Elke nieuwe Volvo haalt maximaal 180 km/u en wordt geleverd met een Care Key

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Wel lekker economisch rijden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik doe ook regelmatig een NL snelweg aan. Ik vond het fijn dat ik daar wat harder mocht. Sinds de verlaging naar 100 valt het me op hoe weinig mensen zich daaraan houden. Ik in elk geval wel, de tijdswinst met sneller rijden is minimaal, de verbruikswinst door je aan die 100 te houden is duidelijk, mede door het rustigere verkeersbeeld. Het inhalen duurt een stuk langer doordat de onderlinge snelheidsverschillen kleiner zijn geworden, daar geef ik dan wel eens een tikje gas bij alvorens terug naar rechts te gaan kuieren.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ik neem zo maar aan dat binnen 10 jaar in heel West Europa de max 130km/u wettelijk is vastgelegd.
Dan hebben auto's ook geen 230km/u nodig en kun je mogelijk zuiniger gaan rijden door versnellingsbakken in andere verhoudingen te bouwen. Denk aan trucks die 90km/u rijden met 1100 toeren.
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Bover schreef: 12.07.2020 - 16:36 Ik neem zo maar aan dat binnen 10 jaar in heel West Europa de max 130km/u wettelijk is vastgelegd.
Dan hebben auto's ook geen 230km/u nodig en kun je mogelijk zuiniger gaan rijden door versnellingsbakken in andere verhoudingen te bouwen. Denk aan trucks die 90km/u rijden met 1100 toeren. oplossingen bedenken voor hulpdiensten e.d.die sneller zouden moeten kunnen..
Daarnaast onmogelijk maken om te bellen of verbinding te maken in je auto en je redt weer tientallen levens....
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Maar dat brengt ook weer andere problemen met zich mee in de vorm van extra interne vervuiling als je met je benzine zulke lage toerentallen draait.

Gisteren met de trailer 250 kilometer gemaakt, ik vind het wel iets relaxter rijden nu het verschil kleiner is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13720
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

fredhead schreef: 12.07.2020 - 20:42 Maar dat brengt ook weer andere problemen met zich mee in de vorm van extra interne vervuiling als je met je benzine zulke lage toerentallen draait.

Gisteren met de trailer 250 kilometer gemaakt, ik vind het wel iets relaxter rijden nu het verschil kleiner is.
Ja nu nog wel met huidige afstelmodes enz, maar dat is nu de uitdaging naast electra toch voor de industrie?
. Is bij trucks ook gelukt van 1900T terug te brengen naar 1000-1150.

Hier op de FRanse bqan rij ik 110 max en ik vind dat zeer relax. Maar zijn de snelegen ook redelijk breder dan Nl en dat scheelt ook qua beleving
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

fredhead schreef: 12.07.2020 - 20:42 Gisteren met de trailer 250 kilometer gemaakt
Unieke kans om de zaak eens lekker door te blazen. Flink gewicht erachter en hoog in de toeren en dan lekker de pijp roodgloeiend stoken :-).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hard werken mag ie regelmatig, maar zo'n tripje doet net even meer inderdaad :)
Heb sowieso maar erg weinig dat ik merk dat het roetfilter moet worden geregenereerd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”