Import C70 (2013) uit USA
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Zijn er nadelen aan het kopen van een C70 T5 van 2013 die reeds geïmporteerd is uit de USA en in Duitsland te koop is momenteel? Weet zoniet of er specifieke dingen zijn aan de USA auto’s en wat dan belangrijk is?
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ik heb me er een tijdje geleden ook in verdiept. Het zijn inderdaad vaak schadeauto's die via de Baltisch Staten binnenkomen, schijnbaar is het daar eenvoudiger/goedkoper om een Europese goedkeuring te regelen. Ze worden dan al of niet op een goede manier rijdbaar gemaakt en verder verkocht. Zoals OGA244 al zei goed proberen de historie duidelijk te krijgen.
Verder zijn het vaak auto's met leuke opties, dus dat zit meestal wel goed. Wel zijn de koplampen niet met E-keur (moet eigenlijk wel voor een Europese goedkeuring) en wel met xenon, maar geen bochtenverlichting. Te herkennen aan de oranje knipperlichten; bij de Europese versie is alles wit. Nieuwe Europese koplampen zijn nieuw erg duur. Verder zit er natuurlijk een mijlenteller in en ik weet niet of de navigatie/RTI om te zetten is naar Europees. Ook zou de radio niet goed kunnen werken i.v.m. andere frequenties, maar dat weet ik niet zeker. Ook checken of er een achtermistlamp op zit, is verplicht in Europa.
Ook opletten: Vaak wordt er gezegd dat de invoerrechten en zo betaald zijn, maar als de auto nog niet op een Europees kenteken staat moet je veel moeite doen en geld aftikken om dat geregeld te krijgen. Het snelste gaat dat in Duitsland, via de Nederlandse RDW kan het erg lang duren.
Verder zijn het vaak auto's met leuke opties, dus dat zit meestal wel goed. Wel zijn de koplampen niet met E-keur (moet eigenlijk wel voor een Europese goedkeuring) en wel met xenon, maar geen bochtenverlichting. Te herkennen aan de oranje knipperlichten; bij de Europese versie is alles wit. Nieuwe Europese koplampen zijn nieuw erg duur. Verder zit er natuurlijk een mijlenteller in en ik weet niet of de navigatie/RTI om te zetten is naar Europees. Ook zou de radio niet goed kunnen werken i.v.m. andere frequenties, maar dat weet ik niet zeker. Ook checken of er een achtermistlamp op zit, is verplicht in Europa.
Ook opletten: Vaak wordt er gezegd dat de invoerrechten en zo betaald zijn, maar als de auto nog niet op een Europees kenteken staat moet je veel moeite doen en geld aftikken om dat geregeld te krijgen. Het snelste gaat dat in Duitsland, via de Nederlandse RDW kan het erg lang duren.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 23091
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mits de auto nog niet op Duits kenteken staat kost het je naast de genoemde nadelen een hoop moeite.
Ik zou op het gemakje verder kijken.
Ik zou op het gemakje verder kijken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Hmm ik zal alles in overweging nemen en goed informeren bij de verkoper. Auto staat trouwens al op Duits kenteken.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Nou ik typte het chassisnummer in op Google en kreeg meteen een hit met een zeer beschadigde auto uit de USA, heel voorkant in duigen! Gekocht op een veiling voor $1000. Thanks. Het is dus echt uitkijken met USA auto’s. Zie foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- mees
- 5th Gear member
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Gouden tip dus!
draadloze XC40 '18 https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.ph ... 6#p1694496
motorisatie keuze: trekken van een Dorotea-husvagn
motorisatie keuze: trekken van een Dorotea-husvagn
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Oei, die zit/zat stevig in elkaar.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
-
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
- Locatie: Noord-Brabant.
Zou deze ook onder handen zijn genomen door onze youtube vriend Arthur tussik ?.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1829
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Weet de verkopende partij dit detail uit het verleden (inmiddels) ook?
Gr. Edwin.
Gr. Edwin.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 18864
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
In DE zijn ze daar best wel strikt in met "Unfallwagen". En veelal worden die dan ook "nur für Export" verhandeld.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 11841
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Met import auto's mist die "wetenschap", misschien daardoor makkelijker verhandelbaar, het is immers zomaar niet in een Duitse (en grundlige) database terug te vinden.
Iedere Zweeds geregistreerde C70 met n nieuw kenteken (AAA11A) Is verdacht, daarvan is de voorgeschiedenis in Zweden zelf (zweedse RDW) al reeds terug te vinden..
Iedere Zweeds geregistreerde C70 met n nieuw kenteken (AAA11A) Is verdacht, daarvan is de voorgeschiedenis in Zweden zelf (zweedse RDW) al reeds terug te vinden..
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 5263213001 719 2019
Volvo 5263213001 719 2019
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Staat in Polen: https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-c70 ... ERDiG.html
Daar zijn ze blijkbaar ook makkelijker in dat soort dingen. Wel een mooie en complete uitvoering: duur leer, BLS, elektrische stoelen, automaat. Geen RTI-scherm, maar wel een RTI-antenne op de koffer (?). Koplampen zijn wel Europees, echter geen xenon. Als je goed kijkt zie je inderdaad een mijlenteller met binnenin km-aanduiding, dus uit de USA. Knap gedaan als dit inderdaad de schadeauto op de eerste foto is.
Daar zijn ze blijkbaar ook makkelijker in dat soort dingen. Wel een mooie en complete uitvoering: duur leer, BLS, elektrische stoelen, automaat. Geen RTI-scherm, maar wel een RTI-antenne op de koffer (?). Koplampen zijn wel Europees, echter geen xenon. Als je goed kijkt zie je inderdaad een mijlenteller met binnenin km-aanduiding, dus uit de USA. Knap gedaan als dit inderdaad de schadeauto op de eerste foto is.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 08.04.2013 - 21:41
Het is idd een Poolse auto, de eigenaar wist dat het een schadeauto’s was, maar wist niet hoe de auto eruit heeft gezien met schade. Heb hem de link gestuurd. De auto is volgens hem volledig gefixt door Volvo. Ik sla deze toch naar overFerrari schreef: ↑23.08.2022 - 11:49 Staat in Polen: https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-c70 ... ERDiG.html
Daar zijn ze blijkbaar ook makkelijker in dat soort dingen. Wel een mooie en complete uitvoering: duur leer, BLS, elektrische stoelen, automaat. Geen RTI-scherm, maar wel een RTI-antenne op de koffer (?). Koplampen zijn wel Europees, echter geen xenon. Als je goed kijkt zie je inderdaad een mijlenteller met binnenin km-aanduiding, dus uit de USA. Knap gedaan als dit inderdaad de schadeauto op de eerste foto is.