Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32862
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Maar echt!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Je kan nog niks zeggen over de rijbeleving van de turbo motor.
Vroeger piekte het koppel bij een wat hoger toerental.
Tegenwoordig is het koppel een platte berg van 1500 - 4000 toeren bijvoorbeeld.
Nu geven ze een piek van van 4500 toeren.
In een grafiek zal je mischien zien dat hij al vanaf 2000 toeren al boven de 400Nm zit.
Eric
Vroeger piekte het koppel bij een wat hoger toerental.
Tegenwoordig is het koppel een platte berg van 1500 - 4000 toeren bijvoorbeeld.
Nu geven ze een piek van van 4500 toeren.
In een grafiek zal je mischien zien dat hij al vanaf 2000 toeren al boven de 400Nm zit.
Eric
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Heeft de V60 Plug-in Hybrid Twin Engine T8 Recharge Long Range nog steeds het “oude” dashboard met de normale Sensus? Of is de V60 ook over naar Google? En is de drive selector in de midden tunnel ook nog aanwezig?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Een sterke ISG die het turbogat “opvult” kan wel eens beter uitwerken dan de supercharger.erichendri schreef: ↑16.09.2021 - 10:33 Je kan nog niks zeggen over de rijbeleving van de turbo motor.
Vroeger piekte het koppel bij een wat hoger toerental.
Tegenwoordig is het koppel een platte berg van 1500 - 4000 toeren bijvoorbeeld.
Nu geven ze een piek van van 4500 toeren.
In een grafiek zal je mischien zien dat hij al vanaf 2000 toeren al boven de 400Nm zit.
Eric
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5105
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Klopt maar vraag me af hoe je dan altijd voldoende accu capaciteit kunt houden, nu trek je ook niet permanent op maar het concept moet dan echt aangepast zijn. Ook de erad is fors sterker trouwensRoaldH schreef: ↑19.09.2021 - 15:31Een sterke ISG die het turbogat “opvult” kan wel eens beter uitwerken dan de supercharger.erichendri schreef: ↑16.09.2021 - 10:33 Je kan nog niks zeggen over de rijbeleving van de turbo motor.
Vroeger piekte het koppel bij een wat hoger toerental.
Tegenwoordig is het koppel een platte berg van 1500 - 4000 toeren bijvoorbeeld.
Nu geven ze een piek van van 4500 toeren.
In een grafiek zal je mischien zien dat hij al vanaf 2000 toeren al boven de 400Nm zit.
Eric
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Ik vermoed sterk ja en nee. Wel nog Sensus maar geen drive mode draaiwiel.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- Ruier
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 21.10.2007 - 19:08
Hmm, ik ben hier niet helemaal zeker van. Ik heb een maand terug een configuratie gedaan voor een XC60 Inscription Exclusive: toen zat de head-up display nog in het standaardpakket (zie ook de prijslijst van 23 augustus op de Volvo-site), nu is het in de configurator een optie van meer dan €1200,-. Toch een verkapte prijsverhoging?Ben schreef: ↑08.09.2021 - 10:14 Ondanks de verbeterde specificaties wijzigen de consumentenadviesprijzen nauwelijks. De Volvo S60 en V60 Recharge nemen met € 200 in prijs toe. Voor de overige modellen blijven de consumentenadviesprijzen ongewijzigd. Dit maakt de prijspositie van de Volvo Recharge modellen sterk in de markt en bijzonder interessant.
Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Bij elk modeljaar worden de standaarduitrusting en pakketten wel gewijzigd/samengesteld. Vaak ten nadele van de klant.
In bovenstaand citaat wordt dan ook niet gezegd dat de klant goedkoper uit is. Alleen dat de prijzen niet tot nauwelijks wijzigen.
Heb je hem?
In bovenstaand citaat wordt dan ook niet gezegd dat de klant goedkoper uit is. Alleen dat de prijzen niet tot nauwelijks wijzigen.
