Uitvallende speaker linksvoor

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1855
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Toch nog maar eens vragen, ik heb de storing dat de speakers linksvoor niet 'mee doen' wanneer ik de radio aanzet.
Alleen de tweeter speelt dan, de midrange en lage tonen doen niet mee. Als ik vervolgens de balans op links zet en het volume even heel snel hoog en laag draai 'ploppen' ze aan spelen verder normaal. Soms vallen ze dan ook wel weer uit gedurende de rit en soms niet.
Heel irritant dus, ik ben van mening dat wanneer iets in de auto zit, dat het dan ook moet werken zoals bedoelt en niet met foefjes.

Het betreft een Dynaudio installatie. Ik heb het deurpaneel er al eens afgehaald en kon niets raars zien aan de bedrading of speaker zelf. Zag er allemaal goed en droog uit.
Ik vermoed dat de storing in kastje zit met nummer 30679575 rechtsmidden/boven op de foto staat. Dit schijnt het crossover filter te zijn en kost nieuw iets van €90.

IMG_9595.JPG

Wat denken jullie? Zou het in de speakers kunnen zitten of in de uitgang van de radio zelf?
Ik wil dat kastje dan vervangen, omdat ik veronderstel dat het niet in de speakers zit omdat het mij sterk lijkt dat er 2 tegelijk stuk zijn
en ook niet in de uitgang van de radio omdat de hoge tonen het dan ook niet zouden moeten doen?.

Is mijn redenering logisch? Of herkent iemand dit probleem? Graag jullie hulp.

gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 Summum
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Ik had Dynaudio speakers in mijn C70 (destijds) en beide grote speakers in de voorportieren hielden er na verloop van tijd mee op. De oorzaak was dat de spoel niet meer goed kon bewegen in de magneet omdat die roestig was geworden. Total loss dus.
Ik heb er toen even een andere speaker aan gehangen om te kijken of het de versterker of de speaker was die het loodje had gelegd. Ik kon indertijd een setje gebruikte speakers vinden bij Hunter in Gorredijk.
C40 Ultimate Twin
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”