Aankoopadvies C70 T5 automaat

Janz
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.12.2020 - 21:13

Beste allen,

Ik ben me aan het oriënteren op de aankoop van een C70 T5 met automatische versnellingsbak.
Kunnen jullie mij helpen bij het volgende:
- Vanaf welk jaar is het stoffen dak vervangen door een metalen klapdak?
- Welke type T5 motor / met hoeveel PK kan de meeste km’s aan?
- Zijn er T5 motoren die vaak voorkomende problemen hebben die je beter niet kunt aanschaffen?
- Per hoeveel km moet de distributieriem vervangen worden?
- Waar kan ik een overzicht vinden van reële prijzen in verhouding tot bouwjaar en km’s?

Als jullie verder nog tips hebben hoor ik het graag.

Alvast bedankt & groet, Jan
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Dag Jan,

De eerste metalen dak C70'rs werden geleverd in 2006. Ik heb zelf een T5 Automaat uit 2009 nog net dus het model met de oudere mooie neus (maar dat is persoonlijk).
Ik weet niet beter dan dat deze modellen maar 1 type T5 hadden. Hoewel al zeer krachtig heb ik de mijne laten tunen tot een flink eind over de 200 PK. Dat is ontzettend fijn rijden.
Op sites als Marktplaats kan je een redelijk beeld krijgen wat er zoal particulier voor gevraagd wordt. Dealers zitten daar flink boven.
Distributieriem weet ik niet uit mijn hoofd maar is natuurlijk makkelijk te googelen.
Nog als laatste, zorg dat je de hele historie kunt zien van een T5. Boekje netjes afgestempeld met onderhoud bij het liefst niet teveel verschilllende garage's.
Mijn auto heeft slechts 70k km en onderhouden door eerste en enige eigenaar bij een Volvo dealer waar hij ook gekocht was.
Dit zag ik ook een beetje als ' de heilige graal' onder de te koop staande T5's. Auto is, ruikt en rijd nog als nieuw maar zat ook in een hoge categorie qua prijs.
Mijn gechipte D5 had ik verkocht met 400k km's maar de huidige eigenaar rijdt hier nog steeds veel mee.
Check ook even de tijd dat het dak open / dicht gaat. Beide sessies mogen niet langer dan 30 seconden duren en uiteraard zonder gekreun en gekraak.
Moraal van dit verhaal: zorgvuldig onderhoud is het belangrijkst en oh ja bij voorkeur ook geen geïmporteerd exemplaar kopen.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

BlackbirdT5 schreef: 15.12.2020 - 09:12 Dag Jan,

De eerste metalen dak C70'rs werden geleverd in 2006. Ik heb zelf een T5 Automaat uit 2009 nog net dus het model met de oudere mooie neus (maar dat is persoonlijk).
Ik weet niet beter dan dat deze modellen maar 1 type T5 hadden. Hoewel al zeer krachtig heb ik de mijne laten tunen tot een flink eind over de 200 PK. Dat is ontzettend fijn rijden.
Op sites als Marktplaats kan je een redelijk beeld krijgen wat er zoal particulier voor gevraagd wordt. Dealers zitten daar flink boven.
Distributieriem weet ik niet uit mijn hoofd maar is natuurlijk makkelijk te googelen.
Nog als laatste, zorg dat je de hele historie kunt zien van een T5. Boekje netjes afgestempeld met onderhoud bij het liefst niet teveel verschilllende garage's.
Mijn auto heeft slechts 70k km en onderhouden door eerste en enige eigenaar bij een Volvo dealer waar hij ook gekocht was.
Dit zag ik ook een beetje als ' de heilige graal' onder de te koop staande T5's. Auto is, ruikt en rijd nog als nieuw maar zat ook in een hoge categorie qua prijs.
Mijn gechipte D5 had ik verkocht met 400k km's maar de huidige eigenaar rijdt hier nog steeds veel mee.
Check ook even de tijd dat het dak open / dicht gaat. Beide sessies mogen niet langer dan 30 seconden duren en uiteraard zonder gekreun en gekraak.
Moraal van dit verhaal: zorgvuldig onderhoud is het belangrijkst en oh ja bij voorkeur ook geen geïmporteerd exemplaar kopen.


Ter aanvulling een T5 is al uitgevoerd met 230 Pk en een koppel van 320Nm als je een dergelijke auto aanschaft is het belangrijk om te achterhalen voor zover het er niet bij zit de onderhoudshistorie denk aan alle nodige beurten maar ook zeker een eventuele schade.

