Volvo Cars introduceert nieuwe long-range Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor 90- en 60-serie

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Polestar member
Berichten: 36414
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo Cars introduceert een nieuwe, verbeterde Recharge plug-in hybride aandrijflijn voor de modellen uit de 90- en 60-serie, waardoor de elektrische actieradius aanzienlijk wordt vergroot en tegelijkertijd de CO2-uitstoot wordt verlaagd en de prestaties en rijeigenschappen worden verbeterd. Volvo is momenteel het nummer 1 ‘stekker’ merk in Nederland, maar liefst 1 op de 5 verkochte plug-in hybrides is een Volvo. Met deze productwijzigingen wordt Volvo’s elektrificatiestrategie bekrachtigd.



De nieuwe en verbeterde hybride aandrijflijn van Volvo Cars brengt de volledig elektrische actieradius naar een geschatte 70-90 kilometer (afhankelijk van model) op een enkele lading. Aangezien de gemiddelde forensenafstand tussen de 30km en 70km ligt (afhankelijk per regio), zullen de meeste Volvo-rijders met een thuislaadpunt hun dagelijkse autorit volledig elektrisch kunnen afleggen in een nieuwe plug-in hybride van Volvo.

De belangrijkste verbeteringen zijn een nieuwe long-range batterij met een derde laag cellen om de capaciteit te verhogen van 11,6 kWh tot 18,8 kWh en een krachtigere elektrische motor op de achteras die nu 107 kW / 145 pk levert. Het extra elektrische vermogen resulteert in een totaal gecombineerd vermogen van 257 kW / 350 pk voor de Recharge T6 en 335 kW / 455 pk voor de Recharge T8-modellen, waarmee deze laatste de krachtigste Volvo's ooit geproduceerd zijn. Naast de nieuwe aandrijflijn wordt one-pedal-drive ook standaard voor de Volvo XC60, S90 en V90 Recharge plug-in hybrides. Deze techniek kennen we reeds uit de volledig elektrische C40 en XC40 Recharge Pure electric modellen.

De grotere accucapaciteit betekent dat meer klanten in staat zullen zijn om hoofdzakelijk volledig elektrisch te rijden. Volvo Cars schat dat de nieuwe aandrijflijn het potentieel heeft om de CO2-uitstoot in de WLTP-rijcyclus met ongeveer 50 procent te verminderen.

"Het is 2021 en mensen zouden voor hun woon-werkverkeer niet langer op benzine of diesel moeten vertrouwen," zegt Henrik Green, Chief Technology Officer bij Volvo Cars. "Onze nieuwste plug-in hybrides leveren al het elektrische rijbereik dat nodig is in het dagelijks leven van de meeste mensen."

De nieuwe en verbeterde elektromotor verhoogt het vermogen op de achterwielen met 65 procent, waardoor de prestaties en rijeigenschappen in alle scenario's verbeteren. Samen met de verbeterde batterij zorgt de vernieuwde elektromotor ook voor een beterde vierwielaandrijving, wat bijzonder nuttig kan zijn bij lage snelheden, bij het trekken van lasten of bij het rijden op gladde wegen waar extra tractie en stabiliteit vereist zijn.

Volvo Cars is vastbesloten om een leider te worden in de snelgroeiende markt van elektrische premium auto's. Halverwege dit decennium wil het merk wereldwijd 1,2 miljoen auto's verkopen, waarvan minstens de helft volledig elektrisch. Tegen 2030 wil Volvo Cars een volledig elektrisch autofabrikant zijn.

Uit klantenonderzoek blijkt dat de plug-in hybrides van Volvo Cars nu al ongeveer de helft van de tijd in volledig elektrische modus rijden. Deze upgrade van de aandrijflijn zal dat percentage verhogen, waardoor hun positie als 'parttime elektrische auto's' verder wordt verstevigd.

"Rijden met een plug-in hybride is vaak een opstapje naar volledig elektrisch rijden," zegt Henrik Green. "Wij geloven dat deze upgrade aan velen zal laten zien dat elektrisch rijden de toekomst is, en ons dichter bij onze 2030-ambitie brengt om een volledig elektrisch merk te worden."

De nieuwe aandrijflijn wordt geïntroduceerd op alle Volvo Recharge plug-in hybride modellen op basis van de Scalable Product Architecture (SPA), waartoe de Volvo S60, V60, XC60, S90, V90 en XC90 Recharge-modellen behoren.

