Teveel regeneratie

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
VOLVOFANC30POP

Wagen is van 2009 122000 km dus niet zoveel . Olie onlangs laten verversen wegens diesel in de olie .
Doch nog altijd slaat de regeneratie ieder 250 km aan .Is dit normaal ? Zelfs na amper 25 km gereden te hebben.
Ik zal nogmaals een naar de dealer moeten gaan dit uit te leggen wat de oorzaak is ?
Op dit moment nog altijd dezelfde roetfilter .

Zijn er nog leden die dit meegemaakt hebben ? en wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 640
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Interval voor het vervangen van de complete roetfilter is 120K als ik me niet vergis, kan goed zijn dat jouw filter goed vol zit.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1439
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Kan heel veel oorzaken hebben. Defecte luchtinlaat klep, defect tankje additief (niet van toepassing op de automaat), defecte roetverschildruksensor, defecte temperatuur sensoren roetfilter, valse lucht inlaat, defecte koelventilator, defecte thermostaat, slechte verstuivers, .... en ga zo maar door.
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1439
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

NicoV40 schreef: Interval voor het vervangen van de complete roetfilter is 120K als ik me niet vergis, kan goed zijn dat jouw filter goed vol zit.
Automaat heeft een ander roetfilter, hoeft normaal gesproken nooit vervangen te worden.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Wagen is van 2009 122000 km dus niet zoveel . Olie onlangs laten verversen wegens diesel in de olie .
Altijd korte stukjes? Ik zou zeggen, eerst maar eens de pijp goed opstoken en even naar Duitsland voor een rondje rekken-en-strekken. Wel met beleid natuurlijk.
Wellicht goed om eerst eens te kijken of de EGR/inlaatzijde vol met meuk zit en dit eerst schoon te maken.
Laatst gewijzigd door DB200 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2194
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

moet er niet om de 120.000 km nieuw additief in, en om de 240.000 km nieuw roetfilter EN additief.
Bij nieuw additief de zooi wel resetten, anders werkt het ook voor geen meter.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1439
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

wim de jong schreef: moet er niet om de 120.000 km nieuw additief in, en om de 240.000 km nieuw roetfilter EN additief.
Bij nieuw additief de zooi wel resetten, anders werkt het ook voor geen meter.
Niet van toepassing op de automaat/powershift...
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

eerst maar eens de pijp goed opstoken en even naar Duitsland voor een rondje rekken-en-strekken.
Bij nader inzien kun je beter eerst zorgen dat het regeneren stopt, bijv. eerst laten uitlezen.
Als je de wagen flink gaat schoon branden en ondertussen blijft hij regeneren zal de kat. waarschijnlijk zeer heet of te heet worden. Dus doe dat maar niet.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
YannickC
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
Locatie: BE

DB200 schreef:
eerst maar eens de pijp goed opstoken en even naar Duitsland voor een rondje rekken-en-strekken.
Bij nader inzien kun je beter eerst zorgen dat het regeneren stopt, bijv. eerst laten uitlezen.
Als je de wagen flink gaat schoon branden en ondertussen blijft hij regeneren zal de kat. waarschijnlijk zeer heet of te heet worden. Dus doe dat maar niet.

En dat is niet het ergste, de blijvende inspuiting van diesel zorgt opnieuw voor een stijgend oliepeil en vervuiling van de olie met als risico dat de boel op hol kan slagen en in praktijk meestal vuilbak betekend...
VOLVOFANC30POP

Even een feed back op mijn generatieprobleem van 16 juni .

2 liter automaat heeft geen additief maar spuit extra diesel in bij het uitlaatproces.
Respectievelijk aan 40 en 50 duizend km heeft dealer bij verhoogd oliepeil de diesel telkenmale uitgezogen.
Doch aan een 60000 km had ik aangedrongen dat er toch iets loos was.En toen hebben ze een drukverschilsensor vervangen en dit bleef goed tot een tijd voor mijn bericht dus(dus voor een periode van 60000km) .Dit was tot dan het verhaal.

Eind juni naar dealer geweest en gemeld dat de generatie terug iedere 2-300 km was.
Doch ze kwamen me nog al vlug zeggen dat de olie van slechte kwaliteit was en vervangen moest worden.Ze melden me deze beter ieder 6 mnd te vervangen. ????
De veelvuldige generatie was daarmee niet opgelost.
Een week later ben ik naar een bosch garage gegaan .Drukverschilsensor heeft hij getest en was niet meer goed.Nieuwe drukverschilsensor ook getest en gemonteerd.
Wat ben ik zeer blij dat het probleem is opgelost .De defecte sensor had geen foutcode getoond op de vida , zo heb ik dit vernomen .Inmiddels al 2 generatie gehad tussen de 700 en 1000 km .
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1217
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Even een vraagje: Gaat het hier om een 4 of een 5 cilinder?
Nog een: Hoe zie/merk jij dat er een regeneratie bezig is? Ik merk er zelf niets van.

Ik zou die dealer maar snel dumpen. Wat een bagger advies: Elk 1/2 jaar olie vervangen, terwijl er niets gedaan wordt aan de oorzaak. Super slecht!
Bosch doet dus duidelijk beter hun werk. Keurig. Blij voor je dat het opgelost is.

Groet,
Frits
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
VOLVOFANC30POP

Frits. Het is een 4 cilinder. Peugeot blok

Generatie men hoort dat omzeggens niet aan 80 km per uur maar wanneer men vertraagt vb aan een verhoog in de baan ,zoals er zoveel zijn of aan een rond punt dan hoort men de motor sneller (iets meer toeren) draaien.
Zoals dit ieder week gebeurde dan hoorde ik de generatie aanslaan .Op den duur was ik daar zeer attent op.

Verder ben ik van uw mening wat de dealer betreft.
Grtj
Plaats reactie

Terug naar “C30”