Speakers achterdeur V60 2019

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
_Billy_
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 04.10.2005 - 20:38

Ik heb een V60 T4 Inscription van november 2019 met standaard audio. Volgens mij heet dat High Performance. Weet iemand hoeveel speakers ik dan heb en waar die wel/niet zitten?

In de voordeuren zit er in ieder geval zowel laag als hoog één. Dat zijn er dus 4. In de achterdeur zit ook een speaker maar die geeft maar weinig geluid. Ergens zou ik die best willen vervangen door een betere. Iemand ervaring hiermee of tips?

Alvast ontzettend bedankt!
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

_Billy_ schreef: 24.10.2020 - 13:33 Ik heb een V60 T4 Inscription van november 2019 met standaard audio. Volgens mij heet dat High Performance. Weet iemand hoeveel speakers ik dan heb en waar die wel/niet zitten?

In de voordeuren zit er in ieder geval zowel laag als hoog één. Dat zijn er dus 4. In de achterdeur zit ook een speaker maar die geeft maar weinig geluid. Ergens zou ik die best willen vervangen door een betere. Iemand ervaring hiermee of tips?

Alvast ontzettend bedankt!
Weer niet of het net zo is als in de XC90 met high performance, maar daar bij zaten in de achterdeuren alleen hoge tonen speakertjes, geen mid-range of lage tonen. In de deur bekleding zat wel al een speaker gril en in de deur zelf een montage plaats voor een speaker. Ik ben toen even aan het googlen geweest naar een speaker met de juist fysieke afmetingen en bevestiging en heb die uiteindelijk gevonden en aangebracht. Daarbij afgetakt van de hoge tonen aansluiting en daarbij een scheidingsfilter toegepast. Ik ervoer het als een enorme verbetering hoewel het geen dure speakers waren . Je kon het geluid beter V/A verdelen zodat je er meer “in kwam te zitten” in de auto en het geluid was veel voller. Kleine moeite en flinke verbetering. ....!

Ik zou zeggen haal die panelen er even af dan weet je hoe het er uit ziet in een V60.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

_Billy_ schreef: 24.10.2020 - 13:33 Ik heb een V60 T4 Inscription van november 2019 met standaard audio. Volgens mij heet dat High Performance. Weet iemand hoeveel speakers ik dan heb en waar die wel/niet zitten?

In de voordeuren zit er in ieder geval zowel laag als hoog één. Dat zijn er dus 4. In de achterdeur zit ook een speaker maar die geeft maar weinig geluid. Ergens zou ik die best willen vervangen door een betere. Iemand ervaring hiermee of tips?

Alvast ontzettend bedankt!
Billy, is dit je ooit gelukt?
Ben benieuwd naar hoe en wat - wil ook iets dergelijks doen.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Hallo Billy,
Ben jij inmiddels al wat wijzer geworden?
Zitten in de voordeuren niet 3 speakers, 1 in achterdeur en 2 voorop bovenin dashboard? Totaal is dan 10.

Enfin, ik hebber tweeters bij gezet in achterdeur, wat zeker een verbetering was, zie hier:
viewtopic.php?f=44&t=87515
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”