Lampjes vervangen !!!!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

Dag mannen
sinds kort zijn er bij enkele lichtjes uitgevallen, kapot dus !!!
Moet ik deze laten vervangen door een dealer of is het iets dat ik zelf kan doen ??? Moest het ik zelf kunnen doen, dan zou ik i.p.v. groene lampjes (led's) van die schoon neon blauw !!! is het te doen denken jullie ?? iemand met ervaring ???
Nog iets nu we toch bezig zijn.... Hoe krijg ik dat plastic gedeelte dat voor mijn sneldsmeten enzo ligt?? want ik zou graag namelijk zo van die coole alu ringetjes erond doen, dit geeft toch een andere look !!!!

Dank je wel
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Als ik jou was zou ik een golf kopen....
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

golf II GTI welteverstaan :lol:

maar ik zou maar een bezoekje aan de dealer brengen.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Het uitbouwen van het instrumentenpaneel is niet moeilijk, maar je moet het een keer gezien hebben.

De kap bovenop het stuur moet eraf (is los te trekken).
Kunststofafdekrand aan voor-/binnenzijde van het paneel moet eraf (kunstofclipjes verwijderen met kleine schroevendraaier), pas dan kan je de schroeven losdraaien om het paneel naar voren te halen. Dan blokstekker aan achterzijde lostrekken.
De rest wijst zich vanzelf.

MIJN ADVIES: NIET ZELF DOEN, omdat je als leek meer kunt beschadigen dan je lief is. Door dealer laten doen. Lampjes verwisselen ten hoogste 20 minuten werk, als ze een beetje doorwerken. Qua kosten wel even slikken voor een paar bolletjes verwisselen, maar het komt volgens mij maar sporadisch voor dat deze lampjes überhaupt de geest geven.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Frumpy schreef: MIJN ADVIES: NIET ZELF DOEN,
En NOOIT aan je contact zitten als je dergelijke dingen los hebt liggen, sleutel eruit! De DIM (Drivers Information Module, dus je klokkenwinkel) is voorzien van een computer die ook andere zaken in de auto regelt. Je weet dan zeker dat je veel foutmeldingen krijgt. Zie het maar alsof je de maag uit iemand trekt, dat geeft ook problemen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

Wel dan !!!! OK
zal eens informeren bij de dealer !!!!!
Maar weet iemand misschien ook of er ander kleuren beschikbaar zijn ??? Ja kweet het, tis onnozel, ma ik zou het graag hebben ????
Oh ja, ander vraagje, ik ga mijn Hu-801 eruit halen, en er een 2din touchscreen opzetten, deze heeft alles aan boord, dvd speler- mp3- radio - vcd - tv tuner en nog allerlei dingen dat je erop kan aansluiten,ik heb iets gevonden op ebay dat erop trekt hier is de link :

http://cgi.benl.ebay.be/6-5-In-Dash-Tou ... dZViewItem

Is dat te doen denken jullie , ik weet dat ik dan bij volvo een adapter moet kopen voor de bedrading van stroom en luidsprekers !! Kan ik dan nog altijd gebruik maken van mijn surround systeem ?? en de originele versterker van volvo zal die dan nog wel werken ????
Groetjes
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Die originele lampjes zijn gewoon wit/transparant. Kleur groen komt door de folie van de tellers.

Ik weet niet wat voor effect het heeft op de tellerplaten en de oranje wijzers als je blauwe ledjes in de houders doet.
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

Wel ik heb zelf alles kunnen demonteren en de defecte lampjes nagezien, idd kapot, ik denk wel dat ik ze allemaal ga vervangen want ik mer toch wel dat om de 2 a 3 dagen er eentje bijkomt dat kapot gaat
Zal ook eens experimenteren met de lamjes door ze te kleuren, waar er groen uitkomt zal het niet veel effect geven denk ik, maar vb de nummertjes van de temperatuur regelaar zijn wel wit dus een kleurtje aan geven zal misschien wel gaan, moest het lukken dan trek ik er enkele foto's van !!!!
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Ja, als je het toch open hebt is het eigenlijk wel verstandig om ze allemaal te vervangen, ben je er misschien weer een paar jaar van af. :)

Ben benieuwd wat voor kleur het wordt met die blauwe ledjes.
Gebruikersavatar
Lucien
2nd Gear member
Berichten: 131
Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01

Zet je er ook van die ijzeren R-ringen op?

Kijk wel uit voor de 'bekeuring' uit een ander topic vandaag:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2240
Greetz,

Lucien
Gebruikersavatar
olympus1
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
Locatie: Heist-op-den-Berg

ben een beetje lomp geweest mannen !! Heb de batterij niet afkoppeld, had het wel gedaan maar om te zien of de lampjes werkten heb ik de bat aangesloten, toen ik de lampen ging controleren is er een aansluiting van achteren losgekomen !!! RARARARARA : SRS-Aibag Dringend Service + de bijhorende gele driehoekje :x :-x :? :(
s80 1999
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 13.09.2004 - 17:05

ff naar de dealer om te resetten, als ze vriendelijk zijn doen ze dit zo voor je :P je krijgt die probleem ook als je je airco bedienings unit er uit haalt :P die onder je radio. (spreek uit ervaring)
Veezeventig
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 14.09.2005 - 22:39
Locatie: Almere

Gelijk maar mijn eerste reactie op een topic sinds ik dus vanavond 'member' ben geworden.

Dat met die SRS dringend melding is niet zo moeilijk!!!!!! Alles dat met een airbag/SRS spul te maken heeft is met elkaar verbonden met een zgn. gele kabel en stekker. Het schijnt dat daar een een of andere trillingsmelder aan zit. Bij het aanraken is het al genoeg om dus die melding te krijgen. Zoals al door een voorganger is aangegeven, even naar de dealer en laten resetten.
Remedie:
ALTIJD EVEN DE - KABEL VAN DE ACCU LOS bij alle werkzaamheden aan electra. Dan kan het ook niet gebeuren dat je 'klapzak' spontaan 'ontploft'.
Ton Demper
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02.02.2006 - 19:34

weet iemand hoe ik de verlichting van het linker display (telefoon/boordcomputer) kan repareren. Ik heb daar geen lampje zitten. Volvo meldt me dat dat dispaly intern verlicht wordt en er een heel nieuw paneel in moet (1050 euri). Kan ik me niet voorstellen.
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Daar moet volgens mij gewoon zo'n 1,2W bolletje met een sokkel in.
Gebruikersavatar
coolyo0o
2nd Gear member
Berichten: 240
Lid geworden op: 04.02.2007 - 00:48

Ton Demper schreef:weet iemand hoe ik de verlichting van het linker display (telefoon/boordcomputer) kan repareren. Ik heb daar geen lampje zitten. Volvo meldt me dat dat dispaly intern verlicht wordt en er een heel nieuw paneel in moet (1050 euri). Kan ik me niet voorstellen.
en is het een lampje dat vervangen kan worden??
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
ik haat bumperklevers vandaag weer 1tje voor me.

VOLVO S60 2.4 170 pk AUT 2001.
Plaats reactie

Terug naar “S80”