Ik had al een tijdje dat het water bij de achterklep niet lekker wegliep in allebei de gaatjes bij de achterste raamstijl. Doorprikken met een lange tywrap, waterstraal erin, zo goed en kwaad als dat kliederig gaat, etc. hielp allemaal niet echt. Het liep langzaam weg maar na verloop van tijd weer verstopt.
Vandaag maar weer eens de handige Harry uitgehangen en de bekleding en achterpaneel losgehaald en een visuele inspectie uitgevoerd.
Wat bleek? De afvoer buisjes lopen in een heel onlogische bocht en hoek, onder een daksteun door weer naar beneden. En bij de bocht onder de daksteun door zaten bijde ingeknepen/afgekeld!
Iets verder inspecterend zag ik dat de buisjes weer de kofferruimte uitgaan via een gaatje richting wielkast. En juist op die plek zaten de buisjes niet goed in die gaatjes. Op die plek zit om de buisjes een soort van manchet met rubber ribbels en deze staken eruit en zaten er niet goed doorgedrukt in het gat. Ik weet niet hoe dat er überhaupt uit kan schieten? Er zit niet veel druk op. Wellicht bij assemblage niet goed aangedrukt.
Ik heb uiteindelijk de buisjes op de plek ingespoten met siliconenspray en weer teruggeduwd. Dat ging wel last omdat er niet veel ruimte is en ik veel te groten handen heb voor zulk priegel werk. Uiteindelijk met wat geduld, de vingers als hefboom gebruiken en gebruik van een fishbonetooltje is het gelukt. Daarna voor de zekerheid nog even doorgeblazen met een fietspomp en het water loopt er weer mooi snel en zonder opstopping doorheen.
Ik merkte dat er wel wat water onder de bekleding links zat ter hoogte van de versterker, denk ik dat dat was. Er kwam een kabel met groot label SUB erop uit. De versterker zat overigens wel op een soort van pootjes in de hoogte. Ik kon er een doek onderdoor halen. Zou dat met opzet zijn voor het geval er water in de kofferbak komt???
Ik weet niet of dat water van de niet goed werkende buisjes komt of dat er ergens anders wat lekt. Iemand een idee?
Het was niet veel, maar toch... heb een hekel aan lekkages.
Al met al toch weer een voldaan gevoel.
gr. Edwin.
Verstopping (lees: beknelling!) opgelost.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Gee...
Heb je foto’s van het “putje” , wil ze ook graag controleren
Heb je foto’s van het “putje” , wil ze ook graag controleren
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dit ‘afvoerputje’ gaat het om. Rechts zit er ook één.
Gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Ik ga eens op zoek, nog nooit gezien ....
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Kijk ook eens hier: viewtopic.php?t=69618&page=fst_unread&h ... ferbak;c70. Ik had lekkage op de plek waar het rubber in de “goot” zit.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Nuttig info. Dank. Zal het in de gaten houden.BasG schreef: ↑08.05.2020 - 09:33Kijk ook eens hier: viewtopic.php?t=69618&page=fst_unread&h ... ferbak;c70. Ik had lekkage op de plek waar het rubber in de “goot” zit.
Bedenk me net wel dat ik de C70 de afgelopen maanden een paar keer flink goed heb gewassen met de hand in zo’n voor €7 onbeperkt spuiten en schuimen wasbox en daarbij ook aardig veel met de hogedruk in de goten onder de achterruit heb gespoten. Wellicht dat dát teveel van het goede was...
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Zat bij mij idd ook prutinutputje...
Ff er uitgehaald, maar geen lekkages zo te zien, dus ga niets open maken
Ff er uitgehaald, maar geen lekkages zo te zien, dus ga niets open maken
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hey Edwin, ik ben nog niet zo lang in het bezit van mijn C70 maar had een zelfde gevalletje niet een beetje water maar volledig nat, wat bleek de afvoerputjes (noem ze maar even zo) zaten volledig verstopt en mijn buurman (auto technikus) was op het idee gekomen om daar te gaan kijken omdat na het eruit halen van de bekleding in de kofferbak alles perfect eruit zag geen puntje roest te zien. Toen ik de auto aanschafte werd me verteld dat hij een grondige schoonmaak beurt had gehad met heeeeeeeeel veel water dat was ook wel te zien, risico genomen want verder was er van lekkage niks te ontdekken. Doordat de afvoerputjes verstopt waren hoopte het water zich op en kwam midden via het raamrubben naar binnen, na onderzoek bleek ook het raamrubber volledig verstopt te zijn, alles schoon gemaakt en (dat moet je ook vaker herhalen) werkt alles weer helemaal top!