Volvo C30 schakelt niet als hij aanstaat, wel als hij uit staat

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Peetjuh
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 10.12.2016 - 17:01

Hallo beste leden,

Ik ben in het bezit van een Volvo C30. Ik rij er al bijna 2 jaar met veel plezier in. De auto is uit 2013 en heeft bijna 160.000 km gedraaid. Betreft een diesel D2 uitvoering. Begin deze week reed ik erin en was er niets aan de hand. Op een gegeven moment wilde ik schakelen, er dit ging niet meer. Ik kreeg hem niet meer uit de versnelling. Toen ik de motor uitzette lukte dit wel gewoon. Ik zette hem in zijn vrij en startte hem weer
Met draaiende motor kreeg ik hem niet in de versnelling. Wat kan dit zijn? Volvo dealer weet dit zo niet en voordat ik hem weg laat slepen ben ik nieuwsgierig wat het is. Wie oh wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Koppeling komt niet vrij.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ja idd koppeling die niet vrij komt, kan aan de bediening liggen maar ook aan de koppeling zelf, zo heb ik zelf ooit meegemaakt dat er een stuk vd kopp. plaat was afgebroken en er tussen was geschoten, dus op dat moment 3 lagen kopp. voering.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”