Halllo,
Sinds vorige week heb ik een vaag verschijnsel in mijn S80 3.2 gear tronic bj. 2007.
Bij het in Reverse zetten (met voet op de rem) hoorde ik een vrremd geluid wat van rechts voor lijkt te komen. Het is het beste te omschrijven als een metaalachtig "schurend" geluid. Wanneer de bak in Neutraal of Drive wordt gezet is het geluid weg. Echter bij het rijden in Drive maakt hij (zachter) hetzelfde geluid bij afremmen op de motor en is sterker te horen wanneer je handmatig terug schakelt en de auto dus nog sterker afremt op de motor. Tevens is hetzelfde schurende geluid te horen bij in- en uitveren op drempels, zowel met gas los en zacher met licht gas geven bij rijden over een drempel. Meestal wanneer de motor warm is is het geluid, zowel in Reverse als Drive er niet maar van de week na een rit van 60 km was het geluid er wel weer bij het parkeren.
Heeft één van jullie hetzelfde weleens meegemaakt en/of een idee wat het probleem kan zijn?
(06-08-2019 Het probleem is inmiddels verholpen. De bovenste motorsteun bleek totaal versleten te zijn en de onderste was lek.
In het filmpje (zie link hieronder) is het geluid te horen en hoe de motorsteun(en te vervangen.
)
Schurend metaalachtig geluid in Reverse S80 3.2
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Laatst gewijzigd door S60 170pk Lpi op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Ik had de vraag ook in de Facebook groep gesteld en daar blijkt het bij iemand de motorsteun te zijn geweest. Op YouTube een filmpje gevonden hoe te vervangen en het geluid is exact hetzelfde als in mijn auto.
Eerst maar eens de bovenste motorsteun vervangen. Deze blijkt totaal vergaan.
Eerst maar eens de bovenste motorsteun vervangen. Deze blijkt totaal vergaan.
Laatst gewijzigd door S60 170pk Lpi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik moest eerst denken aan de geartronic. Zoals je overal kunt lezen moet deze om de 60k geflusht worden om hem heel te houden en soepel schakelend.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24353
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dat is een goede om te onthouden
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24353
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
politieauto's rijden 300k zonder flush en die worden niet gespaard...Carfreak schreef: Ik moest eerst denken aan de geartronic. Zoals je overal kunt lezen moet deze om de 60k geflusht worden om hem heel te houden en soepel schakelend.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Ik heb m geflusht en het verschil was echt enorm merkbaar Walter.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je elke 100K de bak om zeep helpt hoef je niet te flushen.Walter schreef:politieauto's rijden 300k zonder flush en die worden niet gespaard...Carfreak schreef: Ik moest eerst denken aan de geartronic. Zoals je overal kunt lezen moet deze om de 60k geflusht worden om hem heel te houden en soepel schakelend.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24353
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
nee, gewoon met dezelfde bak.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Zo staat het idd ook in VIDA. Vooral voor auto's die gebruikt worden als Taxi of met veel aanhangers er achter.Carfreak schreef: Ik moest eerst denken aan de geartronic. Zoals je overal kunt lezen moet deze om de 60k geflusht worden om hem heel te houden en soepel schakelend.
@Walter, aangezien de politie dus ook de hele dag met die auto's rijdt kan dat gezien worden als Taxi lijkt mij (En zwaar gebruik vanwege de achtervolgingen). Waarom worden bij die auto's dan niet preventief elke 60dkm de versnellingsbak geflushed? Vida geeft het niets voor niets aan lijkt mij.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24353
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
geen idee. Maar feit is dat het goed gegaan is
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Probleem is opgelost. De bovenste motorsteun bleek totaal versleten te zijn en de onderste was lek.
In het filmpje is het geluid te horen en hoe de motorsteun(en te vervangen.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]