We zitten hier op Volvo forum.nl
Hoe zich de zaken in België verhouden zou iets voor op een volvoforum.be moeten zijn.
Mij interesseert het iig niet echt.
Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 19.07.2021 - 19:02
Eerste maal dat we op een forum zo een reacties krijgen.
Als je bij ieder lid ip het forum zijn vlagje zou zetten dat je zou verschieten hoeveel Belgen er hier ook aanwezig zijn.
Wel bizar dat er zoveel verschillen zijn in motoren tussen de 2 landen.
Maar in België zelf zijn er ook veel verschillen.
De inverkeerstellibg voor de nieuwe xc90 T8 komt in Vlaanderen op +/- €50. Deze wordt bepaald door de WLTP CO uitstoot.
In Wallonië berekenen ze dit op de PK waarde en mogen ze daar +/- €4500 betalen.
Volvo XC90 T8 inscription onyx black My2022 Long Range
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5095
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
In belgie ook een fijne b4 diesel leverbaar en de estate heet break, zie hier niet zoveel plugins met de extra e range zou dat kunnen veranderen aangezien het naar ik begrijp dan fiscaal wel interessant is, plugins met een kleine e range noemt men valse hybrides
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19426
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
MODS BREAK
Oké, we gaan hier geen "ruzie" maken tussen NL en BE.
We stellen vast dat er verschillen zijn maar laten we het daar bij houden. En laten we ons hier zeker niet verleiden om de fiscale verschillen die er zijn te bekritiseren of uit te leggen want dat is sowieso al ondoorgrondelijk.
En nog iets, probeer niet te snappen waar een fabrikant momenteel mee bezig is. Ook dat is ondoorgrondelijk en zal soms boosheid oproepen. Maar daar kunnen wij hier niets mee. Hoe vervelend het ook is.
Nu weer Back on Topic.
De vernieuwde T6 en T8 "longrange"
Oké, we gaan hier geen "ruzie" maken tussen NL en BE.
We stellen vast dat er verschillen zijn maar laten we het daar bij houden. En laten we ons hier zeker niet verleiden om de fiscale verschillen die er zijn te bekritiseren of uit te leggen want dat is sowieso al ondoorgrondelijk.
En nog iets, probeer niet te snappen waar een fabrikant momenteel mee bezig is. Ook dat is ondoorgrondelijk en zal soms boosheid oproepen. Maar daar kunnen wij hier niets mee. Hoe vervelend het ook is.
Nu weer Back on Topic.
De vernieuwde T6 en T8 "longrange"
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32840
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik zag in de reclame van Volvo BE dat de Plug in Hybrides (ja die naam is weer terug ) 100% fiscaal aftrekbaar is in Belgie.NielsPHEV schreef: ↑14.09.2021 - 07:19 In belgie ook een fijne b4 diesel leverbaar en de estate heet break, zie hier niet zoveel plugins met de extra e range zou dat kunnen veranderen aangezien het naar ik begrijp dan fiscaal wel interessant is, plugins met een kleine e range noemt men valse hybrides
Dus daar gaan we weer veel Volvo's zien denk ik!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19426
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Paul, wat heb ik nu gezegd. Geen fiscale aanhalingen aub.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32840
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Excuses ik dacht dat dit niet mocht.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2724
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Weet iemand hoe dit zit?raspaardje schreef: ↑13.09.2021 - 17:21 253 pk ICE + 145 pk EV = 350 pk (T6)
310 pk ICE + 145 pk EV = 455 pk (T8)
Dat snap ik al niet.... Bij de T6 worden de 2 waarden niet opgeteld, bij de T8 wel.
Dit fenomeen was er bij de non-longrange T6 en T8 natuurlijk ook al maar ik ben benieuwd naar de technische uitleg.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32840
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Misschien zijn ze los van elkaar voorzien van dat vermogen maar bij elkaar begrensd om het verschil groter te maken met de T8?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Ik heb iets door elkaar gehaald zag ik wat betreft de gegevens van oud en nieuw, sorry.
Wel kan ik zeggen dat in de tekst een maximaal koppel wordt opgegeven.
Een grafiek laat veel meer zien, bijvoorbeeld dat hij veel eerder al lekker hoog is vanaf 2000 toeren.
De compressor het ik nooit begrepen, deze vraagt veel vermogen maar geeft meer vermogen terug.
Brandstof verbruik zal wel wat lager zijn nu door de turbo.
Eric
Wel kan ik zeggen dat in de tekst een maximaal koppel wordt opgegeven.
Een grafiek laat veel meer zien, bijvoorbeeld dat hij veel eerder al lekker hoog is vanaf 2000 toeren.
