Volvo drivers get I-POD happy

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
appleholic
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26.12.2005 - 21:14
Locatie: Voorburg

Als ik alles mbt. tot iPod/Volvo lees, word ik er niet echt vrolijk van: duur en weinig bedieningsgemak (weinig playlists, geen artiest- en tracknaam).
Voor mij een reden om mijn XC70 te bestellen zonder Volvo-radio. Een wél ondersteunende radio is een stuk goedkoper, zelfs in combinatie met de (dure) iceLink.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

appleholic schreef:Als ik alles mbt. tot iPod/Volvo lees, word ik er niet echt vrolijk van: duur en weinig bedieningsgemak (weinig playlists, geen artiest- en tracknaam).
Voor mij een reden om mijn XC70 te bestellen zonder Volvo-radio. Een wél ondersteunende radio is een stuk goedkoper, zelfs in combinatie met de (dure) iceLink.
Om een niet Volvo radio te monteren moet je verzagen aan je middenconsole, de radio opening is namelijk geen DIN opening...
Gebruikersavatar
appleholic
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26.12.2005 - 21:14
Locatie: Voorburg

bart simpson schreef: Om een niet Volvo radio te monteren moet je verzagen aan je middenconsole, de radio opening is namelijk geen DIN opening...
:x weer verkeerd voorgelicht door de dealer. Maar goed, dat wordt dan dus extra paneeltje kopen en zagen maar. Ik zal het resultaat wel laten zien.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

appleholic schreef:
bart simpson schreef: Om een niet Volvo radio te monteren moet je verzagen aan je middenconsole, de radio opening is namelijk geen DIN opening...
:x weer verkeerd voorgelicht door de dealer. Maar goed, dat wordt dan dus extra paneeltje kopen en zagen maar. Ik zal het resultaat wel laten zien.
Je moet je gehele middenconsole middendoor zagen (horizontaal) dat is een paneel (incl. ecc computer) van zo'n € 1.200,-- ex.btw
Gebruikersavatar
HMG
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
Locatie: Veynes

Er is wel een firma in het land die een (lelijk) DIN paneel levert. Hoeft er ook niet gezaagd te worden!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

HMG schreef:Er is wel een firma in het land die een (lelijk) DIN paneel levert. Hoeft er ook niet gezaagd te worden!
Heb dat ook gezien maar fatsoenlijk vast kun je een radio daarin niet zetten, het monteren van een DIN radio wordt al snel knoeiwerk
Gebruikersavatar
HMG
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
Locatie: Veynes

Klopt, er zit helemaal geen versteviging achter, écht goed vastzetten wil niet goed. Hier zijn al diverse EEC panelen verlijmd met een oud DIN-paneel. Dure ingreep!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bij een beetje aanrijding heb je een din radio in je voorhoofd staan, maar het is natuurlijk wel jouw voorhoofd... :lol:
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

:angel9:
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
mivado
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09.01.2006 - 14:53

Afgelopen woensdag is de Ipod adapter geinstalleerd in mijn V70 met RTI. Werkt perfect. Als ik op de Ipod (30GB met video) 2x snel op menu klik kom ik gewoon in het menu van de Ipod. Dan kan ik daarmee muziek selecteren etc. Dat doe je natuurlijk niet tijdens het rijden :P

Raar is wel dat ik het 'Volvo for life' logo niet zie.
Tandmac
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 26.12.2005 - 15:01
Locatie: Thuis ;-)
Contacteer:

tomtom schreef:zie; www.MP3YourCar.com
Ik heb daar een tijd terug een kit besteld voor m'n V70, maar nu blijkt deze niet compatiebel te zijn met de HU-xxx series.
Na enkele e-mails mag ik alles, kostenloos omruilen tegen een HU-compatiebele set....
Heb deze week net alles terug gezonden naar de States....
ik ben benieuwd.......

Het is allesinds 100 Euro goedkoper dan wat Volvo te bieden heeft,
plus dat je de iPod nog kan bedienen met z'n ClickWheel..
Dat zou bij de Volvo oplossing niet het geval zijn...

Erik.
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

Cinq schreef:."

Daar sta je dan weer als S40/V50 rijder :?
En de 440 rijders dan? 8) :lol:
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
Tandmac
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 26.12.2005 - 15:01
Locatie: Thuis ;-)
Contacteer:

Update!

Zo, ik heb vrijdag alles terug gekregen vanuit de States.

Alles is aangesloten en werkt vlekkeloos!
Fijn spul!!!!!
Voorlopig heb ik aansluitingskabel in de ruimte van de bekerhouder naast de radio geplaatst.

Al bij al een halfuurtje werk!!!

Het kan zijn dat ik de aansluiting nog doortrek naar de middenconsole!
Dat zal wat afhangen van het gebruiksgemak.
In de middencosole is hij natuurlijk altijd vlug uit het zicht zonder los te koppelen....
Nu ligt hij nog zichtbaar voor hebberige vingers.... Dus moet ik de iPod elke keer afkoppelen en opbergen.

Nu kunnen de CD's terug naar de zolder!
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”