Aankooptips S80

Gebruikersavatar
BartT5R
2nd Gear member
Berichten: 198
Lid geworden op: 21.09.2004 - 08:48
Locatie: Essen/Belgie

Brinky schreef:'t Is natuurlijk wel apart dat de automaatbak nu al aan revisie toe is. De levensduur zal natuurlijk van een aantal factoren afhangen. Je noemt er zelf al een paar en 200 pk en bijna 300nm zijn best wat krachten.
Toch is het vroeg, mijn at gaat al 9 jaar en 200K mee, en die heeft tot voor twee maanden 240PK voor de kiezen, en nu tegen de 300PK.

Is wel het oude type 4bak AT.

Ofwel was het een maandagbak, ofwel is die S80 echt afgeragd.
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

BartT5R schreef:
Brinky schreef:'t Is natuurlijk wel apart dat de automaatbak nu al aan revisie toe is. De levensduur zal natuurlijk van een aantal factoren afhangen. Je noemt er zelf al een paar en 200 pk en bijna 300nm zijn best wat krachten.
Toch is het vroeg, mijn at gaat al 9 jaar en 200K mee, en die heeft tot voor twee maanden 240PK voor de kiezen, en nu tegen de 300PK.

Is wel het oude type 4bak AT.

Ofwel was het een maandagbak, ofwel is die S80 echt afgeragd.
Afgeragd is niet aan de orde, de eerste en vorige eigenaar is zeker geen automishandelaar. Maar op vvspy lees je ook heel veel ellende over de versnellingsbakken. Met name de T6 bakken geven veel problemen. Je leest natuurlijk bijna uitsluitend over de problemen, en niet over de probleemloze auto's, maar toch. En volgens mij is het een andere bak als in de 850/V70 series. De S80 is een GM product.
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

De S80 is een GM product.
Dan weet je ook meteen de oorzaak :!:
'84 Saab 900 T16 Sedan
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Brinky schreef:
De S80 is een GM product.
Dan weet je ook meteen de oorzaak :!:
De bak is volgens mij inderdaad anders, al heeft dat weinig met GM te maken... Volvo heeft uberhaupt weinig met GM te maken, volgens mij ben je in de war met Ford :lol: Maar de S80 is nog van het pre-Ford tijdperk dus ook de bak en zeker de 2.9 motor.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Marcel
4th Gear member
Berichten: 932
Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
Locatie: Gelderland

Brinky schreef:
De S80 is een GM product.
Dan weet je ook meteen de oorzaak :!:
Da's nou niet aardig van je :D
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
Brinky
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 12.09.2004 - 17:55
Locatie: Vjenne

Ik ben ook helemaal niet aardig... ;)

Zonder gekheid. Ik vind het erg jammer dat een volvo tegenwoordig bestaat uit GM en Ford onderdelen. Zonde! Het lukt volvo nog wel aardig om een eigen identiteit te houden; dat is bij andere merken wel anders... :roll:
'84 Saab 900 T16 Sedan
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Kijk maar naar de Saab: dat is gewoon een Vectra geworden (Saab is van GM) en de kwaliteit is navenant! Die oude juichverhalen van Saabeigenaren sterven langzamerhand uit.

In de Volvo zit niet echt veel van Ford. Trouwens: in het verleden moesten ze immers ook onderdelen bij derden inkopen. Geen enkele autofabrikant maakt immers alles zelf. Als je auto bv. geen inspuitsysteem van Bosch heeft, ben je niet echt blij....
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Marcel schreef:
Brinky schreef:
De S80 is een GM product.
Dan weet je ook meteen de oorzaak :!:
Da's nou niet aardig van je :D
Maar wel gedeeltelijk waar denk ik
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Hoe zit dat nou eigenlijk met GM volvo en Ford :? ???

Volvo is (gedeeltelijk???) van General Motors en er worden juist veel onderstellen gebruikt en onderdelen van Ford?? waarom leent ford deze onderdelen aan volvo zelfs complete motoren de nieuwe 1,8 in de V50 en S40 en de 2,0D erg teleurstellend vind ik maar noodzakelijk.

Zonder GM had volvo denk nooit zo'n succesvolle V50 kunnen produceren en volvo was al zeker niet op het idee gekomen om een SUV te produceren het is geod voor volvo maar of dat nou allemaal zo leuk is ik weet het niet.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Volvo is volgens mijn gegevens voor 100% van Ford en dus niet van GM. Dat verklaart dus het feit dat bv. de Focus en de V50/S40 dezelfde bodemgroep hebben (en daarom dus allebei een goed weggedrag vertonen).

Tot nu toe heeft Volvo veel profijt gehad van moeder Ford. De kostbare ontwikkeling van nieuwe modellen staat niet stil sinds de overname. Ford heeft immers afstand gedaan van zijn spuuglelijke Scorpio en heeft besloten om de markt voor grotere en luxere modellen te bedienen via o.a. Volvo (en bv. Jaguar weer een stukje hoger in de markt te zetten).
Volvo is momenteel trouwens ook het best renderende onderdeel van Ford: ze maken lekker veel winst, in tegenstelling tot de andere Ford-merken: die maken verlies.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Battlecruiser S80 schreef:Dat verklaart dus het feit dat bv. de Focus en de V50/S40 dezelfde bodemgroep hebben (en daarom dus allebei een goed weggedrag vertonen).
Volgens mij staat de Mazda3 ook op hetzelfde platform.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Ook dat wordt verklaard door de eigendomsverhoudingen: Ford is voor 34% eigenaar van Mazda.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Brinky schreef:Zonder gekheid. Ik vind het erg jammer dat een volvo tegenwoordig bestaat uit GM en Ford onderdelen.
Het is maar goed dat Volvo ergens onderdeel van is, of er nu Ford motor of een weet ik wat motor of andere onderdelen inzitten, dat maakt toch niet zoveel uit?
Brinky schreef:Het lukt volvo nog wel aardig om een eigen identiteit te houden; dat is bij andere merken wel anders... :roll:
Hoezo? De meeste merken die indertijd overgenomen zijn hebben toch wel in meer of mindere mate hun eigen identiteit behouden, naar mijn mening, en dat is maar goed ook, anders zouden de klanten massaal weglopen. Bij de merken die wel veranderd zijn is dat alleen maar positief (Citroën), want anders hadden die merken al lang niet meer bestaan (en dat is pas zonde!).
Naar mijn mening is er geen enkel Europees automerk zonder een echte eigen identiteit.
Dergelijke 'those where the days' politieken om maar stram een eigen identiteit te willen behouden werken naar mijn eigen bescheiden mening alleen maar in het nadeel van het merk.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Helemaal mee eens!
Volvo kan zich dankzij Ford veel beter ontplooien dan in het verleden: 20 jaar terug konden ze zich maar een paar modellen veroorloven en erg weinig motorvarianten. Dat is nu wel anders. Van Ford mogen ze ook een heel hoge kwaliteitsstandaard aanhouden; heel anders dan in de VS zelf dus.

Toch mogen we wel blij zijn met de Ford-aanpak, want het kan ook anders: VW heeft bv. van Skoda een afgeleide VW gemaakt met errug weinig verschillen (behalve de prijs dan). Maar ja, vóór die tijd was Skoda helemaal niks. Dat is het verschil.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Denk dat Ford zeer goed bezig is met haar manier van werken. Kijk maar naar Volvo, alleen onzichtbare onderdelen worden gedeeld (om kosten te drukken en kwaliteit te verhogen), maar je zult geen Ford knoppen in je Volvo tegen komen. Das heel anders bij een Skoda, VW of Seat, daar worden soms zelfs complete dashboards gedeeld (de oude Audi A3 / Seat Leon), en een lichtknop zie je bij ongeveer 25 modellen terugkomen.

Dus doordat Ford geld en onderdelen beschikbaar maakt voor Volvo, maar niet de totale regie overneemt blijft Volvo een op zichzelfstaand merk, met een eigen identiteit, terwijl de producten alleen maar meer en beter worden! Ideaal toch!
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Het is waar Volvo houd wel zijn eigen indentiteit maar ik zie toch wel kleine dingen die anders moeten.
De V50 vind ik te veel Ford lijken ik weet niet waarom maar ik vind hem niet erg mooi hij lijk niet erg op voorgaande en andere Volvo's.

