Vierde jaar op rij meer marktaandeel voor Volvo in Nederland

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Car Nederland heeft in het afgelopen jaar de kracht van het veelzijdige, grotendeels geëlektrificeerde modellengamma van Volvo uitstekend benut. Samen met de veerkracht en het hoge serviceniveau van het Volvo-retailer netwerk heeft dit geresulteerd in een marktaandeel van 4,5%.



Het toegenomen marktaandeel van Volvo in Nederland is bijzonder vanwege de ongekende commerciële uitdagingen die de huidige coronapandemie met zich meebrengt. Mede als gevolg hiervan daalde de totale automarkt in 2020 met maar liefst 20%. Niettemin verkocht Volvo in Nederland 16.174 nieuwe auto’s, nagenoeg evenveel als in 2019. Ook de verkoop van Volvo Selekt occasions heeft, mede door de toenemende vraag naar individuele mobiliteit, een groei doorgemaakt van 14% ten opzichte van 2019.

Het succes in Nederland is mede toe te schrijven aan de groeiende populariteit van Volvo Private Lease en het flexibele Care by Volvo auto-abonnement.

Koploper in hun segment
Door de goede verkoopresultaten staat Volvo in Nederland inmiddels in de top 10 van bestverkochte automerken. Sterker nog: zowel de Volvo XC40 als de Volvo XC60 en Volvo V60 zijn koploper in hun segment. Verder is Volvo het nummer 1 premium merk voor wat betreft de verkoop van ‘stekkerauto’s’ en was maar liefst één op de drie vorig jaar verkochte plug-in hybride auto’s een Volvo.

Volvo’s elektrificatiestrategie is voor een groot deel verantwoordelijk voor de uitstekende verkopen. Vooral de Recharge-modellen met PHEV-technologie (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) vinden zoals gezegd in Nederland gretig aftrek. De 100% elektrische Volvo XC40 Recharge P8 is nog maar kort leverbaar, maar behoort ook al tot de verkooptoppers van het uitgebreide geëlektrificeerde Volvo-aanbod.

Meer dan verdubbeld
Het aandeel van de Volvo Recharge-modellen is vorig jaar wereldwijd meer dan verdubbeld ten opzichte van 2019. In Europa bedroeg het aandeel in de totale verkopen een stevige 29%. Hiermee is Volvo ook in Europa koploper voor wat betreft de verkoop van auto’s met een stekker. Dit geldt ook voor de Verenigde Staten.

Complimenten
“Na een goede start van 2020 hebben we het uitdagende tweede kwartaal goedgemaakt met een mooi tweede halfjaar met onder meer de Volvo XC40 in de top 5 van autoverkopen”, aldus Herrik van der Gaag, Managing Director van Volvo Car Nederland. “Hierbij hebben onze dealers hun aanpassingsvermogen maximaal benut, snel geschakeld en ontzettend veel veerkracht getoond door optimaal gebruik te maken van alle verkooptools en online mogelijkheden waarover we beschikken. In deze bijzondere tijd hebben we samen met onze retailers maximale invulling gegeven aan Volvo’s ‘Freedom to Move-visie’: mobiliteit op een persoonlijke, duurzame en veilige manier. We hebben gezamenlijk uitstekende prestaties geleverd in een bijzonder zwaar jaar, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak. Mijn complimenten zijn dan ook voor het volledige Volvo-team in Nederland.”

Blijven ontzorgen
“In tijden van onzekerheid is het nog belangrijker om samen met onze retailers te focussen op de mogelijkheden die er wel zijn en hiermee maximale kansen te creëren”, vertelt Frits Giesbers, Commercial Operations Director bij Volvo Car Nederland. “We hebben onszelf continu de vraag gesteld hoe we onze klanten konden blijven ontzorgen en hoe nieuwe klanten te verwelkomen. Alle belangrijke facetten stonden hierbij centraal: de verkoop van nieuwe en gebruikte Volvo’s maar zeker ook de aftersales, werkplaats en accessoires. In 2021 blijft Volvo zijn elektrificatiestrategie verder uitrollen en zullen we de volgende stappen zetten in digitalisering, die vanwege de coronapandemie in een stroomversnelling is geraakt.”
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”