De compressor het ik nooit begrepen, deze vraagt veel vermogen maar geeft meer vermogen terug.
Brandstof verbruik zal wel wat lager zijn nu door de turbo.
Eric
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19426
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik ben allang opgehouden het sommetje probeeren te snappen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5095
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
We geven slechts aan dat er een fors markpotentieel zal zijn voor de nieuwe Volvo plug ins in Belgie aangezien men die ook fiscaal als volwaardig hybride ziet nou juist door die grotere e range daarnaast melden we dat er in B nog steeds hele fijne mild hybride Volvo diesels geleverd worden. Er wordt geen enkele kwalificatie gegeven aan de fiscale wetgeving laat staat enige kritiek in de richting van Volvo ook is er geen boosheid. Het enige is dat Oga, om een voor hem kenmerkende zeer duidelijke wijze, aangeeft dat het hem niet zo interesseert wat er in Belgie gebeurd. Dat vind ik persoonlijk opvallend Volvo assembleert zelfs in Belgie maar mag hij uiteraard vinden. De verwijzing naar een niet bestaand Vlaams Volvoforum mag uiteraard ook vind ik iets minder hartelijk maar ik kan me niet herinneren dat Ben ooit heeft aangegeven het forum te willen bepreken tot hetgeen er in NL met Volvo gebeurd sterker nog ik meen het tegendeel te hebben vastgesteld zolang de taal maar overwegend Nederlands blijft.V480-S60 schreef: ↑14.09.2021 - 07:50 MODS BREAK
Oké, we gaan hier geen "ruzie" maken tussen NL en BE.
We stellen vast dat er verschillen zijn maar laten we het daar bij houden. En laten we ons hier zeker niet verleiden om de fiscale verschillen die er zijn te bekritiseren of uit te leggen want dat is sowieso al ondoorgrondelijk.
En nog iets, probeer niet te snappen waar een fabrikant momenteel mee bezig is. Ook dat is ondoorgrondelijk en zal soms boosheid oproepen. Maar daar kunnen wij hier niets mee. Hoe vervelend het ook is.
Nu weer Back on Topic.
De vernieuwde T6 en T8 "longrange"
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2092
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Inderdaad, viel mij ook al op. Wij hebben thuis een 11 kw lader hangen, en onze Mini Electric met een 32,6 kWh accu, is in ruim 3 uur van leeg naar helemaal vol. Dus dat moet sneller kunnen zou ik zeggen. Maar als ze enkel de accu zelf hebben vernieuwd, en de rest niet, verklaard dat wel de relatief lange laadtijd.
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19426
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@Niels, ik geef toch aan dat we juist niet gebaat zijn bij een "ruzie" tussen BE en NL. Belgen zijn hier zeer zeker welkom. Met al hun verschillen in Volvoland. Echter ik zie veel te vaak dat juist over het fiscale verschil teveel onbegrip en "ruzie" ontstaat. Dat is ongewenst en staat er ook duidelijk.
Daarnaast was het al Off Topic. Dus wederom Back on Topic.
De Long range T6 en T8
Daarnaast was het al Off Topic. Dus wederom Back on Topic.
De Long range T6 en T8
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20404
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het is te hopen dat het laden met een 3fase-installatie kan. Anders duurt het wel lang voor je "vol" bent.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- EVO500
- 3rd Gear member
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Als ik de specs moet geloven tov "21 '22:
Accu: Lithium-ion 426V was Lithium-ion 400V
Laadvolume bagageruimte was 658 liter naar 648 liter : Verschil -10liter (vraag me af of ze de laadruimte met 2cm hebben verhoogd ofzo?
Leeggewicht van 2005 kg naar 1995 kg : Verschil -9 Kg (ook mooi gedaan)
Benzine motor
Max vermogen: 310Pk bij 6.000 MY21: MY21:POI 318Pk tussen 5800-6100
Max koppel: 400Nm tussen 3.000-4.800 MY21:POI 430Nm bij 4500
Dus benzine motor niet volledig optimized volgens Polstar (zou dit verwachten gezien Polstar engineerd optimazation niet meer voorkomt, en meeste mensen wel vinden dat dit gewoon standaard hoort te zijn!)
En voor diegene die net er een hebben gekocht (waaronder ikzelf) dit valt te verwachten.
Als je nog 2 jaar wacht komt men waarschijnlijk met een puur elektrische model met enkel voor en achterwielen aangedreven elektromotor T8 met 480-510Pk (zal dan T9 worden )
Tja zo kun je wachten tot je een ons weegt
Volvo weet natuurlijk al meer als een jaar dat ze deze upgrade wilde doen, je zult immers een gehele productie lijn met toevoer moeten inregelen voor je een betrouwbaar broduct hebt.
