Op zoek naar een C30 benzine

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ik ben aan het kijken naar een C30 als vervanging voor onze VW Fox.
Ben met name benieuwd naar de ruimte achterin met neergeklapte bank. Kun je er dan bv een vouwfiets in kwijt? Of 2 golftassen? In de Fox past dat makkelijk, maar of dat in een C30 ook zo is?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32852
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Als je de bank plat doet gaat dat prima. Voordeel ook is dat die stoelen echt in 2 sec plat liggen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ok, ik kan maar weinig vinden qua info over de bergruimte achterin.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40596
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik zou naar een garagebedrijf gaan waar ze er eentje hebben staan en dan gewoon proberen of alles wat je wilt ook kan.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Frits V70 schreef: Ok, ik kan maar weinig vinden qua info over de bergruimte achterin.
Mogelijk omdat de C30 niet is uitgevonden voor zijn bergruimte. Het is ook maar een klein klepje waardoor je spullen achterin kunt leggen. Enkel het glazen achterruit is de klep.

Maar passen is weten.
Gebruikersavatar
Sejus
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 02.04.2012 - 20:23
Locatie: Barendrecht

Grootste beperking is vooral de kleine achterruit waardoorheen de spullen moeten.
De bak zelf is nog verrassend ruim, zeker als de stoelen plat gaan.
Spullen groter dan - ik meen - 80x80cm worden een uitdaging.
Laatst gewijzigd door Sejus op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 T3, 2012, 215.000km // C30 1.8, 2007, 230.000km // S60 2.4, 2006, 211.000km // S40 1.8, 2002, 230.000km // 440 1.8i, 1997, 175.000km
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ben schreef: Ik zou naar een garagebedrijf gaan waar ze er eentje hebben staan en dan gewoon proberen of alles wat je wilt ook kan.
En dat viel niet tegen. Met de banken plat gaat er net zoveel in als in onze Fox. Stemt tot nadenken in de positieve zin.

Wat is de beste motor buiten de 5 cilinder? Het merendeel heeft al aardig wat kilometers op de klok heb ik wel gezien.
Laatst gewijzigd door Frits V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Sejus
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 02.04.2012 - 20:23
Locatie: Barendrecht

De viercilinders zijn in basis Mazda (Ford) motoren en in regel probleemloos.
Olieverbruik is wel aandachtspunt, maar dat is vooral een kwestie van monitoren.
1.8 en 2.0 hebben bovendien een distributieketting ipv -riem.

Voor wat betreft prestaties is de 1.8 echt het minimale, 1.6 zou ik niet aan beginnen.
2.0 heeft gelijk aantal PK als de 5-cilinders, maar een berg minder koppel.
V60 T3, 2012, 215.000km // C30 1.8, 2007, 230.000km // S60 2.4, 2006, 211.000km // S40 1.8, 2002, 230.000km // 440 1.8i, 1997, 175.000km
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ik kom ook de 5 cil 2.4 wel tegen, maar dan met verschillende vermogens. 230 PK, maar ook 170 PK. Is dat een tuning kwestie, of zijn de motoren echt verschillend?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

230pk is de T5, heeft een turbo. 140 pk is de 2.4, de 170 pk 2.4i. Die twee verschillen eigenlijk alleen in software
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Walter schreef: 230pk is de T5, heeft een turbo. 140 pk is de 2.4, de 170 pk 2.4i. Die twee verschillen eigenlijk alleen in software
Dank, ik begrijp dat de 5 cilinder ook bij de benzine de beste Volvo motor is (Heb zelf alleen maar goede ervaringen met de 5 cil diesel)
Kun je bij de benzine zeggen dat de motoren zonder turbo een grotere betrouwbaarheids-factor hebben? Als ik voor een 2.4 zou gaan is de hoofdreden de betrouwbaarheid van de motor. Als er geen turbo opzit kan hij ook niet kapot.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Alledrie de motoren kunnen hoge km-standen aan, >400k. En als jou motto net als de mijne is, dat wat er niet op zit ook niet kapot kan, dan is de 140 of 170 pk variant de beste. Maar de 2.4T is zeker ook een betrouwbare motor.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Frits V70 schreef: Dank, ik begrijp dat de 5 cilinder ook bij de benzine de beste Volvo motor is (Heb zelf alleen maar goede ervaringen met de 5 cil diesel)
Kun je bij de benzine zeggen dat de motoren zonder turbo een grotere betrouwbaarheids-factor hebben? Als ik voor een 2.4 zou gaan is de hoofdreden de betrouwbaarheid van de motor. Als er geen turbo opzit kan hij ook niet kapot.
wat er niet op zit, kan niet kapot. Dat is waar. Maar welk type qua betrouwbaarheids-factor hoger scoort, dat is een lastige. Gevoel zegt dat het elkaar niet veel ontloopt
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
KevinVolvo
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 22.07.2019 - 16:59

pak je beter de fiets, kan minder kapot aan.

als je voor een t5 kan gaan... ik zou niet twijfelen
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ik ga zaterdag een 2.4 bekijken. Mijn betere helft en golftas gaat mee.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

En met het testen van het inpakken van de golftas ging het helaas mis. De kofferbak rand is voor haar veel te hoog. Jammer, maar geen C30 voor mijn betere helft.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Plaats reactie

Terug naar “C30”