MP3 of niet

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

Een snelle actie bij de dealer en ik zag dat volvo een speciale mp3 speler heeft met 20 gigabyte ruimte voor je muziek
is dit handig of verdient een ipod met een illegale zender de voorkeur wie heeft er ervaring mee.

persoonlijk had ik liever een ipod aansluiting gezien aan de voorkant van de installatie maar dat is wsl te goedkoop
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

De handigheid ligt aan hoe je de muziek op die harde schijf krijgt. En hoe je het allemaal kunt ordenen. Wat dat betreft is een iPod met iTunes nog ongeevenaard.
Gebruikersavatar
Johan Braziltraveller
4th Gear member
Berichten: 935
Lid geworden op: 24.03.2005 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Mp3 rules, de keuze zal bij vallen of staan bij hoe dergelijke bestandjes overgebracht worden naar een ingebouwde hardeschijf. Is 't een koekje dan fijn een ingebouwd systeem, lastig en omslachtig dan zou ik kiezen voor de Ipod, nouja ik zou dan kiezen voor MP3-cd speler. En fin 'k hou niet zo van uitbouw in m'n console. Overigens Ipod heeft tot op heden nogsteeds de beste en mooiste MP3 spelers op de markt die je maar kunt vinden.
VOLVO 440 1.8i '96
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Wat moet ik mij voorstellen bij een speciale Mp3 speler van Volvo? Hoe ziet dat er uit? Waar plaats je zo´n ding en belangrijker wat kost zo´n apparaat?

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Christophe
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01.02.2005 - 16:34
Locatie: GENT
Contacteer:

http://www.avalonproductions.be/DIGITAL_JUKEBOX.pdf

Werd in samenwerking gemaakt met Phatnoise denk ik
http://www.phatnoise.com/

Kostprijs --> +- 1000 euro incl montage = Belachelijk duur.
Volvo V70 D5 2003
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

de phatnoise komt overeen met wat in de vitrine lag bij de dealer in elk geval.

Prijs is extreem duur voor de mogelijkheden en wsl is het niet mogelijk om de mp3 speler dan los mee te nemen. dus dan heb je 2 systemen om te onderhouden en bij te werken.

Nee ga toch maar een illegale ipod zender ergens vandaan halen om mijn muziek via de radio af te spelen.

het is inderdaad jammer dat de volvo installaties geen mp3 cd kunnen afspelen.
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Het werkt zo te zien alleen op de nieuwere type radio´s. De combinatie van de achterlijke prijs en de onmogelijkheid (voor mij) dit in mijn V40 te krijgen, is geen optie. Volgende!

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een optie waar weer eens niemand op zit te wachten, het kan ook al niet gecombineerd worden met de audio van de S40/V50 en die van de XC90.
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

op een it show in nederland tine naa rik meen zag ik dat er mogelijkheden waren om ipods te koppelen aan de autoradio echter volvo stond er niet bij.

wat is de beste mogelijkheid behalve de illegale in nederland niet meer verkrijgbare fm zender?

is het dan echt zo moeilijk om een mogelijkheid te creeren om mp3 spelers aan de auto radio te kopplen. waarom niet een usb poort on het dashboard om maar iets te nomen of een aparte volvo aansluitng da tje voor teveel een kabel moet kopen maar je kan hem wel koppelen aan je ipod.

de phatnoise zou een optie zijn als dat ding ook als imagetank kan gebruiken voor je digitale camera je in combinatie met je rti scherm.
of ga ik nu te ver.
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Beste optie? FM modulator. 12V en de antenne er op aansluiten en je kunt je mp3 speler er op aansluiten, die vormt dan gewoon een nieuwe FM zender waar je de radio op afstemt. Niet de meest geweldige oplossing maar betere kwaliteit dan een zender.
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

menjo schreef:Beste optie? FM modulator. 12V en de antenne er op aansluiten en je kunt je mp3 speler er op aansluiten, die vormt dan gewoon een nieuwe FM zender waar je de radio op afstemt. Niet de meest geweldige oplossing maar betere kwaliteit dan een zender.
Alleen heb je dan dus geen verkeersinformatie meer...het enige waarvoor ik mijn autoradiotuner gebruik :wink:
Gebruikersavatar
fearless
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:35
Locatie: Zwolle

xc70-fan schreef:op een it show in nederland tine naa rik meen zag ik dat er mogelijkheden waren om ipods te koppelen aan de autoradio echter volvo stond er niet bij.
Is nu dus wel te krijgen voor de volvo radio's.

Onder andere bij www.icepod.nl


Wat die volvo MP3 speler betreft, ik geloof dat die 795 euro kost. :shock:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”