Volvo S40 II Radio upgrade

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
ArterialAeon
Starter

Hallo Allemaal!

Ik heb een Volvo S40 1.8 Momentum maar ben niet tevreden over de audio. Ik maak gebruik van een Multimediascherm 10 inch via FM-transmissie.
De radio die erin zit is MODEL NO 34W515A/CD-P1L , geen idee welke dit is en heeft slechts 1 aansluitfiche aan de achterkant.

Ik wou het multimediascherm verbinden via Bluetooth maar ik vind geen enkele dongle terug die ik hierop kan aansluiten?
Is er een mogelijkheid om via Ebay een andere radio aan te kopen die dit wel ondersteund zonder al teveel kluswerk ?

Ik ben een leek op het gebied dus plug en play zou de max zijn. Het liefst van al een originele Volvo radio daar ik niet zie hoe je een aftermarket kan plaatsen ivm de console in de S40 II ?

Het geluid nu werkt via de FM-Transmitter van het scherm maar had toch liever wat betere kwaliteit als dat zelfs mogelijk is ?

De wagen is uitgerust met 4 luidsprekers in de deuren , geen AUX en geen AMP.

Dank alvast

Afbeelding
JeroenSpock
7th Gear member

Deze auto's werken met optische kabels als het goed is, daar zijn wel oplossingen voor te vinden. Doeke Dobma heeft wel zioets liggen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
ArterialAeon
Starter

JeroenSpock schreef: 23.10.2025 - 13:35 Deze auto's werken met optische kabels als het goed is, daar zijn wel oplossingen voor te vinden. Doeke Dobma heeft wel zioets liggen.
Dank je wel! Ik heb hem een berichtje gedaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”