Volvobaas over maximumsnelheid 180

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja ik hd een
Hans oet Twent schreef: 25.12.2019 - 20:31 180+ is voor de NL geen issue. Voor D en omliggende landen die met een regelmaat door D kruisen wel. Zakelijk rij ik met een zekere regelmaat door het land van de Bratwursten. Daar houdt het bij 180 voor niet op. Deze vrijheid wil ik, zolang het kan, behouden.
Elektrisch? Wellicht zakelijk, privé No Way! Zolang mijn Fendtje veel batterij capaciteit vraagt blijft een auto met fossiele brandstof mijn ding.
==
Ha Hans mn Kip hyline 49TDB van Pen met 1650kg is gekrompen tot een Rapido Club 39. Die weegt 950kg. dat zou electrisch mogelijk wel kunnen. Maar ik wacht nu ook met inruilen van mn oudje euro 4 tot er wat meer duidelijkheid is. Mijn jaar km zijn afgenomen van 65.000 naar 25-30 met minder werken en emigreren. maar zie nog niet gebeuren dat je een rit kunt maken van 800-900km op een enkele lading en zolang blijft die accu auto buiten bereik
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5096
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik rijd niet vaak harder dan 150 kmh en dat dan nog beperkt tot ritten in Duitsland, heb alleen maar Zweedse auto's gehad. Wanneer men de Vmax geen keuze laat zijn eventueel gekoppeld aan een rij training dan denk ik dat mijn huidige 10e Volvo de laatste is die ik nieuw heb gekocht auto's zijn een heel stuk emotie en betutteling zonder voldoende ratio kan ik slecht tegen.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

NielsPHEV schreef: 28.12.2019 - 13:36 Ik rijd niet vaak harder dan 150 kmh en dat dan nog beperkt tot ritten in Duitsland, heb alleen maar Zweedse auto's gehad. Wanneer men de Vmax geen keuze laat zijn eventueel gekoppeld aan een rij training dan denk ik dat mijn huidige 10e Volvo de laatste is die ik nieuw heb gekocht auto's zijn een heel stuk emotie en betutteling zonder voldoende ratio kan ik slecht tegen.
Mogelijk is het woord "betutteling" niet de juiste term meer in hedendaagse autoveld maar ik snap goed je opmerking Niels. Er wordt gewoon heel stevig en vooral dwingend aangestuurd , middels o.a. belasting maatregelen, op echt een andere auto werkelijkheid ivm klimaat en ruimtelijke ordening ( geen asfalt meer of minder, Co2 enz enz enz.)
Let maar op komende vijf jaren de toenemende invloed klimaat beweging en van de Europees klimaat notie van Frans Timmermans waarvan veel vinden dat deze nog niet urgent genoeg is......
Kortom we zijn er nog niet...
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
AJP
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47

Hans oet Twent schreef: 25.12.2019 - 20:31 180+ is voor de NL geen issue. Voor D en omliggende landen die met een regelmaat door D kruisen wel. Zakelijk rij ik met een zekere regelmaat door het land van de Bratwursten. Daar houdt het bij 180 voor niet op. Deze vrijheid wil ik, zolang het kan, behouden.
Elektrisch? Wellicht zakelijk, privé No Way! Zolang mijn Fendtje veel batterij capaciteit vraagt blijft een auto met fossiele brandstof mijn ding.
Helemaal met je eens. 180+ is geen issue op de NL Autobahn maar ook ik zit regelmatig op de DE Autobahn en daar is max 180 echt een beperking en een No Go voor mij. Daarom ....... recentelijk mijn eerste Volvo besteld na 25 jaar Audi te hebben gereden maar wel onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat ik geen snelheidsbeperking wil en het dus een MY20 model moet zijn. Een MY21 model mogen ze houden, heb het laten opnemen in de koopovereenkomst..
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
AJP
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47

AJP schreef: 29.02.2020 - 22:03
Hans oet Twent schreef: 25.12.2019 - 20:31 180+ is voor de NL geen issue. Voor D en omliggende landen die met een regelmaat door D kruisen wel. Zakelijk rij ik met een zekere regelmaat door het land van de Bratwursten. Daar houdt het bij 180 voor niet op. Deze vrijheid wil ik, zolang het kan, behouden.
Elektrisch? Wellicht zakelijk, privé No Way! Zolang mijn Fendtje veel batterij capaciteit vraagt blijft een auto met fossiele brandstof mijn ding.
Helemaal met je eens. 180+ is geen issue op de NL Autobahn maar ook ik zit regelmatig op de DE Autobahn en daar is max 180 echt een beperking en een No Go voor mij. Daarom ....... recentelijk mijn eerste Volvo besteld na 25 jaar Audi te hebben gereden maar wel onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat ik geen snelheidsbeperking wil en het dus een MY20 model moet zijn. Een MY21 model mogen ze houden, heb het laten opnemen in de koopovereenkomst..
Helemaal met je eens. 180+ is geen issue op de NL Autobahn maar ook ik zit regelmatig op de DE Autobahn en daar is max 180 echt een beperking en een No Go voor mij. Daarom ....... recentelijk mijn eerste Volvo besteld na 25 jaar Audi te hebben gereden maar wel onder de uitdrukkelijke voorwaarde dat ik geen snelheidsbeperking wil en het dus een MY20 model moet zijn. Een MY21 model mogen ze houden, heb het laten opnemen in de koopovereenkomst..
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Ik snap niet waarom ze geen Polestar gaan aanbieden met Vmax > 200 km/h. Verkopen ze ook meer pakketjes.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Volvo schat mogelijk in dat de cultuuromslag snelheid Max 180 of in 2035 denk ik zelfs naar volvo ‘ s met begrenzing 130km !! snelheid een psychologische is. Dat is aan te sturen met beïnvloeding.
Van mij mag dat en dan ook goedkopere volvo,s. Ontwikkeling kosten misschien ook lager toch dan voor 250 km Max?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”