Melding dashboard

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
F&M
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.06.2017 - 15:25

Goedenavond.
Ik heb sinds zaterdag een melding op mijn dashboard van mijn Volvo V70 D5 uit 2003, namelijk: Alarmanlage. Wart. Erforderl. Het oranje driehoekje brandt, echter zodra de melding verschijnt gaat het oranje driehoekje weer uit en is de melding ook verdwenen (ook bij meldingen). Iemand een idee wat deze (kortdurende) melding na het starten betekent of gewoon uitlezen :)
Gebruikersavatar
xelor
3rd Gear member
Berichten: 292
Lid geworden op: 22.05.2018 - 21:22

... laten uitlezen en kijken wat daar uit komt
I've got this theory that there is a dark olive green Volvo in any sane person's future
mad2000
2nd Gear member
Berichten: 151
Lid geworden op: 26.08.2012 - 10:28

Zover ik weet niet zo heel erg. De auto geeft aan dat je alarmsirene (daar zit bijna alles in) stuk is
.
Bij alle oudere Volvo's gaat de elektronica in de sirene kapot door een design foutje.
Er zit een back-up batterijtje in die na tig jaar het loodje legt. Alleen, oeps, het zuur uit de batterij loopt langs het printplaatje in de sirene en maakt van alles stuk.

Had het bij mijn ex. S80 ook.

Nieuwe sirene set gekocht bij parts4swedes en paar uur moeite eraan besteed..klaar. Probleem opgelost. Bij mijn huidige xc90 had de vorige eigenaar hem gelukkig al vervangen.

Storing kan weinig kwaad. Je zou evt de alarm zekering uit je zekering kast kunnen halen maar een nieuwe sirene erin is een nettere oplossing.


https://www.parts4swedes.nl/nl/product/ ... lvo-alarm/
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
F&M
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 18.06.2017 - 15:25

Dank voor het antwoord. Ik begrijp dat het geen haastige spoed betreft. Zodra ik voor een beurt bij de garage kom laat ik het nakijken/vervangen/uitzetten. Want je kunt je afvragen of een alarm nog nodig is op een auto uit 2003 :) Maar daar pieker ik nog even over.
In ieder geval allen dank !

F&M
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”