VIDA Dice Hint aub

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dv55664
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 19.02.2021 - 18:34
Locatie: Gent (B)

Als eigenaar van meerdere oudere modellen (C30/C70 oa) heb ik recent een "DICE" aangeschaft. (puur voor de sport)
Na het wegwerken van een paar hindernissen draait de VIDA software soepel stand-alone op mijn WIN 10 PC in een ORACLE Virtual BOX WIN7 Pro met IE9.
Ook de dice wordt prima gevonden door de laptop.
Ik kan aanloggen op VIDA en mijn wagen uitlezen (admin account en "1" account geprobeerd) op mijn C30.
(als iemand daar vragen over heeft: shoot! Ik kan misschien hinten)

Nu heb ik een probleem bij het gebruik vd soft: de diagnose werkt maar (het leukste) de "FAULT TRACE" niet ...
Ik krijg een fout in VIDA "an unhandeled exeption has occured".
Dit gaat mijn (software) petje te boven.

Iemand een idee of Tip?
Dirk.
Nick V50 Sport I
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 30.06.2021 - 21:49
Locatie: Borger-Odoorn

Hoi Dirk,
Wat ik je aanreik is echt een long-shot. Maar je weet maar nooit.
Ik kocht een Vida 2014d en installeerde die ook via de bekende Virtual Box Win7 Pro.
<> De eerste fout die ooit maakte was die VM gebruiken met een openstaande wifi/internet verbinding. Dan gaat het mis. En de oplossing is dan
alles verwijderen en opnieuw installeren.
<> De tweede hick-up was dat ik zocht naar de wiring-diagrams en daarbij een melding kreeg dat die ontbraken.
Contact gezocht met de leverancier en die heeft toen een nieuwe Vida geleverd inclusief wiring (maar exclusief parts catalogue).
Dus nu heb ik er twee, want zelf combineren tot één geheel dat werkt niet.

Derhalve; heb je de foutmelding al bij je Vida leverancier aangekaart? Want wellicht mist er een module om het geheel 100% te laten draaien.
Zoals gezegd, long-shot. Maar je weet maar nooit.
Groeten.
V50 Sport I, B4204S3 + MTX75
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Start vida eens via het icoontje rechts onderin en dan inloggen met 4.
Plaats reactie

Terug naar “C30”