Keuzestress

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
PatrickKloosterman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 04.02.2019 - 17:51

Hallo allen,

Ik zit met het volgende dilemma betreffende het verlagen van mijn C30 T5; KW Variant 1 of de Bilstein/Eibach B12 Pro Kit.

De auto staat nu op de standaard schokbrekers + veren en heeft dus redelijk wat lucht in de wielkasten, met name achter. Ik wil de auto daarom verlagen om de wielkasten wat meer te vullen, maar niet overdreven. Ik heb alleen geen idee hoeveel de setjes werkelijk verlagen. De specificaties geven 30mm aan, dit lijkt mij vrij weinig.

Het is m’n dagelijkse auto en rijdt er zo’n 400km per week mee. Een stukje comfort is dus belangrijk.
De auto heeft nu net 100k gereden, dus naar mijn mening geen slecht moment om ook meteen de schokbrekers te vervangen.

Zomers rijd ik op 19” BBS CK007 velgen en in de winter op de 18” Atreus velgen, voor jullie beeld.

Hier ben ik naar op zoek

Wellicht kunnen jullie aangeven welke van de twee, of natuurlijk een ander alternatief, volstaat.
Laatst gewijzigd door PatrickKloosterman op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
omesnor
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13.02.2007 - 20:08

Hallo Patrick,

Ik heb op mijn C30 de optie Sports chassis (20mm verlaging voor en achter)
in combinatie met 17 inch velgen en body-kit.
Bij wat serieuzere verkeersdrempels schuurt de bodykit vlak achter de voorwielen regelmatig over de grond.
Aangezien comfort voor jou ook belangrijk is zou ik me nog 2 keer bedenken.
Met 19 inch velgen moet de wielkast toch al aardig gevuld zijn.

Groeten,
OS
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Los van de genoemde schaaf-ellende rijden kleinere velgen veel comfortabeler dan grotere.

Dus ik vrees dat je wensen wat tegenstrijdig zijn en zou er ook zeker geen extra geld in stoppen.
Gebruikersavatar
PEBRU88
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13.06.2019 - 09:02
Locatie: TWENTE

Hallo Patrick,

30mm klinkt erg weinig maar is qua rijbeleving een absoluut verschil. Zelf ben ik ook in bezit van een C30 T5 met sport chassis + bodykit (20mm verlaagd) en 17" IXION velgen. Ik kan je nu al vertellen dat drempels, stijle parkeergarages, oneffen asfalt, potholes en smalle achteraf wegen (met bermklinkers waar je tegenliggers de ruimte moet geven) een behoorlijke impact heeft op rijcomfort. Meer remmen, meer optrekken, meer anticiperen, meer ergenissen onderweg. Dit heeft ook impact op het brandstofverbruik, en een T5 is al dorstig ;) inclusief al het gewicht in de neus.

Als je ook een sport bodykit hebt dan gaat het neusje ongetwijfeld schaven. Met de 17" houd ik al soms mijn hart vast. Ik lees ook dat je 19" voor de zomermaanden onder je bolide hebt. Als je gaat verlagen let goed op dat de band (ik neem aan breder dan 225mm) niet tegen de wielkasten of mechaniek aan gaat schuren.

Laatste tip, bij iedere aanpassing rondom het onderstel/wielen/schokbrekers/draagarmen ect ect, altijd uitlijnen.

Succes met jouw keuze en zoektocht. Hopelijk waren bovenstaande items zinvol voor jou :).
2017 - Heden: Volvo C30 T5 AUT (2007) Cosmic White. MODS: 3" Milltek DP, Simons Cat-back uitlaat systeem, DO88 Intercooler, Fasttech Custom tune
Plaats reactie

Terug naar “C30”