Zoals in de titel beschreven staat er wat water in de kofferbak, maar kan ik nergens een lek vinden.
Het water ligt ook niet helemaal onderin maar op het ‘plateau’ naast de bak waar het reservewiel ligt. En dan ook nog maar op een klein smal gedeelte. Dat is het iets diepere gedeelte in het plaatwerk, boven en onder in het midden op de foto. Net naast de versterker van de subwoofer. (Op de foto is het droog, want had het droog gemaakt).
Er is iets water daar vanaf gelopen, vermoed ik, naar beneden want het schuimmateriaal wat daar op het plaatwerk is geplakt was wel iets vochtig en soppend.
Het rare is dat het onder de versterker droog is en ernaast dus nat. (Zou die versterker trouwens bewust 1 cm. boven de bodem ‘zweven’ in een beugel?).
Ik heb de bekleding en rubbers losgehaald maar overal is het van bovenaf naar beneden droog. Ook de bekleding is nergens nat. Bij het achterlicht en de ventilatie opening daaronder is ook alles kurkdroog en ligt er stof. Dat duidt er m.i. ook op dat het er niet vochtig is (geweest).
Het rubber rondom de kofferbak is heel, goed aangedrukt en ook droog eronder rondom. Ook de afvoer gootjes links en rechts zijn niet verstopt, lekken niet binnen in en alles daar in de buurt en omheen is droog.
Waar kan dit vandaan komen? Iemand ervaring mee?
Gr. Edwin.
Water op bodem kofferbak, geen lekkage??
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hey Edwin, ik had zelf ook water erin staan op een plek waarvan ik dacht hoe kan dit, bij mij lag dat aan 2 dingen (1 dat de rail achter het rubber verstopt was van achterklep dus het was kwam in het midden ter hoogte van de antenne terug de bak in gelopen.) En als tweede had de vorige eigenaar een grondige schoonmaak gedaan dus ook de bodem laten wassen nu is 1 van de bagage vast bind pinnen direct verbonden met de bodem plaat als je deze los zou draaien kijken je direct op de grond (als je tegen de bumper zou staan is dat de direct linkse van je).............. Misschien dat je dat eens kunt nakijken.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Hoi ArLi,
Dank voor de tips. Rubbers zijn schoon en niet verstopt. Antenne zit ook rechts en lekkage is links bij mij. Rechts is alles ook gewoon droog.
Vwb het sjoroog, daar zit bij mij onder het schroefgat inderdaad niets en zie je de stoep. Maar rond het oog isnhet droog en ik had de schroeven allemaal al eens goed ingevet op de draad dus denk niet dat het water daar naar binnen zou kunnen?
Gr. Edwin.
Dank voor de tips. Rubbers zijn schoon en niet verstopt. Antenne zit ook rechts en lekkage is links bij mij. Rechts is alles ook gewoon droog.
Vwb het sjoroog, daar zit bij mij onder het schroefgat inderdaad niets en zie je de stoep. Maar rond het oog isnhet droog en ik had de schroeven allemaal al eens goed ingevet op de draad dus denk niet dat het water daar naar binnen zou kunnen?
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hey Edwin fijn om te lezen dat het daar niet aan ligt kun je die in iederer geval uitsluiten. Gr. ArjanEdwin schreef: ↑25.08.2020 - 11:38 Hoi ArLi,
Dank voor de tips. Rubbers zijn schoon en niet verstopt. Antenne zit ook rechts en lekkage is links bij mij. Rechts is alles ook gewoon droog.
Vwb het sjoroog, daar zit bij mij onder het schroefgat inderdaad niets en zie je de stoep. Maar rond het oog isnhet droog en ik had de schroeven allemaal al eens goed ingevet op de draad dus denk niet dat het water daar naar binnen zou kunnen?
Gr. Edwin.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Neen. Het is nog steeds droog ook na al die regenbuien van de afgelopen tijd.
Enige reden die ik nu kan bedenken is dat het met wassen in de wasbox met de hoge druk is gebeurd. Ik heb toen wel de naden rond de kofferbak goed schoon gespoten. Blijft het wel vreemd dat de boven en zijkant achter de bekleding droog is. Of dat moet alweer opgedroogd zijn en dat de bodem en dat foam langer nat zijn gebleven?
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Theo63
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.11.2020 - 00:25
- Locatie: Schinveld
Hoi Edwin,Edwin schreef: ↑06.09.2020 - 11:29Neen. Het is nog steeds droog ook na al die regenbuien van de afgelopen tijd.
Enige reden die ik nu kan bedenken is dat het met wassen in de wasbox met de hoge druk is gebeurd. Ik heb toen wel de naden rond de kofferbak goed schoon gespoten. Blijft het wel vreemd dat de boven en zijkant achter de bekleding droog is. Of dat moet alweer opgedroogd zijn en dat de bodem en dat foam langer nat zijn gebleven?
Gr. Edwin.