Zeer belangrijk bij een automaat dat moet vloeiend gaan dus geen schokkende overschakelingen.

De eerste keer dat je in de auto stapt mag hij niet naar vocht ruiken, loop daarom de rubber goed na, kijk in de koffer of je vochtplekken ziet, vergeet dat ook niet te doen onder bestuurdersstoel en passagiers stoel blijft vaak lang vochtig.

Ik zou ook zeker de werking van het dak controleren mag gewoon niet zonder enige hapering opengaan, doe het 1 of 2 keer achter elkaar daarna zou ik het iemand anders laten doen en stop even als elk segment aan de beurt is kijk goed naar de touwtjes en schanier punten of die geen slijtage vertonen.

Check ook even de staat van de schijfremmen rondom voel even met je nagel of er al slijtage aan zit dat doe je boven aan de schijf (had ik niet gedaan stom maar koste mij € 1095,- rondom vervangen incl. blokken).

De motor die kan zeker wat hebben hoor maar belangrijk is wel laat hem warm worden voordat je hem het race circuit op gaat gooien.

Verder een super auto met heel veel comfort en rij plezier!!

HEEL BELANGRIJK neem de tijd voor het zoeken ga niet over 1 nacht ijs en probeer wat meerdere proefritjes te maken dan merk je ook mogelijke verschillen bij de auto`s..........

Succes en veel plezier met je zoektoch, testritten en AANKOOP ;)
Janz
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.12.2020 - 21:13

Bedankt voor jullie reacties BlackbirdT5 & ArLi! Ik ben weer een stukje verder en hou jullie op de hoogte.
Janz
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.12.2020 - 21:13

Janz
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.12.2020 - 21:13

Beste allen,

Weet één van jullie op internet een overzicht te vinden van de 2,4, de 2,4i en T5 motoren met automaat die vanaf 2006 zijn gebruikt in een C70?

Alvast dank & groet, Jan
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Janz schreef: 15.12.2020 - 19:47 Beste allen,

Weet één van jullie op internet een overzicht te vinden van de 2,4, de 2,4i en T5 motoren met automaat die vanaf 2006 zijn gebruikt in een C70?

Alvast dank & groet, Jan
Ik begrijp niet goed wat voor een overzicht je zoekt, maar in de prijslijsten staan de motoriseringen vermeld.
Oude prijslijsten zijn te vinden op de volgende locatie:
https://www.volvocars.com/nl/footer/pri ... -bouwjaren
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Janz schreef: 15.12.2020 - 17:47 Wat dachten jullie van deze https://www.viabovag.nl/auto/volvo-c70- ... er-46vq12h
Leuke auto, wel erg flink aan de prijs voor een € 13.000,- uit 2007 en waar ik persoonlijk niet zo snel voor zal kiezen is een import auto.........mijn gevoel zegt me dat deze schade heeft gehad ik vermoed het te zien aan de stand van het achterwiel op foto 5 en de belijning van de achterklep loopt niet helemaal recht op foto 2 maar dat doe ik puur vanaf de foto eigenlijk moet je de wagen life zien!!!!!!

Nogmaals het zijn jou centjes ik zou er eerst eens zelf mee rijden en ervaren wat het doet, Bovag is leuk maar zeker geen garantie!

Gr. Arjan
ArLi
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.10.2019 - 13:36

Janz schreef: 15.12.2020 - 19:47 Beste allen,

Weet één van jullie op internet een overzicht te vinden van de 2,4, de 2,4i en T5 motoren met automaat die vanaf 2006 zijn gebruikt in een C70?

Alvast dank & groet, Jan
Ik vermoed dat je dit zoekt:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_C70
Janz
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.12.2020 - 21:13

ArLi schreef: 15.12.2020 - 22:29
Janz schreef: 15.12.2020 - 17:47 Wat dachten jullie van deze https://www.viabovag.nl/auto/volvo-c70- ... er-46vq12h
Leuke auto, wel erg flink aan de prijs voor een € 13.000,- uit 2007 en waar ik persoonlijk niet zo snel voor zal kiezen is een import auto.........mijn gevoel zegt me dat deze schade heeft gehad ik vermoed het te zien aan de stand van het achterwiel op foto 5 en de belijning van de achterklep loopt niet helemaal recht op foto 2 maar dat doe ik puur vanaf de foto eigenlijk moet je de wagen life zien!!!!!!