Dingen zoals lichtjes in de zijportieren zodat ze beter zichtbaar zijn dat die worden weggehaald!! :evil: Daar kan ik gewoon boos om worden ik was vandaag op de rai heb wat foto's gemaakt en bekijk de foto's later thuis kom er dus achter dat er wel zulk soort (veiligheids) reflectors op een peugot 407 zitten en niet op een Volvo :evil: :evil: :evil: Dat kan toch niet. De facelift van de V70 die ik 2 weken geleden bij de dealer en vandaag op de rai heb bekeken vind ik wel erg geslaagd goeie afwerking interieur en die voorkant ziet er een stuk beter uit maar is dit genoeg om het uit te houden tot de echte opvolger in 2007.. Ik denk 't eigenlijk niet
Heb eerder gelezen dat mensen dit juist positief vinden dat de modellen niet zo snel vernieuwd worden omdat de auto dan niet zo snel verouderd dit is wel waar maar ik vind dit geen reden om in ouderwetse (miss iets overdreven) auto's rond te rijden.

Ik heb even een mail gestuurd naar Volvo via www.volvocars.nl over de reflector in de portieren als er maar genoeg mensen om vragen dan zullen ze hopelijk wel weer in het nieuwe model zitten.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Gelukkig zijn de meeste Volvo-ontwerpen tamelijk tijdloos. Ik vind de lijnen van de S60, S80 en V70 nog helemaal bij de tijd, ook al gaan ze al heel wat jaartjes mee. Onderhuids worden ze wel telkens technisch veranderd. De meeste veranderingen zijn slechts bij monteurs bekend.
Statusmerken als Jaguar hebben hetzelfde: ook daar zijn de grote modellen tijdloos en ze worden slechts een ietsiepietsie veranderd. Daardoor kan ik als leek nauwelijks het verschil zien tussen een 10 jaar oude of splinternieuwe dure Jag. Idem Mercedes.

Japanners daarentegen verlagen juist de status van hun modellen door te vaak een nieuw model (bijna jaarlijks) uit te brengen. Als je een nieuwe Jap koopt, rijd je een jaar later in een gedateerde bak.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Nou, eerlijk gezegd schrok ik wel toen ik aan de Fiesta van mijn vrouw begon te hobby-en (morgen komt er b.v. een compleet nieuw interieur in (vloerbedekking t/m achter-zijpanelen). In de motorruimte vond ik verdacht veel "Volvo" stekkers en andere aangelegenheden. Ok heb vroeger ook Fordjes gehad en toen waren de stekkers toch echt anders. De achterruitewisser is volgens mij exact hetzelfde als die op mijn 855 ('93). En zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zitten ook nog een hoop 'oude stijl' onderdelen en methoden op hoor. De Fietstas.. euh Fiesta is van '95 overigens.

Maar, zoals gezegd, je ziet het pas als je er aan bezig bent, zit gelukkig niet in het zicht. Anders dan die Mondeo blaasmondjes in de Aston Martin :twisted:


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Tot nog toe is het gelukt een Volvo een Volvo te laten, ook al hoort het bij Ford.

Maar stap eens in een Jaguar X-type... Dat is gewoon een Mondeo+ (of Mondeo- zo je wil)

Het is niet te hopen dat dat de toekomst is.

Verder geen problemen ermee. In de huidige wereld kun je niet eenvoudig overleven als je je op de massa-markt richt. Dan moet je slim samenwerken of fuseren. .

It's a fact of life: Eten of gegeten worden
Greetz,

Lucien
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Lucien schreef:Maar stap eens in een Jaguar X-type... Dat is gewoon een Mondeo+ (of Mondeo- zo je wil)

Het is niet te hopen dat dat de toekomst is.
Hmm, ik heb een proefrit gemaakt in een X-TYPE Estate (2.0 D) en als de leaseprijs te behappen was geweest, had je mij nu niet op dit forum gevonden :roll:

Toen ik de Jaguar verkoper vroeg hoe het nou zat met Mondeo <-> X-TYPE werd ie wel wat prikkelbaar. Volgens hem worden 'enkele onderdelen' gebruikt van Ford en zijn de auto's niet te vergelijken.
Plaats reactie

Terug naar “S80”