Onze V70 D3 heeft intussen 210.000 km gereden en rijd nog steeds fantastisch!
En om dit zo te houden wil ik graag het roetfilter preventief reinigen.
Hij regenereerd nu ongeveer om de 500km. Hij heeft nog geen melden gegeven omtrent
Het filter.
Maar er zijn verschillende manieren om het filter schoon te krijgen,
Het lijkt me leuk het zelf te doen, beschik over een stoomcleaner. Dus waterdruk is voor handen
Maar ze gieten er een vloeistof in zou je daar bijvoorbeeld kachelruitjes reiniger voor in de plaats
Kunnen gebruiken dat lost roet ook fantastisch op.
Ben erg benieuwd of iemand zelf al eens zijn dpf heeft gereinigd en wat de ervaringen zijn van laten doen.
Ben erg benieuwd.
Gr kevin
DPF zelf reinigen of laten doen?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
500 km is veel te vaak, tenzij je heel veel korte stukjes rijdt. Zelf doen zou ik zeker niet doen, gewoon weg brengen. Maar ik zou wel eerst willen weten waarom de auto zo vaak regenereert.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34
We rijden 4 keer per week 50 km heen en 50 km terug 90%snelweg met 110km/uur
en thuis wat korte stukjes variërend van 2 tot 15 km.
De rede van regenereren lijkt mij dat het filter een te hoge verschil druk geeft.
en thuis wat korte stukjes variërend van 2 tot 15 km.
De rede van regenereren lijkt mij dat het filter een te hoge verschil druk geeft.
- Almerev70
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Nou ik krijg, vrees ik, hetzelfde probleem.
Laatse 3 keer ook na ca. 500-600km.
Totaal nu 167k gereden. Voorheen was het trouwens ca 1500km.
Lijkt me dat zo DPF ook een keer op is.
Wat ga jij doen?
Laatse 3 keer ook na ca. 500-600km.
Totaal nu 167k gereden. Voorheen was het trouwens ca 1500km.
Lijkt me dat zo DPF ook een keer op is.
Wat ga jij doen?
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Ik heb het filter van de C30 2.0D van de vrouw des huizes hier laten reinigen.
https://buchli.nl//producten/roetfilters/
Helaas bleek het roetfilter niet alleen vol te zitten, maar was inwendig ook dusdanig kapot, dat er een nieuwe onder moest. Iets met keramiek wat kapot was.
Volgens de prijsopgave vooraf zou enkel reiniging zo rond de 450 euro gaan kosten. Maar in mijn geval werd het dus iets duurder.
Zelfreinigen heb ik geen ervaring mee, maar het schijnt dat het milieu er niet vrolijk van wordt.
Maar dat is een andere discussie...
https://buchli.nl//producten/roetfilters/
Helaas bleek het roetfilter niet alleen vol te zitten, maar was inwendig ook dusdanig kapot, dat er een nieuwe onder moest. Iets met keramiek wat kapot was.
Volgens de prijsopgave vooraf zou enkel reiniging zo rond de 450 euro gaan kosten. Maar in mijn geval werd het dus iets duurder.
Zelfreinigen heb ik geen ervaring mee, maar het schijnt dat het milieu er niet vrolijk van wordt.
Maar dat is een andere discussie...
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8629
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
had je er dan niet beter meteen een nieuw Volvo filter op kunnen zetten? Weet niet wat je nu hebt betaald, maar als het significant duurder is geweest dan 450 euro kan ik me voorstellen dat een nieuwe originele goedkoper was geweest.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
Na het uitbouwen van het filter werd vrijwel direct bekend dat deze kapot was, en niet meer te redden.
Een nieuw origineel filter is er door hen toen ingebouwd, er is dus niet eerst geprobeerd de oude te reinigen, daarvoor zijn dus geen onnodige kosten gemaakt.
Een nieuw filter, inclusief inbouw, regeneratievloeistof, een nieuwe druksensor, inleren en wat niet meer zij, is voor een C30 2.0D ff iets duurder dan het reinigen.
Een nieuw origineel filter is er door hen toen ingebouwd, er is dus niet eerst geprobeerd de oude te reinigen, daarvoor zijn dus geen onnodige kosten gemaakt.