Naast de verbeteringen aan de aandrijflijn is ook de T8-benzinemotor met turbocompressor verbeterd voor een hogere brandstofefficiëntie en betere prestaties. Dit betekent een hoger motorvermogen bij lage toerentallen en bij het wegrijden, terwijl een meer verfijnde geëlektrificeerde aandrijving wordt gegarandeerd met een lagere CO2-uitstoot via de uitlaat. Voor sommige varianten daalt de CO2-uitstoot zelfs tot onder de 20 gram, hierdoor komen nu ook de XC60 en XC90 in aanmerking voor halvering van de wegenbelasting.

Ondanks de verbeterde specificaties wijzigen de consumentenadviesprijzen nauwelijks. De Volvo S60 en V60 Recharge nemen met € 200 in prijs toe. Voor de overige modellen blijven de consumentenadviesprijzen ongewijzigd. Dit maakt de prijspositie van de Volvo Recharge modellen sterk in de markt en bijzonder interessant.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1095
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Zou mooi zijn als ik mij huidige T8 kan upgraden naar 70-90 kilometer elektrisch.
2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered - Onyx Black metallic
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
raspaardje
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mooi nieuws!

Arnold schreef: 08.09.2021 - 10:40 Zou mooi zijn als ik mij huidige T8 kan upgraden naar 70-90 kilometer elektrisch.
Reken daar maar niet op: "De belangrijkste verbeteringen zijn een nieuwe long-range batterij met een derde laag cellen om de capaciteit te verhogen van 11,6 kWh tot 18,8 kWh en een krachtigere elektrische motor op de achteras die nu 107 kW / 145 pk levert."
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Electric Blue
Gebruikersavatar
NielsPHEV
6th Gear member
Berichten: 4464
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Dat is mooi nieuws, ik haal met mijn huidige V90T8 uitstekenede verbruikscijfers ook als de accu leeg is dat kan dus straks nog beter. Wanneer eea geïntroduceerd wordt zie ik zo snel niet staan en ik vraag me af of die one pedal drive instelbaar is na regeneratie kracht toe.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 15443
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ook niet door de batterij-set uit te wisselen?
Mark


If the oceans die, we die.
Paul Watson

https://www.youtube.com/watch?v=Twg5m0yQbYw
raspaardje
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Hoe groot acht je de kans dat dat mogelijk is?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition - Electric Blue
kamikaze
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 20.03.2011 - 13:14

De nieuwe modellen staan gewoon in de configurator, de V60 T8 heeft zo 88km range, en 20g co2
De accu en motor wisselen, ik zou er niet op rekenen, de kosten daarvan liggen zo hoog dat het waarschijnlijk voordeliger is om in te ruilen voor een nieuwe.
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V60 D4 Ocean Race (04/2015 - 04/2021)
Volvo S60 D2 Summum (08/2011 - 04/2015)
Ford Mondeo 5D 1.8 tdci Ghia (05/2008 - 08/2011)
Ford Focus Clipper 1.6 tdci Ghia (11/2005 - 01/2008)
Gebruikersavatar
NielsPHEV
6th Gear member
Berichten: 4464
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Aha, maar dan krijg je ook de nieuwe versnellingsbak of is dat bij die modellen nog wel de AW GT8
Gebruikersavatar
Paul
Polestar member
Berichten: 32127
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Mooi! Goed nieuws!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY20 E-Golf
Gebruikersavatar
NielsPHEV
6th Gear member
Berichten: 4464
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

hopen dat ze niet de tankjes weer kleiner gemaakt hebben....
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 17688
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Kijk en nu komen we ergens.
Met een V60 long range zouden wij elektrisch visa versa kunnen...
ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JVC_drive
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 19.07.2021 - 19:02

de nieuwe prijslijst is al aangepast met de nieuwe waardes.
Nu bestellen zal dus met de nieuwe bat zijn
XC90 Inscription T8 my22 (in bestelling)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 17138
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

NielsPHEV schreef: 08.09.2021 - 14:18 hopen dat ze niet de tankjes weer kleiner gemaakt hebben....
Idd, dat zou een verkeerde keuze zijn, zeker voor caravantrekkers.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 215.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Benassi
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21.04.2021 - 14:53
Locatie: Mechelen

