Hoi forum leden, ik heb al heel wat mee gemaakt in mijn autocarrière maar nooit een heel eigenwijs tankmetertje!!
Als volgt als ik hard moet remmen en dat zou ik een paar keer doen dan kan het zomaar zijn dat wanneer de tank iets verder leeg is dan half vol (mmmmmmm klinkt ook gek whahaha) maar goed dan kan ik het voor elkaar krijgen om de tank volgens de meter leeg te rijden (alleen met remmen) en ik denk dat dit gekoppeld is aan mijn digitale stand v.w.b. hoeveel km`s nog te rijden want dat word ook steeds minder.
En nu vandaag moest ik tanken sta op een helling met de neus naar beneden heb de T5 tot zijn dakje vol getankt rijd ik weg geeft de eigenwijze meter aan dat hij maar net over de helft vol is???!! Na ongeveer een 20 min rijden was ie op 3/4 en na 30 min was ie weer vol?
Overigens dat is niet altijd zo er zit ook geen regelmaat in nu vandaag wel en dan kan het best weer 2 maanden niet zijn.........
Heeft iemand dezelfde ervaring of is dit nou typisch Volvo of heb ik gewoon pech en moet er een nieuw "NIET" eigenwijs metertje in kosten € 650,-
Ik lees graag jullie ervaringen.
Gr. Arjan
Eigenwijs tankmetertje
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Nooit meegemaakt in volvos.
En ik heb er al een paar gehad.
Was je bij een dealer geweest? Een hoop kunnen ze electronisch inregelen tegenwoordig.
Ik zou sowieso eerder aan de zender denken misschien?
En ik heb er al een paar gehad.
Was je bij een dealer geweest? Een hoop kunnen ze electronisch inregelen tegenwoordig.
Ik zou sowieso eerder aan de zender denken misschien?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hoi Gold, was nog niet bij de dealer geweest wel bij de garagist waar hij in onderhoud is, die geeft aan op datgene wat hij hoort van mij er vermoedelijk de drijver niet helemaal werkt en dat schijnt 1 geheel te zijn waardoor ook de pomp naar de meter of met de meter vervangen moet worden.
Zeker ga ik me ook even laten informeren bij dealer kijken wat die zeggen vind het alleen vreemd.
Ons kindje heeft wel een hele tijd stil gestaan bij de vorige eigenaar met een bijna lege tank misschien zit daar ook een deel van de oorzaak in. Wij rijden er nu 6 maanden mee niet dagelijks maar zeker 4 tot 5 keer per week en ook lange afstanden.
Wat bedoel je precies met een zendertje en zit dat ook in onze C70 2011?
Zeker ga ik me ook even laten informeren bij dealer kijken wat die zeggen vind het alleen vreemd.
Ons kindje heeft wel een hele tijd stil gestaan bij de vorige eigenaar met een bijna lege tank misschien zit daar ook een deel van de oorzaak in. Wij rijden er nu 6 maanden mee niet dagelijks maar zeker 4 tot 5 keer per week en ook lange afstanden.
Wat bedoel je precies met een zendertje en zit dat ook in onze C70 2011?
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
De vlotter klinkt plausible. Ik kan me zelfs voorstellen dat de brandstofpomp met de “zender” van het brandstof niveau in een behuizing of gietstuk oid verwerkt zijn. Al kan ik me haast niet voorstellen dat je de vlotter en mechanisme niet los kunt vervangen. Maar zeg nooit nooit.ArLi schreef: ↑12.07.2020 - 10:21 Hoi Gold, was nog niet bij de dealer geweest wel bij de garagist waar hij in onderhoud is, die geeft aan op datgene wat hij hoort van mij er vermoedelijk de drijver niet helemaal werkt en dat schijnt 1 geheel te zijn waardoor ook de pomp naar de meter of met de meter vervangen moet worden.
Zeker ga ik me ook even laten informeren bij dealer kijken wat die zeggen vind het alleen vreemd.
Ons kindje heeft wel een hele tijd stil gestaan bij de vorige eigenaar met een bijna lege tank misschien zit daar ook een deel van de oorzaak in. Wij rijden er nu 6 maanden mee niet dagelijks maar zeker 4 tot 5 keer per week en ook lange afstanden.
Wat bedoel je precies met een zendertje en zit dat ook in onze C70 2011?
Voor instrumentatie heb je vaak de klok zelf (dashboard) en een bijbehorende zender, die de meeting omzet naar een begrijpelijk signaal voor de klok. Meestal electrisch natuurlijk, al kan ik me voorstellen dat moderne zenders via het netwerk, de canbus?, de waarde doorgeven.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Kleine up-date voor die verekte eigenwijze meter, bij de dealer geweest daar willen ze hem graag een dagje houden voor de diagnose en dan gaan ze stap voor stap verder kijken wat het kan zijn.............inmiddels werkt de meter weer top ik begrijp niet wat dat stomme metertje heeft.
Maar goed zodra ik meer info heb laat ik het weten.
Maar goed zodra ik meer info heb laat ik het weten.
