Performance upgrades C30 2008

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gaarman
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20.08.2019 - 10:06

Hallo allen,

Sinds mei dit jaar de trotse eigenaar van een 2008 C30 sport R-design. Al een paar jaar een 1.6D S40 gereden.
Hij is keurig onderhouden door de vorige en enige andere eigenaar. Aangeschaft bij onze vaste volvo dealer. Er is door de vorige eigenaar al een Heico sportuitlaatsysteem op gezet met 2 dikke pijpen. 18" Medea volvo velgen en metallic zwarte lak. Interieur creme leer en een elektrische sunroof, erg sjiek!

Het enige wat mij nu, na 3 maanden rijden, een beetje tegenvalt zijn de prestaties van de 1.8 benzine motor. Ik heb online al gelezen dat het chiptunen van een 1.8 niet echt zin heeft vanwege het ontbreken van een turbo, is het uberhaupt wel mogelijk om hem te tunen?

Is er een andere manier om de performance te verbeteren, paar pk meer en misschien een verhoging van wat koppel? Ik zag een K&N 57i cold air intake die het pk zou moeten verhogen.

Heeft iemand tips of eigen ervaringen met het upgraden van dit model? Alle info is welkom, alvast dank!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Als je hier merkbaar meer vermogen uit wilt toveren wordt het flink sleutelen. Spruitstuk, downpipe, katalysator en ook de inlaat vervangen zodat alle lucht er makkelijk in en uit vliegt. Dan nog wat klooien met de software en je hebt +/-150pk. Ik zou het niet doen want als je alle kosten bij elkaar op telt had je ook een ander blok er in kunnen stoppen of simpelweg de auto inruilen voor iets met vijf cilinders en zes versnellingen.

https://www.laurent-motors.com/en/kit-t ... age-3.html
Gebruikersavatar
V70R^2
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
Locatie: Leerdam

Een C30T5 aanschaffen en deze 1.8 weg doen, meer opties zijn er helaas niet. (rendabel dan).

Of op de sloop een kapotte C30 T5 zoeken en alles over zetten, ook niet echt een logische keuze tenzij je zelf een beetje handig bent.
Plaats reactie

Terug naar “C30”