Toen ik het las viel mij in dat ik deze lente ook een keer vochtigheid in mijn koffer had. Dat was er voorheen niet. Dat kon ik weten omdat een dvd met doosje onderin de kofferbak lag en die was nu vochtig. Het heeft even geduurd eer ik het droog had. Ik heb telkens als het lekker weer was het koffer open laten staan. Het opvallende is dat ik de auto ook een keer door de wasstraat gehaald had. Dat heb ik daarna niet meer gedaan en toen heb ik er ook geen last meer van gehad. Dus wat je schrijft dacht ik ook al dat de hoge drukspuiten van die wasstraten niet goed zijn voor onze C70.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 412
- Lid geworden op: 23.08.2015 - 14:31
Lees dit draadje ook eens, ik had ook hardnekkige lekkage: viewtopic.php?t=69618&page=fst_unread&h ... ferbak;c70
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik heb deze week nog weer eens gekeken en alles is nog steeds kurkdroog, ook na alle regen van 2 weken geleden die hier is gevallen.
Ik blijf toch de hd spuit als verdachte zien.
Bij mijn achterlichten en andere plekken is het droog (en stoffig, dus m.i. een indicatie dat het daar al jaren droog is).
Gr. Edwin.
Ik blijf toch de hd spuit als verdachte zien.
Bij mijn achterlichten en andere plekken is het droog (en stoffig, dus m.i. een indicatie dat het daar al jaren droog is).
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Maar Edwin dat moet je ook niet doen met een HD-spuit aan de gang gaan vinden Volvo`s niet fijn, met het handje en de juiste schoonmaak middelen bereik je veel meer mee, misschien wat extra werk maar je hebt veel meer controle over je werk . Gr. ArjanEdwin schreef: ↑14.11.2020 - 11:38 Ik heb deze week nog weer eens gekeken en alles is nog steeds kurkdroog, ook na alle regen van 2 weken geleden die hier is gevallen.
Ik blijf toch de hd spuit als verdachte zien.
Bij mijn achterlichten en andere plekken is het droog (en stoffig, dus m.i. een indicatie dat het daar al jaren droog is).
Gr. Edwin.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik weet het Arjan, maar soms heb ik geen zin om thuis alles overhoop te halen... En dan is in de wasbox onbeperkt spuiten en soppen voor €7 een soort van vervanging voor met de hand wassen op de oprit. Ik gebruik de HD bij de naden en kieren nu alleen op de standaard druk zonder de hendel in te knijpen.
In het voorjaar weer thuis met de foamlans aan de gang!
Gr. Edwin.
In het voorjaar weer thuis met de foamlans aan de gang!
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Hmmmmm dit weekeinde zwembad met drijvend reserve wiel hier...
Rubbers en alles was ongelooflijk smerig, dus oorzaak gevonden dacht ik.
Schoongemaakt, nog steeds lekkage.
Afvoer gecontroleerd, lijkt aangesloten te zitten.
Beetje uitgeanalyseerd en hem maar naar de dealer gebracht.
Snif
Rubbers en alles was ongelooflijk smerig, dus oorzaak gevonden dacht ik.
Schoongemaakt, nog steeds lekkage.
Afvoer gecontroleerd, lijkt aangesloten te zitten.
Beetje uitgeanalyseerd en hem maar naar de dealer gebracht.
Snif
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Afvoerslangetjes zijn wel een puntje. Door de 90 gradenbocht in de slangetjes (slecht ontwerp) gaan deze snel dichtzitten en blijft er water in de rand van de kofferklep staan en kan het zo via de rubber afdichting de koffer in lopen. Eenvoudig te zien als je de auto een (handmatige) wasbeurt geeft. Even met de waterslang met spuitkop de slangetjes doorspuiten, zeker als de auto vaak buiten staat. Ook zorgen dat de rubbers schoon en soepel blijven (rubber care o.i.d.) en ook de randen van de kofferklep die contact maken met het rubber schoonhouden.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Ja, i know...Ferrari schreef: ↑21.01.2021 - 10:40 Afvoerslangetjes zijn wel een puntje. Door de 90 gradenbocht in de slangetjes (slecht ontwerp) gaan deze snel dichtzitten en blijft er water in de rand van de kofferklep staan en kan het zo via de rubber afdichting de koffer in lopen. Eenvoudig te zien als je de auto een (handmatige) wasbeurt geeft. Even met de waterslang met spuitkop de slangetjes doorspuiten, zeker als de auto vaak buiten staat. Ook zorgen dat de rubbers schoon en soepel blijven (rubber care o.i.d.) en ook de randen van de kofferklep die contact maken met het rubber schoonhouden.
Maar schoonmaken hielp niet en afvoertjes leken open.
Het is sowieso aan de dealer nu
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Hey Gold,Ja, i know...
Maar schoonmaken hielp niet en afvoertjes leken open.
Het is sowieso aan de dealer nu
Niet alleen de afvoer slangetjes maar ook onder het achterraam en tussen het rubber goed kijken zeker omdat je aangeeft dat het vervuilt is daar wil met regelmaat vuil ophopen. Vwb de afvoer slangetjes als deze volledig open zijn moet het een klokkend geluid geven als het water er doorheen loopt.
