Wat is het? Een Volvo V70N Edition II uit 2005 met de welbekende 2.4 140pk motor, handgeschakeld.

Al een lange tijd was de wens voor een V70 na o.a. een 940, 850, V40 (oude model) en wat 440's en een 460. Afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver. Met twee zoons in de oudste zijn V40 T4 (1999) naar 's-Gravendeel.
Het verhaal van de auto is eerlijk, het onderhoud netjes, de prijs zeer goed en de koffie was lekker. Tijdens het overschrijven nog uitgebreid gehad over de verkoper zijn vroegere 940, 164, Citroën DS en de huidige Peugeot J5 camper. Wat kan je toch leuke, gastvrije mensen ontmoeten via Marktplaats.
De Blitz bak dus meegenomen. De auto is voorzien van gescheiden climate control, cruise control, vol ledere bekleding, stoel verwarming, bagagenet, heeft uitstroom roosters in de B stijl en heeft 346k gelopen. Net ingereden zeg maar.
Op de planning staat:
Isofix inbouwen (origineel Volvo uiteraard)
Remmerij controleren (remt pompend en trilt)
Remvloeistof verversen
Koplampen polijsten en met Vapor behandelen
Dimlicht vervangen
Android auto inbouwen
In de toekomst wil ik nog de schokbrekers vervangen, hij zweeft nu iets teveel maar niet vervelend of gevaarlijk. Verder ga ik er vooral lekker mee rijden en van genieten en pak ik alles op wat er voorbij komt. Hier zal ik zo niet en dan laten zien wat ik aan het doen ben als naslagwerk voor mijzelf en ter lering ende vermaak voor de forum bezoekers