Heb je hem?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5105
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Als ik mijn auto nu in de configurator stop (V90 T8 r-design met zo ongeveer alle opties) dan is ie 6k goedkoper dan in 2018 en heeft ie met de longrange ook nog beter specs als je inflatie mee zou rekenen is de auto in 2021 zo'n 10% voordeliger, de ervaring van raspaardje deel ik niet. Door de longrange kan je daarbij nog fors besparen op de brandstofkosten. Dat de HUD niet meer in een pakket zit was me ook opgevallen maar de marketingmensjes zullen altijd hun best doen de pakketjes zo samen te stellen dat men zo veel mogelijk kan verkopen, dat neem ik ze niet kwalijk zolang we zelf de vinkjes mogen zetten in de optielijst.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Zou die drive selector dan te retrofitten zijn?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Alle varianten uitgezonderd de T6 en de T8 zijn best wel in prijs gestegen de laatste jaren.NielsPHEV schreef: ↑20.09.2021 - 13:00 Als ik mijn auto nu in de configurator stop (V90 T8 r-design met zo ongeveer alle opties) dan is ie 6k goedkoper dan in 2018 en heeft ie met de longrange ook nog beter specs als je inflatie mee zou rekenen is de auto in 2021 zo'n 10% voordeliger, de ervaring van raspaardje deel ik niet. Door de longrange kan je daarbij nog fors besparen op de brandstofkosten. Dat de HUD niet meer in een pakket zit was me ook opgevallen maar de marketingmensjes zullen altijd hun best doen de pakketjes zo samen te stellen dat men zo veel mogelijk kan verkopen, dat neem ik ze niet kwalijk zolang we zelf de vinkjes mogen zetten in de optielijst.
En volgens mij ook steeds meer uitgekleed.
Zowel de Nederlandse staat als Volvo zijn daar debet aan. Niet alleen Volvo dus.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Er kan veel natuurlijk. Maar of het de moeite waard is?
Want bediening van de drive selector zit straks in het scherm. En dus moet bij retrofitten de interface met de bediening in het scherm in orde gemaakt worden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- Ruier
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 21.10.2007 - 19:08
Klopt, alleen gaat het hier in beide gevallen om modeljaar 22, dus hebben ze de pakketten in het lopende modeljaar aangepast ten nadele van de consument. En om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…raspaardje schreef: ↑20.09.2021 - 12:25 Bij elk modeljaar worden de standaarduitrusting en pakketten wel gewijzigd/samengesteld. Vaak ten nadele van de klant.
In bovenstaand citaat wordt dan ook niet gezegd dat de klant goedkoper uit is. Alleen dat de prijzen niet tot nauwelijks wijzigen.
Heb je hem?
Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
ik zou in ieder geval geen €1200,- extra uitgeven voor een Head up Display. Dat is meer iets voor piloten...Ruier schreef: ↑20.09.2021 - 15:52 Om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..ik ervaar het head-up display juist als heel behulpzaam; je hebt de belangrijkste functies direct in beeld zonder dat je omlaag hoeft te kijken naar het bestuurdersdisplay. Ik zou het aanraden en zeer zeker niet afraden..Hans Eilander schreef: ↑20.09.2021 - 21:14ik zou in ieder geval geen €1200,- extra uitgeven voor een Head up Display. Dat is meer iets voor piloten...Ruier schreef: ↑20.09.2021 - 15:52 Om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5105
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik welHans Eilander schreef: ↑20.09.2021 - 21:14ik zou in ieder geval geen €1200,- extra uitgeven voor een Head up Display. Dat is meer iets voor piloten...Ruier schreef: ↑20.09.2021 - 15:52 Om dan te zeggen dat ondanks de verbeterde specificaties de consumentenadviesprijzen niet wijzigen is m.i. niet helemaal eerlijk als je onderdelen uit de vorige standaarduitrusting verwijdert. Dan wordt de auto als je die in dezelfde configuratie wilt hebben dus wel degelijk duurder. Maar goed, luxeprobleem…
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40641
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik zou absoluut een headup display kiezen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik dus zeker niet, al was het de helft goedkoper. Of je nu met regelmaat links en rechts in je buitenspiegels kijkt, of even door je stuur naar de klokken, dat maakt mijns inziens niks uit. Een HUD is wel aardig, maar zéker geen must. Maar smaken en meningen verschillen. Gelukkig maar...
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)