K&N High-flow air filter

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bookkeeper
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 22.05.2006 - 11:05
Contacteer:

Ik sta op het punt om een K&N High-flow air filter in mijn V50 2.0D te leggen, krijg ik het advies van mijn volvo dealer dit niet te doen ivm storing op de labda sonde????

Iemand ervaring met dit probleem... of is er geen probleem???

Pls...
Bookkeeper

Volvo V60 PIH - Ice White Solid, premium sound and more

2012-2014 S60 D3 R-design
2009-2012 V70 2.0D LE
2006-2009 V50 2.0D
2003-2006 V40 2.0 Sports Edition
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik denk dat de lamdba sonde het probleem niet kan zijn. Deze zit volgens mij in je uitlaat en niet in je lucht inlaatkanaal.
Wat terecht gezegd wel mogelijkerwijs eventueel een probleem kan worden is de lucht massa meter. Deze zit vlak achter je luchtfilter en kan niet goed tegen de olie die in het luchtfilter zit. Daarom is het opletten als je dit K&N filter schoonmaakt met olie. Je moet er dan niet teveel olie op doen.
Als je het K&N filter nieuw koopt kan je het er zo probleemloos inzetten. Je moet er wel even op letten dat je het luchtfilterhuis goed schoonmaakt voordat je het erin zit. Maar met een nieuwe auto zal dat geen probleem zijn denk ik.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Gebruikersavatar
gelebanaan
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 09.12.2004 - 20:25
Locatie: Maassluis
Contacteer:

480S60 schreef:Ik denk dat de lamdba sonde het probleem niet kan zijn. Deze zit volgens mij in je uitlaat en niet in je lucht inlaatkanaal.
Wat terecht gezegd wel mogelijkerwijs eventueel een probleem kan worden is de lucht massa meter. Deze zit vlak achter je luchtfilter en kan niet goed tegen de olie die in het luchtfilter zit. Daarom is het opletten als je dit K&N filter schoonmaakt met olie. Je moet er dan niet teveel olie op doen.
Als je het K&N filter nieuw koopt kan je het er zo probleemloos inzetten. Je moet er wel even op letten dat je het luchtfilterhuis goed schoonmaakt voordat je het erin zit. Maar met een nieuwe auto zal dat geen probleem zijn denk ik.
Als je een K&N koopt is hij de eerste keer toch al gelijk klaar voor gebruik. je hoeft er toch pas olie op te doen naar de eerste onderhoudsbeurt van het filter. Dat is mijn in iedergeval altijd geleerd met K&N filters
www.swedeperformance.nl saffron C70RS MTE tuned 340PK/500NM
Afbeelding
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Als je een K&N koopt is hij de eerste keer toch al gelijk klaar voor gebruik. je hoeft er toch pas olie op te doen naar de eerste onderhoudsbeurt van het filter. Dat is mijn in iedergeval altijd geleerd met K&N filters
Dat is nu precies wat ik ook zei, alleen dan in andere woorden. Dus plaatsen maar dat K&N filter zou ik zeggen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Waar kun je eigenlijk aan van die schoonmaaksetjes komen?
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik ga altijd naar Brezan of een vergelijkbare automaterialen zaak. Daar hebben ze binnen een dag het bestelde filter liggen en de schoonmaaksetjes hebben ze zelfs meestal op voorraad.
Je moet ff een automaterialenzaak hebben die ook aan garages levert volgens mij.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Gebruikersavatar
Zippo
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 19.09.2004 - 18:27
Locatie: Twente

480S60 schreef:
Als je een K&N koopt is hij de eerste keer toch al gelijk klaar voor gebruik. je hoeft er toch pas olie op te doen naar de eerste onderhoudsbeurt van het filter. Dat is mijn in iedergeval altijd geleerd met K&N filters
Dat is nu precies wat ik ook zei, alleen dan in andere woorden. Dus plaatsen maar dat K&N filter zou ik zeggen.
Idd, kan geen kwaad...
Gewoon plaatsen
Gebruikersavatar
De_Duuc
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 17.08.2012 - 19:09

heb je het filter geplaatst?? en hoe beviel dat??
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 923
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Ik rij sinds een half jaartje rond met een K&N inlegfilter in mijn D5.
Hij lijkt iets alerter te reageren op het gas, maar moet daarbij zeggen dat ik van een gebruikt Volvo-filter naar een nieuw K&N ging.(zal ook iets uitmaken).
Nu na dat hij gechipt is en bij de laatste onderhoudsbeurt een nieuw Volvo-filter kreeg(K&N er uit gehaald voor het geval deze in de prullenbak verdween)
en het K&N weer terug geplaatst had, toch ook weer het idee van beter oppakken.(het kan ook aan de geluidsbelevenis liggen)
Voor mij persoonlijk dus een goed gevoel.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Bevalt K&N filter nog altijd en geen issues met lucht massa meter gehad (laatste post is van tijdje geleden :D )? Ik heb in vorige auto's K&N filter gehad en één keer met nieuw geplaatst filter last gekregen met lmm. Olie druppelde er af toen ik 'm uit het plastic haalde, had achteraf hezien moeten wachten totdat overtollige olie helemaal weg was. Twijfel nu tussen Heico (geleverd door BMC) of weer K&N inlegfilter.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Ik rij al jaren met een KN inlegfilter. Nooit gedonder gehad met de LMM. Ik spuit het filter aan de buitenkant altijd goed in, aan de binnenzijde slechts 1 nette laag. Daarna dep ik alles af met keukenrol of een doekje.
Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

Ik had het op mijn XC60 ook, nooit problemen mee gehad. Thuis had ik dan het standaard filter in de K&N doos liggen. Als ik het filter reinigde ging die even terug in de auto. Na het reinigen had ik namelijk liefst dat die goed droog was voor het oliën, dus die bleef dan een dag in de schuur liggen. Lichte oliefilm erop en weer monteren. 4 jaar gebruikt zonder problemen.ik heb de auto verkocht met het standaard filter, dus mocht iemand er interesse in hebben... :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”