Nogmaals het zijn jou centjes ik zou er eerst eens zelf mee rijden en ervaren wat het doet, Bovag is leuk maar zeker geen garantie!

Gr. Arjan
Dank voor je toelichting ArLi. Nuttige info. De vraagprijs had ik ook al vergeleken en kwam zo’n 3K lager uit. Dat het een importauto is had ik niet gezien. Op m’n checklijstje staat nu in ieder geval “importauto?” en “schadeverleden?” gr Jan
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

OP RDW kun je altijd checken of de auto origineel in NL werd geleverd of ingevoerd. Ook aan het onderhouds boekje is te zien dat deze, in dit geval uit Duitsland komt.
Kans op een schadegeval en gemanipuleerde km's is zeer wel aanwezig zonder dat de garage waar hij te koop staat dit zou weten overigens.
Voor een schadevrije auto met deze km stand is de prijs zeker niet te hoog hoor. Maar ik zou mij niet verkijken op de km stand. Een auto met 250.000km maar top onderhouden kan ook nog garant staan voor een paar ton km plezier.
Mocht je, net zoals ik, een muziekliefhebber zijn is het soundsystem in deze C70 haast een must. Prachtig geluid wat bij de standaard geluids installatie, die ik in de diesel had, erg tegenviel.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Het forum is natuurlijk de plek om info en aankoopadvies van een C70 te vragen van echte gebruikers, maar check ook eens op Google:

"Volvo C70 wiki" (was al opgemerkt zie ik):
https://nl.wikipedia.org/wiki/Volvo_C70
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_C70

"Volvo C70 aankoopadvies":
https://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-c7 ... vies-69295
https://www.manners.nl/tweedehands-volv ... et-letten/
https://www.autovisie.nl/extra/koopwijz ... 2005-2013/

"Volvo C70 buyers guide" of "Volvo C70 review":
https://not2grand.co.uk/not-2-grand-cars/the-volvo-c70/
https://www.convertiblecarmagazine.com/ ... nvertible/
https://www.whatcar.com/volvo/c70/sport ... 732/advice
https://www.parkers.co.uk/volvo/c70/review/

Dit gevonden na een paar minuten googelen.....

Dan bestaat er nog zoiets als YouTube waar je ook nog veel kan vinden over de C70. Ook erg handig als je er al een hebt weet ik uit ervaring!

Succes met de zoektocht en aankoop; de C70 is een heerlijke wagen en zeker met automaat een relaxte cruiser!
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Janz
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 09.12.2020 - 21:13

BlackbirdT5 schreef: 16.12.2020 - 08:22 OP RDW kun je altijd checken of de auto origineel in NL werd geleverd of ingevoerd. Ook aan het onderhouds boekje is te zien dat deze, in dit geval uit Duitsland komt.
Kans op een schadegeval en gemanipuleerde km's is zeer wel aanwezig zonder dat de garage waar hij te koop staat dit zou weten overigens.
Voor een schadevrije auto met deze km stand is de prijs zeker niet te hoog hoor. Maar ik zou mij niet verkijken op de km stand. Een auto met 250.000km maar top onderhouden kan ook nog garant staan voor een paar ton km plezier.
Mocht je, net zoals ik, een muziekliefhebber zijn is het soundsystem in deze C70 haast een must. Prachtig geluid wat bij de standaard geluids installatie, die ik in de diesel had, erg tegenviel.

Bedankt maar weer BlackbirdT5. Inmiddels heb ik deze twee op het oog

https://www.louwman.nl/aanbod/volvo/c70 ... 011/22rgk2

https://voorraadmodule.vwe-advertentiem ... -eigenaar/

Lager qua km’s en jonger en dus ook hoger in prijs. Ik ben nu aan het nadenken over een openingsbod natuurlijk onder de vraagprijs. Waarmee zou jij openen?
De muziekinstallatie is zeker van belang! (In m’n woonkamer staat een high-end Linn Akurate Exakt set ) In mijn huidige leaseauto heb ik Apple Carplay en ik zag op Internet al mogelijkheden om dit ook mogelijk te maken voor een C70. Eerst maar eens de auto aanschaffen





Gebruikersavatar
01000011 00011 00000
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 12.10.2020 - 11:51
Locatie: Oisterwijk