Gr. Arjan
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1857
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Moet dan inderdaad snel doorlopen en in de achterwielkast er weer uitstromen.ArLi schreef: ↑23.01.2021 - 08:48
Hey Gold,
Niet alleen de afvoer slangetjes maar ook onder het achterraam en tussen het rubber goed kijken zeker omdat je aangeeft dat het vervuilt is daar wil met regelmaat vuil ophopen. Vwb de afvoer slangetjes als deze volledig open zijn moet het een klokkend geluid geven als het water er doorheen loopt.
Gr. Arjan
Bij mij is tot 2x toe het probleem ontstaan doordat die afvoerbuisjes niet goed in de carrosserie geplaatst zaten. Hoe dat kan weet ik niet, wellicht daardat iemand al eens met iets langs in die buisjes heeft lopen peuren teneinde door een verstopping heen te duwen.
Je moet wel even wat bekleding loshalen en de hoek waaronder je moet friemelen is lastig, zeker als je grote handen hebt, maar als je er wat siliconenspray op spuit of via een doekje opsmeert gaat de buisjes heel gemakklijke door de carrosserie opening en zijn ze ook makkelijk weer in de juiste plek te manouvreren.
gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Dank allen...
Snif, heb haar nog niet terug....
Snif, heb haar nog niet terug....
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2017 Renault Megane platine gris; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 940 LPT; citroen cactus
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8111
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nou dat valt best mee, ik was onze auto’s al 20 jaar af bij de lokale wasbox en nog nooit enig probleem gehad met waterinsijpeling of de lak.Maar Edwin dat moet je ook niet doen met een HD-spuit aan de gang gaan vinden Volvo`s niet fijn, met het handje en de juiste schoonmaak middelen bereik je veel meer mee, misschien wat extra werk maar je hebt veel meer controle over je werk . Gr. Arjan
Bij de C70 ga ik zelfs met de drukspuit rondom het kofferdeksel en ook spuit ik de rubber aan de onderkant van de achterruit mee.
De drukspuit in de wasbox hier hebben wel iets mindere druk dan je eigen hogedrukreiniger heb ik de indruk.
De voorlaatste stap bij het wassen is een waxlaag en als je dik elke 1-2 weken doet blijft je plastic er als nieuw uitzien, vooral bij de XC70 MY12 viel dit erg op, mijn wielkastverbreders waren nog mooi donkergrijs en de XC70 MY14 van schoonpa (die bij de lokale handwasboer gerund door Pakistanen ging) waren in trieste staat.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36
Dat kan BlackcurrantV70 ieder doet het op de manier die het beste bij hem past, dus als jij je prettig voelt bij het wassen onder hoge druk en je hebt daar geen problemen door wie ben ik dan om het af te raden..........maar water is het ergste wat er is het kruipt overal waar je het net niet wil hebben tenminste dat is mijn ervaringBlackcurrantV70 schreef: ↑27.01.2021 - 08:09Nou dat valt best mee, ik was onze auto’s al 20 jaar af bij de lokale wasbox en nog nooit enig probleem gehad met waterinsijpeling of de lak.Maar Edwin dat moet je ook niet doen met een HD-spuit aan de gang gaan vinden Volvo`s niet fijn, met het handje en de juiste schoonmaak middelen bereik je veel meer mee, misschien wat extra werk maar je hebt veel meer controle over je werk . Gr. Arjan
Bij de C70 ga ik zelfs met de drukspuit rondom het kofferdeksel en ook spuit ik de rubber aan de onderkant van de achterruit mee.
De drukspuit in de wasbox hier hebben wel iets mindere druk dan je eigen hogedrukreiniger heb ik de indruk.
De voorlaatste stap bij het wassen is een waxlaag en als je dik elke 1-2 weken doet blijft je plastic er als nieuw uitzien, vooral bij de XC70 MY12 viel dit erg op, mijn wielkastverbreders waren nog mooi donkergrijs en de XC70 MY14 van schoonpa (die bij de lokale handwasboer gerund door Pakistanen ging) waren in trieste staat.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47
Denk dat het ook natuurlijk te maken heeft met hoe voorzichtig men op zijn / haar spullen wil zijn. Een 'car detail bedrijf' gruwelt bij het idee alleen al van roterende wasbox borstels of hoge druk spuitlansen.
Maar een auto wassen op de, volgens hen, juiste manier is ook zeer arbeidsintensief dus tijdrovend. Ik bewandel de middenweg. Wanneer de auto erg vuil is (veel zand / pekel) doe ik hem met slang en zachte Gardena borstel en ruim water. Daarna gewoon met emmer & spons. Op deze manier, met 2x per jaar (voor & na winterseizoen) een poetsbeurt hou ik de lak i.i.g. 'swirl' vrij.
Maar een auto wassen op de, volgens hen, juiste manier is ook zeer arbeidsintensief dus tijdrovend. Ik bewandel de middenweg. Wanneer de auto erg vuil is (veel zand / pekel) doe ik hem met slang en zachte Gardena borstel en ruim water. Daarna gewoon met emmer & spons. Op deze manier, met 2x per jaar (voor & na winterseizoen) een poetsbeurt hou ik de lak i.i.g. 'swirl' vrij.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)