Koplamphoogte instellen (Xenon)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Bij de APK keuring had ik gevraagd om de koplampen wat hoger af te stellen omdat ik het idee had dat ze niet zo ver schenen.

De lampen schijnen nu inderdaad mooi hoog en geven een groot lichtbeeld.
Gister kreeg ik een 'tegenflits' als in dat ik het grootlicht aan had staan. Nu is dat de eerste keer dat dat gebeurde en ik had het idee dat de auto op de weg ietwat omhoog gericht stond, maar toch... Ik vind het irritant als lampen té hoog schijnen bij een ander, dus wil dat zelf ook niet hebben.

Nu wilde ik zelf wat experimenteren op de garagadeur, maar kan niet zo gauw vinden waar de stelschroef zit voor de lampen. In de handleiding staat er ook niets over vermeld.
Ik heb dacht ik de versteller gevonden (zie foto), maar als ik aan het witte plastic 6mm inbus boutje draai gebeurt er niets. Ik kan hem niet draaien, er zit weerstand op, en als ik wat meer kracht zet beweegt het zwarte gedeelte eronder ook mee. Alsof er iets geblokkeerd wordt.
In het zwarte gedeelte zit ook een inbus opening. Is dat dan de plek om de hoogte te verstellen?
(Ik weet dat bij de V70 het een kruiskop schroef is die je wél van bovenaf kunt benaderen.)
hoogteversteller.JPG
gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Waarschijnlijk heb je 2 van die soort witte dopjes. Eentje voor de hoogte en één om hem in de breedte iets te verzetten.
Ze zouden niet zo moeilijk te draaien moeten zijn hoor, en voor de garagedeur moet je ook echt direct het lichtbeeld zien verschuiven.

Dat ding op de foto is niet toevallig de stelmotor? Ziet er niet zo uit, maar je weet maar nooit.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”