Modellen Volvo Cars vanaf 2030 volledig elektrisch

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
moos v40
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 19.10.2018 - 13:49

Ik heb in mijn leven nog nooit meer bijbetaald voor een auto dan 10k. Meestal rij ik 4jaar voor ik hem weer omruil voor een nieuwere. Zal dus wel even duren voordat er een elektrische auto komt die vergelijkbaar/beter is dan wat ik had. Ik rij nu een V40 D4 uit 2014. Dit was mijn jongste auto ooit, omdat de gebruikte prijzen van V40 erg laag waren vanwege diesel en leasegebruik van de V40 modellen. Benieuwd wat er hierna komt. Hybride?
jorisvanderveen
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 12.04.2021 - 22:00

Jeroen schreef: 02.03.2021 - 09:44 Er zal de komende jaren een hoop moeten en gaan veranderen in het straatbeeld.
Denk bijvoorbeeld aan lantaarnpalen met hierin de laadpunten voor elektrische auto's.
Ook op de werklocaties zullen laadpunten moeten komen.

Waar je aan kan denken is dat je 's morgens met een volle accu naar je werk gaat, tijdens het werk staat de auto aan de lader. Je komt 's avonds thuis met nog een halfvolle accu. Deze hang je weer aan het laadpunt voor de deur. Maar ipv dat je accu wordt bijgeladen zal de inhoud van je accu gebruikt worden voor het huishouden. Er wordt gekookt, de lampen gaan aan enz, enz. Als deze piek weer voorbij is dan zal je auto weer volgeladen worden voor de volgende dag.

Maar misschien heb je over 10 jaar niet eens meer een eigen auto, maar staan er gewoon een aantal in de straat en gebruik je die met een abonnenten vorm wanneer je een auto nodig hebt.

Voor de autofabrikanten en dealers zal er een hoop veranderen, showrooms zullen minder noodzakelijk worden, het onderhoud zal veranderen. En ik denk dat dit sneller gaat gebeuren dan we nu denken..
Ik ben het eens met Jeroen. Gekeken naar infrastructuur, moet er nog veel worden aangepast. De vraag naar ev's zullen toenemen, omdat fossiele energie opraakt. Zullen we in 2030 nog oldtimers op de weg zien of worden die allemaal omgebouwd tot ev's? Ik zal het jammer vinden, want een elektrische omgebouwde oldtimer heeft een andere uitstraling.
Kies voor de juiste inbraakpreventie: Lees hier
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”