Lex Kerssemakers: ‘Volvo-dealer blijft ook in elektrisch tijdperk van cruciaal belang’

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat online verhaal wordt wat ongemakkelijk met garantie en service, daarvoor moet een levensvatbaar blijvend dealerbedrijf beschikbaar zijn.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Een deel van onze kopers wil nog altijd naar de dealer komen om zich te laten voorlichten en de auto te bekijken. Samen met de dealer plaatsen ze dan de order online.”
En dat is dan over 4 jaar al het geval. De grote investeringen die in voorgaande jaren zijn gedaan verdien je m.i. niet terug in 4 jaar tijd met de lage marges die de dealer heeft. Het onderhoud van elektrische vehikels is minder intensief dan voor plofmobielen. Dus ook hier minder omzet.

Voor mijn gevoel belandt de dealer daarmee in het rijtje D-Reizen, Free Record Shop, Dixons, Kijkshop, V&D, etc.

Als ik jong was en bij een dealer werkte, zocht ik mijn heil elders, dit gaat niet goed aflopen.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Bovenste 2 sprekers hebben mi de juiste zienswijze.
Maar ontopic snap ik nog steeds dat meneer van Volvo probeert om de angel eruit te halen..maar ook dit schijnt te horen bij innovatie.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Vraag me ook af waar einde contract auto's gaan blijven, opnieuw inzetten? Of verkopen in de handel?
Men ontneemt dealers het dealerschap ook gewoon.

Gelukkig staat het elektrische spul wel vaak met makkes, maar 'n garantie tarief is dan weer geen vetpot
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Waarschijnlijk weer opnieuw online aanbieden als re-furbished en 2-3 grote locaties in het land waar je ze dan kan gaan bekijken en/of ophalen. Evt thuisbezorging voor x honderd extra.

Dealers worden dan gedegradeerd tot service-punten of gesloten.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

We gaan het zien, maar op enig moment gaat iemand betalen voor het eigendom/gebruik en niet meer alleen voor het gebruik..
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ja, ik ben ook wel benieuwd. Vernieuwing is niet per definitie vooruitgang.

Eigenlijk zouden de dealers de importeur eens een lesje moeten leren door even een weekje geen Polestars te servicen 😎.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

DB200 schreef: 10.04.2021 - 13:45 Waarschijnlijk weer opnieuw online aanbieden als re-furbished en 2-3 grote locaties in het land waar je ze dan kan gaan bekijken en/of ophalen. Evt thuisbezorging voor x honderd extra.

Dealers worden dan gedegradeerd tot service-punten of gesloten.
Yep dat denk ik ook dat al die showrooms verdwijnen en zie het in mijn omgeving hier al gebeuren met als voorloper alle merken ook nieuwe auto's in hetzelfde gebouw. Daarnaast groeit een jongere generatie op die niet meer gevoelig is voor de toeters en blinkers in de sjieke showroom van Volvo. Moet allemaal betaald worden en wel door de koper en dat kan dus goedkoper die overhead. .
Een paar service punten regionaal op te zetten in een land dan zou daarmee autorijden mogelijk goedkoper worden. Net zoals je gewoon landelijke ziekenhuizen gaat krijgen die bijv alleen maar heup operaties doen aan de lopende band of alleen maar longziekten behandelen. Centraal met de beste deskundigheid.

Maar met de hedendaagse nieuwe auto is helemaal niet de grootste milieu winst te halen vergeleken met bijvoorbeeld mondiaal de zware industrie, het vliegen en de zeevaart en vooral niet vergeten de intensieve veeteelt die veel schade berokkend wereldwijd. Ik rij zolang mogelijk door in mijn euro 4 en dan maar eens kijken met welke stationwagen we letterlijk het verste in km komen .

Hou ook eens de Renault lectrique in de gaten.....Lopen hier in France grote innovatieve programma' s dus Volvo is niet uniek in zijn vooruitstrevendheid elektrisch door te willen door ontwikkelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”