Als eigenaar van een 4 maand oude V60 T6 voel ik me behoorlijk geript nu..
De verkoper maar verkondigen met een blij gezicht dat er geen grote veranderingen zaten aan te komen het eerstkomende jaar :'(
rijbereik verdubbeld naar een niveau waarop men het gehele dagelijkse traject kan afleggen, vermogen elektromotor +60%, max snelheid elektrisch van 125 naar 140..
in mijn ogen krijg je nu voor hetzelfde geld een heel andere wagen, waarbij het elektrisch rijden geen gimmick of 'leuk voor erbij' is, maar echt de basis wordt van de rij-ervaring.
wel goed nieuws voor diegenen die binnenkort een recharge willen bestellen
Gebruikersavatar
NielsPHEV
6th Gear member
Berichten: 4464
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Benassi schreef: 08.09.2021 - 16:15 Als eigenaar van een 4 maand oude V60 T6 voel ik me behoorlijk geript nu..
De verkoper maar verkondigen met een blij gezicht dat er geen grote veranderingen zaten aan te komen het eerstkomende jaar :'(
rijbereik verdubbeld naar een niveau waarop men het gehele dagelijkse traject kan afleggen, vermogen elektromotor +60%, max snelheid elektrisch van 125 naar 140..
in mijn ogen krijg je nu voor hetzelfde geld een heel andere wagen, waarbij het elektrisch rijden geen gimmick of 'leuk voor erbij' is, maar echt de basis wordt van de rij-ervaring.
wel goed nieuws voor diegenen die binnenkort een recharge willen bestellen
tja geript voelen wat is een grote verandering, ze proppen de grotere accu voor zover in begrijp in nagenoeg dezelfde ruimte en de accu's van de plugins zijn na introductie van de T8 in MY15 telkens wat groter geworden en nu maken ze nog een stap en stoppen ze er een wat zwaardere erad in. Volgens mij weten de verkopers dit soort zaken helemaal niet anders zou eenieder telkens lopen te zeuren over de wijzigingen voor het nieuwe modeljaar.
V60T8PE2021
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03.06.2021 - 16:47

iemand bekend wanneer dit zal gebeuren en of dit voor reeds bestelde modellen, welke nog niet geleverd zijn ook doorgevoerd wordt? Ik heb een T8 PE in bestelling, welke eind sept geleverd zou moeten worden...
Gebruikersavatar
EVO500
2nd Gear member
Berichten: 113
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Benassi schreef: 08.09.2021 - 16:40 Als eigenaar van een 4 maand oude V60 T6 voel ik me behoorlijk geript nu.
Tja, die van mij is 5 maanden maar had dit wel verwacht. Over 1, of 2 jaar staat het er weer anders voor. Ik keek op dat moment wat interessant was maar had evengoed een ander merk kunnen worden.
Concurrentie heeft bijna allemaal een sterke elektromotor in hun PIH, dus wel slim.
Benzine motor zal dan wel standaard PE zijn als ik naar het extra vermogen tel wat buiten de accu wordt geleverd (zie dit ook niet meer als optie)
Verwacht wel dat ie iets zwaarder gaat worden (maar wordt niet vermeld)
Brandstof tank blijft hetzelfde zo te zien met 60liter.
Wat ik minder slim vindt is dat er niet met 3 fase geladen kan worden om de laadtijd te verkorten (dat lijkt er tenminste op) Dat is wat ik nu ook jammer vindt, dat er niet wat sneller geladen kan worden.
Benassi schreef: 08.09.2021 - 16:15 De verkoper maar verkondigen met een blij gezicht dat er geen grote veranderingen zaten aan te komen het eerstkomende jaar
Tja, verkopers... Ik ben er wel achter dat deze lang niet allemaal, correct of onvolledig, geïnformeerd worden bij Volvo. Is voor mij wel een punt of ik de volgende keer een Volvo koop.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II tuning)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
OGA244
Geartronic member
Berichten: 10487
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Södra Holland/Skåne

Deze informatie wordt doorgaans gelijk met de dealers en de pers gedeeld
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 5263213001 719 2019
Volvo 235K9130D1 723 2021
Gebruikersavatar
Daf88
2nd Gear member
Berichten: 190
Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03

De huidige T6 en T8 delen dezelfde motor, met compressor en turbo. Zou de nieuwe T6 straks zonder compressor komen, omdat de electro motor in vermogen omhoog gaat? De tekst "Naast de verbeteringen aan de aandrijflijn is ook de T8-benzinemotor met turbocompressor verbeterd voor een hogere brandstofefficiëntie en betere prestaties." spreekt namelijk alleen over de T8...
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 17138
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Zoals ik het lees veranderd er niets aan de T6 motor. Dus blijft daar ook de compressor.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 215.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”