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Vreemd dat ie het nu wel doet...
Had ie lang stil gestaan?
Mijn scooter had jaren stil gestaan en het koste 2 tankbeurten voor de brandstof meter weer vol aangaf
Had ie lang stil gestaan?
Mijn scooter had jaren stil gestaan en het koste 2 tankbeurten voor de brandstof meter weer vol aangaf
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hey Gold dat zei ik al in mijn koptekst een "HEEEEEEEEL eigenwijs tankmetertje" de vorige eigenaar had hem naar mijn vermoeden heel lang met een bijjna lege tank laten stilstaan omdat hij zich een andere bolide had gekocht dus ik vermoed dat ik het daar ergens in moet zoeken anders zou ik het niet weten..........in mijn Jip & Janneke mening is iets of kapot of niet(!).
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Was even op vakantie
Hoe gaat het er nu mee?
Hoe gaat het er nu mee?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hoi Gold, nou hij doet weer hetgeen wat hij moet doen en dat is goed meten...........alhoewel ik nog wel mijn twijfels heb hij geeft namelijk wel snel aan dat ie leeg is of zou ik met mijn rechtervoet naar de docter moeten
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Hehehe.... good.
Hebben ze er nu iets aan moeten doen of is het vanzelf “los” gekomen?
Lol.... verbruik? T5 toch?
Gossie... ik heb een 2.4i en een vrij licht voetje.
Maar veel beter dan 1 op 10 lukt ook niet echt hoor. Op de kleine stukjes die ik vaak rijdt is 11/100 l/km wel “normaal”.
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1859
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dan beweeg je je voet wrs. tóch meer dan je denkt!gold schreef: ↑28.08.2020 - 07:50Hehehe.... good.
Hebben ze er nu iets aan moeten doen of is het vanzelf “los” gekomen?
Lol.... verbruik? T5 toch?
Gossie... ik heb een 2.4i en een vrij licht voetje.
Maar veel beter dan 1 op 10 lukt ook niet echt hoor. Op de kleine stukjes die ik vaak rijdt is 11/100 l/km wel “normaal”.
Ik haal met maat 47,5 nu al een tijdje 9.6L/100km.. met een T5! (En nee ik rijd niet langzaam en mijn vrouw en dochters rijden er ook in!)
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
[/quote]
Hehehe.... good.
Hebben ze er nu iets aan moeten doen of is het vanzelf “los” gekomen?
[/quote] Hey Gold de garagist waar we destijds altijd naartoe gingen voor ons Citroentje had geadviseerd helemaal niks te doen en het eens af te wachten zeker omdat hij erg lang had stil gestaan en tot nu toe werkt dat perfect gelukkig. Gr. Arjan
Hehehe.... good.
Hebben ze er nu iets aan moeten doen of is het vanzelf “los” gekomen?
[/quote] Hey Gold de garagist waar we destijds altijd naartoe gingen voor ons Citroentje had geadviseerd helemaal niks te doen en het eens af te wachten zeker omdat hij erg lang had stil gestaan en tot nu toe werkt dat perfect gelukkig. Gr. Arjan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hey Edwin als we er echt op letten (dus geen Ferrari`s of Porches tegen komen) en nu met de benzine prijzen is dat wat makkelijker, halen we inmiddels ook 9,3L op de 100 maar dat is het echt echt echt de max. gemiddeld komen we uit op 9,8l op de 100. Grappig om te zien dat de waardes niet echt afwijken, heb wel een afspraak gemaakt bij de dealer voor een Polestar kieteling hoop dat het dan nog wat zuiniger gaat worden. Gr. ArjanEdwin schreef: ↑28.08.2020 - 20:11Dan beweeg je je voet wrs. tóch meer dan je denkt!gold schreef: ↑28.08.2020 - 07:50Hehehe.... good.
Hebben ze er nu iets aan moeten doen of is het vanzelf “los” gekomen?
Lol.... verbruik? T5 toch?
Gossie... ik heb een 2.4i en een vrij licht voetje.
Maar veel beter dan 1 op 10 lukt ook niet echt hoor. Op de kleine stukjes die ik vaak rijdt is 11/100 l/km wel “normaal”.
Ik haal met maat 47,5 nu al een tijdje 9.6L/100km.. met een T5! (En nee ik rijd niet langzaam en mijn vrouw en dochters rijden er ook in!)
Gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door ArLi op 31.08.2020 - 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Mooi dat het vanzelf goed gekomen is.
Was laatst bij mijn vespa ook het geval.
Wat verbruik betreft, ik denk dat het niet aan mijn voet ligt maar dat een T5 minder hard hoeft te werken.
Ff gekeken 10.2 gemiddeld met veel korte stukjes
Niets te klagen dus met die turbo’s van jullie
Was laatst bij mijn vespa ook het geval.
Wat verbruik betreft, ik denk dat het niet aan mijn voet ligt maar dat een T5 minder hard hoeft te werken.
Ff gekeken 10.2 gemiddeld met veel korte stukjes
Niets te klagen dus met die turbo’s van jullie
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus