De feestdagen staan voor de deur. Tijd om tot rust te komen, op te laden en te genieten met de mensen die u dierbaar zijn.
Namens iedereen bij Volvo Car Nederland willen we u bedanken voor het afgelopen jaar. In 2025 vierden we samen verschillende mooie mijlpalen: de onthulling van de volledig elektrische Volvo ES90, de introductie van de avontuurlijke EX30 Cross Country, het succes van de Volvo XC60 als bestverkochte model en meer.
We kijken ernaar uit om in 2026 weer met u op weg te gaan en veel nieuws met u te delen. We wensen u en uw dierbaren fijne feestdagen en een veilig nieuwjaar.
P.S. Zin in een korte 'trip down memory lane'? Lees onze terugblik op 2025.
Het afgelopen jaar was een jaar van lanceringen – we hadden er zelfs drie.
In maart introduceerden we de gloednieuwe, volledig elektrische Volvo ES90. In deze auto wordt de verfijnde elegantie van een sedan gecombineerd met het gebruiksgemak van een fastback, en de ruimte en hogere bodemvrijheid van een SUV. De ES90 wordt aangedreven door 800-volttechnologie, biedt een rijbereik tot 700 kilometer en laadt tot 300 kilometer bij in slechts 10 minuten.
En er kwamen nog twee nieuwe auto's bij: de long range plug-in hybride XC70, die in augustus werd onthuld en als eerste verkrijgbaar was op de Chinese markt, en de avontuurlijke EX30 Cross Country.
De EX30 Cross Country is gemaakt volgens het succesvolle recept van de EX30 en voegt daar ruige ingrediënten aan toe voor het leven buiten de stad. Hij is volledig elektrisch, met een actieradius tot 427 kilometer en kan in slechts 26 minuten van 10 tot 80 procent worden opgeladen. Dankzij de hogere bodemvrijheid, grotere wielen en vierwielaandrijving is de auto klaar voor ruw terrein en gladde omstandigheden.
Opgefriste iconen
We lanceerden niet alleen nieuwe modellen, maar we vernieuwden ook de bestaande line-up.
Zoals de XC60: in februari kondigden we een grote vernieuwing voor het komende modeljaar aan, met updates op het gebied van design, comfort en UX, samen met een sneller, responsiever infotainmentsysteem.
De XC60 is al jaren onze wereldwijde bestseller en in juni werd hij onze best verkochte auto aller tijden met meer dan 2,7 miljoen verkochte exemplaren, waarmee hij de iconische 240 overtrof. Een maand later bevestigden we dat we onze dynamische SUV zullen toevoegen aan de productielijn in onze autofabriek in de VS, met een geplande start eind 2026, om tegemoet te komen aan de grote vraag naar de XC60 aldaar.
We presenteerden modeljaar 2026 van de EX90, met verbeterde hardware en software. Met een nieuw 800-volt elektrisch systeem gaat opladen sneller dan ooit, en een upgrade van de core-computer biedt verbeterde functies op het gebied van veiligheid en bestuurdersondersteuning. Bestaande eigenaren van de EX90 worden niet buitengesloten: zij krijgen via een gepland werkplaatsbezoek een eenmalige gratis upgrade van de core-computer.
Ander EX90 nieuws was dat deze SUV de maximale beoordeling van vijf sterren behaalde in de meest recente Euro NCAP testronde, waarmee hij tot de best presterende auto's van dit jaar behoort.
Voor audioliefhebbers werd in juni de Abbey Road Studios Mode geïntroduceerd. Dat is een geluidstechnologie die de essentie van deze iconische opnamestudio vangt. De modus werd gratis geleverd via een draadloze update voor alle Volvo EX90's met het optionele Bowers & Wilkins High Fidelity audiosysteem.
Awards en innovatie
Ook in 2025 vulden we onze prijzenkast weer aan. De volledig elektrische Volvo EX90 werd uitgeroepen tot World Luxury Car, geprezen om zijn comfortabele en verfijnde interieur, geavanceerde veiligheidstechnologie en Scandinavische design.
We ontvingen ook de eerste Sandy Myhre Award van de Women's Worldwide Car of the Year. Met deze prijs wil de organisatie de inzet van autofabrikanten voor vrouwen – onder meer op het gebied van inclusie op de werkplek, productontwerp en reclamecampagnes – onder de aandacht brengen.
Innovatie op het gebied van veiligheid leverde ons voor het tweede jaar op rij een plek op op TIME's Best Inventions (in 2024 werd ons Driver Understanding systeem opgenomen). Dit jaar gaat de eer naar onze multi-adaptieve veiligheidsgordel, die debuteert in de binnenkort te onthullen volledig elektrische EX60.
De nieuwe multi-adaptieve veiligheidsgordel is ontworpen om zich aan te passen aan verkeersvariaties en de persoon die hem draagt. Met behulp van real-time gegevens van de geavanceerde sensoren van de auto kan de gordel de bescherming aanpassen aan de actuele situatie en het unieke persoonlijke profiel van de bestuurder en voorpassagier, zoals hun lengte, gewicht, lichaamsvorm en zitpositie.
Vooruitblik: de nieuwe EX60
Tot slot: wat staat ons te wachten in de eerste maanden van 2026?
Vanaf februari bieden we één jaar gratis fossielvrij thuis opladen voor klanten in Zweden die een volledig elektrische Volvo kopen of leasen. Het plan is om met inzichten uit deze lancering de basis te leggen voor een bredere uitrol.
Maar voor het zover is, maken we ons op voor wat ongetwijfeld het hoogtepunt van ons jaar zal worden: de onthulling van de nieuwe Volvo EX60. De auto heeft een grotere elektrische actieradius dan alle eerdere Volvo's, en is onze eerste volledig elektrische middelgrote SUV, een segment waarin we met de XC60 al toonaangevend zijn.
Dus noteer in uw agenda: op 21 januari 2026 onthullen we de nieuwe Volvo EX60 tijdens een livestream vanuit Stockholm, Zweden.
Hartelijk dank aan al onze klanten, fans en vrienden voor hun betrokkenheid het afgelopen jaar, en we wensen iedereen fijne feestdagen.
Een terugblik op 2025 door Volvo Car Nederland
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41757
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors















