je het Zweedse kenteken nog hebt kan je die checken via car.info voor alle historie.
-
- 1st Gear member
Veel dank! Ik ben meteen aan het kijken, leren stoelen vallen me reuze mee in prijs en als ik YouTube mag geloven is het vervangen ook niet al te lastig. Ik zet m op de wensenlijstJiska schreef: ↑30.01.2025 - 21:21 Welkom op het forum! Het ziet er echt uit als een keurig exemplaar.
Veel rijplezier in jouw nieuwe V70!![]()

-
- 1st Gear member
Dank voor de tips! Ik vraag gelijk de verkopende garage om zowel de ringen als de leidingen nog even goed te checken.timmypost schreef: ↑30.01.2025 - 22:04 Als eerste gefeliciteerd met je aanwinst!
Ik volg de discussie rondom lpg inderdaad ook, in ieder geval fijn dat de afschaffing vooralsnog van de baan is. Ik kan zo snel niet vinden of er nu weer concrete plannen zijn, weet je daar toevallig meer over? Het maakt natuurlijk nogal uit of het de kosten van het inbouwen waard is