Snap Volvo wel, als je dit een half jaar van te voren zou verkondigen dat er over 4 maanden dit soort upgrade zou komen, er op dit moment veel mensen hun aankoop uitstellen, en dan wordt het wel een probleem...
Ik laad achter een "slim" stopcontact en meet 2,2kw/uur en dus deze laad met 10A (is eigenlijk iets minder gezien de meeste huishoudens 230V hebben)
Wat wel overeenkomt met de 3-4 uur wat men aangeeft.
Dat is wel een dingetje waarvan ik zeg, klein minpuntje.
Maar als ik manager bij Volvo was, stond dit op prio 1. Dus als u het leest doe er u voordeel mee Laden met 3fase en laadtijd dan dus met 66% terug brengen met deze configuratie en dan denk ik dat er weinig merken zijn die op dit moment value/money product kunnen leveren.
Echter met hoger koppel en vermogen met de nieuwe sterkere elektromotor (en vergeet zeker niet reactietijd!) denk ik dat dit zeer zeker wordt gecompenseerd.
Denk al met al een mooie upgrade hoor.
Accu: Lithium-ion 426V was Lithium-ion 400V
Laadvolume bagageruimte was 658 liter naar 648 liter : Verschil -10liter (vraag me af of ze de laadruimte met 2cm hebben verhoogd ofzo?
Leeggewicht van 2005 kg naar 1995 kg : Verschil -9 Kg (ook mooi gedaan)
Benzine motor
Max vermogen: 310Pk bij 6.000 MY21: MY21:POI 318Pk tussen 5800-6100
Max koppel: 400Nm tussen 3.000-4.800 MY21:POI 430Nm bij 4500
Dus benzine motor niet volledig optimized volgens Polstar (zou dit verwachten gezien Polstar engineerd optimazation niet meer voorkomt, en meeste mensen wel vinden dat dit gewoon standaard hoort te zijn!)
En voor diegene die net er een hebben gekocht (waaronder ikzelf) dit valt te verwachten.
Als je nog 2 jaar wacht komt men waarschijnlijk met een puur elektrische model met enkel voor en achterwielen aangedreven elektromotor T8 met 480-510Pk (zal dan T9 worden )
Tja zo kun je wachten tot je een ons weegt
Volvo weet natuurlijk al meer als een jaar dat ze deze upgrade wilde doen, je zult immers een gehele productie lijn met toevoer moeten inregelen voor je een betrouwbaar broduct hebt.
Snap Volvo wel, als je dit een half jaar van te voren zou verkondigen dat er over 4 maanden dit soort upgrade zou komen, er op dit moment veel mensen hun aankoop uitstellen, en dan wordt het wel een probleem...
Zo te zien niet. Er staat wel Laadkabel "16A met CEE contactstekker".Msuidgeest schreef: ↑15.09.2021 - 21:01 Het is te hopen dat het laden met een 3fase-installatie kan. Anders duurt het wel lang voor je "vol" bent.
Ik laad achter een "slim" stopcontact en meet 2,2kw/uur en dus deze laad met 10A (is eigenlijk iets minder gezien de meeste huishoudens 230V hebben)
Wat wel overeenkomt met de 3-4 uur wat men aangeeft.
Dat is wel een dingetje waarvan ik zeg, klein minpuntje.
Maar als ik manager bij Volvo was, stond dit op prio 1. Dus als u het leest doe er u voordeel mee Laden met 3fase en laadtijd dan dus met 66% terug brengen met deze configuratie en dan denk ik dat er weinig merken zijn die op dit moment value/money product kunnen leveren.
Ik wel, heb meerdere bedrijven zowel in Nederland en belgië en ik woon in België en ben een Nederlander en koop waar het financieel het beste is (no hard feelings over je opmerking hoor )
Ja dat denk ik wel. Compressor wordt mechanisch aangedreven en zorgt meteen voor vermogen en koppel al bij laag toerental, met als nadeel hoog benzine verbruik...maar als je hier niet naar hoeft te kijken op de momenten dat je het gebruikt vindt ik het wel een goede combinatie.raspaardje schreef: ↑13.09.2021 - 17:21 Zonder compressor zal de aandrijving alleen als ICE idd minder krachtig aanvoelen.
Als alleen EV is hij dan met 145 pk wel veel sterker dan vroeger.
Echter met hoger koppel en vermogen met de nieuwe sterkere elektromotor (en vergeet zeker niet reactietijd!) denk ik dat dit zeer zeker wordt gecompenseerd.
Denk al met al een mooie upgrade hoor.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)