Inlezen WAV bestanden in mediaspeler

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
HarryH
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.08.2020 - 17:51

Ik ben nieuw op dit forum (Volvo V60 Twin Engine 2020) en heb de volgende vraag: ik heb een SSD van 1TB met audiobestanden (veelal WAV- en FLAC bestanden) aangesloten op de USB poort. In de mediaspeler worden alleen de FLAC bestanden in de bibliotheek onder de artiestennaam weergegeven en de rest (de WAV bestanden dus) onder onbekend. Gracenotes staat aan maar dat levert geen resultaat op. Het zou fijn zijn als de WAV bestanden ook worden gecategoriseerd. Iemand een suggestie hoe dit is op te lossen?
Bij voorbaat dank.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Hoe zou je wav bestanden willen archiveren? Daar zit geen informatie in verwerkt die dat mogelijk maakt.
HarryH
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.08.2020 - 17:51

Dag Jelmer, dank voor je snelle reactie. Ik heb de bestanden van mijn NAS server geplukt, de SONOS app kan daar goed mee uit de voeten.....en herkent albums ed.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

HarryH schreef: 22.08.2020 - 15:14 Dag Jelmer, dank voor je snelle reactie. Ik heb de bestanden van mijn NAS server geplukt, de SONOS app kan daar goed mee uit de voeten.....en herkent albums ed.
Die doet dat op basis van file properties. Dat is een generiek stukje informatie wat je aan elk bestand toe kan voegen. Naast die file properties hebben MP3, flac, ogg en de rest nog een ID-gedeelte wat daadwerkelijk is gemaakt om uit te lezen door media spelers. Dat Volvo alleen de ID-tag uit leest en Sonos ook de file properties mee neemt zegt wel wat over het doorzettingsvermogen van Sonos. Door het gebrek aan een ID-tag bij wav zijn er vele fabrikanten die er iets omheen gebouwd hebben om toch die functionaliteit te krijgen, dat maakt de onderlinge ondersteuning en overzichtelijkheid niet beter. Wav is nooit gemaakt om geïndexeerd te worden in media-bibliotheken.
HarryH
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.08.2020 - 17:51

Oke, dat gaat dus niet werken, er zal niets anders opzitten dan de WAV bestanden op de een of andere manier om te zetten in FLAC. Dank voor je reactie.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Je kan Volvo vragen of ze iets willen programmen, bij Sonos deden ze er slechts 9 jaar over. (en werkt het nog niet altijd) :D
HarryH
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 06.08.2020 - 17:51

haha, ik denk dat converteren eerder resultaat oplevert.....
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”