Een nieuw filter, inclusief inbouw, regeneratievloeistof, een nieuwe druksensor, inleren en wat niet meer zij, is voor een C30 2.0D ff iets duurder dan het reinigen.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Je brandstof verbruik gaat tijdelijk zo maar een 30% omhoog.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Wat is een normaal interval?500 km is veel te vaak,
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- ruuds70
- 5th Gear member
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07
Oke, maar voor de rest merk je niks? Minder vermogen of slechter lopen, dan wel een melding op het display?Gouwe schreef: Je brandstof verbruik gaat tijdelijk zo maar een 30% omhoog.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Volgens de handleiding tussen 300 en 900 km.DB200 schreef:Wat is een normaal interval?500 km is veel te vaak,
Ik zou 500km dus niet als veel te vaak aanmerken.
Als het gemiddelde verbruik over langere tijd significant stijgt, dan zou ik me zorgen gaan maken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer . Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34
Ik ga nu eerst op vakantie met de caravan er achter, hij geeft nog niet Aan dat hij vol is dusAlmerev70 schreef: Nou ik krijg, vrees ik, hetzelfde probleem.
Laatse 3 keer ook na ca. 500-600km.
Totaal nu 167k gereden. Voorheen was het trouwens ca 1500km.
Lijkt me dat zo DPF ook een keer op is.
Wat ga jij doen?
De noodzaak om hem te reinigen is er nog niet.
De vrouw rijd er het meeste in en die let nu goed op het verbruik dus hoop dat ik een goed beeld krijg
Van wanneer hij regenereert en als hij na de vakantie nog steeds naar mijn gevoel te vaak regenereert dan
Gaan we een kijken hoe we dat moeten gaan aanpakken.
Heb wel een bedrijf gevonden in Bussum die voor 250,- ex hem test reinigt en weer test op flow
Dus dat is het geld ook niet echt. Maar wat kost een nieuwe kan iemand dat vertellen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34
Het gemiddeld verbruik volgens de BC is 6:100 maar dat is 110km/uMarcnij schreef:Volgens de handleiding tussen 300 en 900 km.DB200 schreef:Wat is een normaal interval?500 km is veel te vaak,
Ik zou 500km dus niet als veel te vaak aanmerken.
Als het gemiddelde verbruik over langere tijd significant stijgt, dan zou ik me zorgen gaan maken.
Op de snelweg als je 130rijd is het al gauw 6,7:100
De wagen is wel getuned vind het brandstof verbruik wel wat aan de hoge kant
Maar dat komt niet door het DPF,
Ow en het is een handbak.
- Almerev70
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
250 euro voor reniging valt mee. Zeker gedemonteerd aanleveren? En maken zij hem open?
Een nieuwe gevonden bij skandix voor 1200 euro.
Een nieuwe gevonden bij skandix voor 1200 euro.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34
intussen zijn we weer wat veder,
heb een nieuwe app op de telefoon CAR scanner,
met een OBD mini elm 327 (dacht ik)
en hier kan ik realtime het roetgehalte in de DPF zien Berekend wel is waar maar is beter dan niks zien.
het valt me op dat als je korte stukjes rijd het filter snel vult maar ga je op de snelweg 130 Km rijden en stijgt dan de temperatuur van het filter tot 300 graden. dan neemt de hoeveelheid heel rustig af. en volgens mij gaat de wagen regenereren bij 27-28 gram roet in het filter
intussen heeft de wagen alweer 235 k gereden still going strong
heb een nieuwe app op de telefoon CAR scanner,
met een OBD mini elm 327 (dacht ik)
en hier kan ik realtime het roetgehalte in de DPF zien Berekend wel is waar maar is beter dan niks zien.
het valt me op dat als je korte stukjes rijd het filter snel vult maar ga je op de snelweg 130 Km rijden en stijgt dan de temperatuur van het filter tot 300 graden. dan neemt de hoeveelheid heel rustig af. en volgens mij gaat de wagen regenereren bij 27-28 gram roet in het filter
intussen heeft de wagen alweer 235 k gereden still going strong