Ik lees hier vaak dat een import auto als negatief wordt gezien. Mijn eigen volvo is een NL auto, onze andere auto komt uit Zwitserland. Daar is echt niets mis mee. Sluitende historie, enz.
Zoals bij elke auto, ook de Nederlandse, moet je gewoon goed kijken. Boekjes compleet, rekeningen er bij met logische km standen, enz. Dan maakt het verder weinig uit waar de auto vandaan komt.
Bij twijfel; anwb of dekra keuring.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

BlackbirdT5 schreef: 16.12.2020 - 08:22 Mocht je, net zoals ik, een muziekliefhebber zijn is het soundsystem in deze C70 haast een must.
Helemaal mee eensch!

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Beide C70's zien er knap uit zo op het eerste gezicht maar je moet wel van een rood interieur houden. Bij de zwarte vind ik het mooi staan bij de witte wat minder maar dat is uiteraard persoonlijk.
Wel missen zij beiden een mooie Dynasound installatie en dat is jammer. Echt.
Als openingsbod zou ik met €19.500,- beginnen. Weet niet of je wat in wilt ruilen?
Ik heb voor mijn C70 € 21.500,- betaald een paar maanden terug (net nog het oude model, maar dat wilde ik perse en alle opties afgevinkt inclusief wit soft leder en zwart mica metallic exterieur.
Wilde hem met z'n 70.000 km echt graag hebben maar nu achteraf valt die prijs nog mee maarrrr alles is te koop natuurlijk voor de juiste prijs :-)
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Oei, serieuze prijzen voor toch al wat oudere wagens......

Als ik in de race was voor een T5 zou ik, met de Kerstperiode in het vooruitzicht (vrije dagen) en als de situatie het toelaat, deze eens gaan bekijken: https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... c=listPage

Mooie uitvoering (is natuurlijk persoonlijk) en leuke opties: xenon, Souvereign Hide leder, chroom-accenten, stuur/pook/pedalen met alu-inleg, stoelverwarming, RTI, 18" Midir-velgen, met leer bekleed dashboard, led-dagrijverlichting(?), PDC voor en achter, bandenspanningscontrole, maar mist helaas de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel (zou voor mij/ons weer een must zijn) en geen Dynasound. Ben wel benieuwd hoe zo'n Dynasound klinkt, want ikzelf ben wel erg tevreden met de High Performance Audio in onze C70.

Zelf importeren is goed om te doen en als je ertegen op ziet, dan kunt je het altijd laten doen.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Is zo’n chroomstrip op de achterbumper een originele optie geweest? 🤮

Mooie auto verder!
En er is inderdaad wel enig hoorbaar (en voelbaar) verschil tussen high performance en premium....

Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ik zou ook eens naar een D3,D4 of D5 kijken.
Allemaal lekkere 5 cilinders en een fors koppel om relaxed te rijden.
En voor het prijsverschil tussen de diesels en een T5 kan je aardig wat maandjes wegenbelasting betalen. Tot slot kan je met de D3 en D4 gemakkelijk 1:16 halen.
De D3 en D4 hebben trouwens ook de modernere 6 traps Geartronic, de T5 en D5 de 5 traps.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
BlackbirdT5
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 30.09.2020 - 07:47

Tja, heb mijn 'gechipte' D5 na 400k km voor een prikkie verkocht maar qua koppel ONGEEVENAARD wat een top auto's.
Diesels zijn nu volledig in de ban maar dientengevolge ook voor heel weinig te koop. En die paar Euro/mnd die men er nu op doet vallen reuze mee.
Zou wel voor de 5 cylinder gaan want oh wat een fijne motoren.
Alleen zoals ik al eerder meldde laat de conditie van de klepstoters & tuimelaars door een neutrale garage GOED checken. Dit had ik niet gedaan en maakte mij € 1.250,- lichter. Ook omdat men zo dicht bij de distributie en wervelklep kwam dat deze ook maar direkt vernieuwd werden. Daarna 200+k fijne kilometers. Maar hou wel rekening met een lage restwaarde.
C70 T5, 262C (77), 940 estate
S70 (99), C70 (08), V70 (04), S60 (06), 940 (96), 240 (89), 262C (91), S60 (01), V70 (00), V90 (98), 960 (94), 940 (91), 740 (90), 740 (86), 760 (86), 262C (81), 240 (85), 740 (89), 760 (89), 740 (88), 240D (85)
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”