Beschrijving distributieriem wissel
- Volvovirus
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 06.02.2009 - 18:20
- Locatie: Apeldoorn
De tellerstand van mijn auto staat nu op 167500 km. Hij is dus onderhand aan de beurt voor een distributieriem wissel. Dat wil ik zelf doen samen met een nieuwe waterpomp. Om e.e.a. Juist uit te voeren zoek ik een beschrijving. Wie kan mij helpen. Betreft V60 D3, my 2014. 5 cil. 2 liter diesel 100 kW. Motortype D5204T7.
S40, 1.8 1998; S70, 2.5 1998; S60, 2.4 2003; BMW 325Xi touring 2003; S60, 2.4D 2006; BMW 318d touring 2009; AUDI A3 2.0 TDI Sport Back 2012; Volvo V60 D3 Momentum 2014; V60 B3 Inscription 2022
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
D5 distributie
Kom je een heel eind mee. Verder ff zoeken op het forum. Staat ergens wel een beschrijving van een eerdere v70 D5, principe blijft hetzelfde.
Tov YouTube, voor de v60, rechter motorsteun moet even los. Motorblok van onder opvangen met een krik en een blok hout onder het Carter. Riem er weer op krijgen had ik een paar extra handjes nodig. Ook voor de multiriem, die spanner staat behoorlijk strak en lastig bij te komen om te ontspannen.
Rechter motorsteun aan de onderkant moet ook even los, of blok voorzichtig iets verder omhoog krikken aan de rechterkant. Anders krijg je de waterpomp er niet tussen uit. Tip kreeg ik van iemand hier en was zeer welkom.
Maand geleden zelf gedaan. Je bent wel een paar uurtjes bezig. Maar prima te doen.
Zou nieuwe bouten voor spanner en rol vd distributie gebruiken. En 4x nieuw op de trillingsdemper. Dat zijn rekbouten dus zeker vervangen.
167k is echt niet te vroeg bleek bij de mijne, had al scheurtjes in de riem tussen de tandjes.
Succes. Mss heeft iemand nog een uitdraai uit vida.
Kom je een heel eind mee. Verder ff zoeken op het forum. Staat ergens wel een beschrijving van een eerdere v70 D5, principe blijft hetzelfde.
Tov YouTube, voor de v60, rechter motorsteun moet even los. Motorblok van onder opvangen met een krik en een blok hout onder het Carter. Riem er weer op krijgen had ik een paar extra handjes nodig. Ook voor de multiriem, die spanner staat behoorlijk strak en lastig bij te komen om te ontspannen.
Rechter motorsteun aan de onderkant moet ook even los, of blok voorzichtig iets verder omhoog krikken aan de rechterkant. Anders krijg je de waterpomp er niet tussen uit. Tip kreeg ik van iemand hier en was zeer welkom.
Maand geleden zelf gedaan. Je bent wel een paar uurtjes bezig. Maar prima te doen.
Zou nieuwe bouten voor spanner en rol vd distributie gebruiken. En 4x nieuw op de trillingsdemper. Dat zijn rekbouten dus zeker vervangen.
167k is echt niet te vroeg bleek bij de mijne, had al scheurtjes in de riem tussen de tandjes.
Succes. Mss heeft iemand nog een uitdraai uit vida.
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
V60 VOR D4 GT MY13
- Volvovirus
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 06.02.2009 - 18:20
- Locatie: Apeldoorn
Hartelijk dank voor je info. Een uitdraai uit Vida zou geweldig zijn.
S40, 1.8 1998; S70, 2.5 1998; S60, 2.4 2003; BMW 325Xi touring 2003; S60, 2.4D 2006; BMW 318d touring 2009; AUDI A3 2.0 TDI Sport Back 2012; Volvo V60 D3 Momentum 2014; V60 B3 Inscription 2022
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07.10.2016 - 02:25
Dit is wat ik nog kon vinden en wat ik heb gebruikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C30 R-design 2.0 MY11
V60 VOR D4 GT MY13
V60 VOR D4 GT MY13
- Volvovirus
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 06.02.2009 - 18:20
- Locatie: Apeldoorn
Wat een super forum toch. Allen bedankt voor de inbreng. Hier kan ik mee uit de voeten.
S40, 1.8 1998; S70, 2.5 1998; S60, 2.4 2003; BMW 325Xi touring 2003; S60, 2.4D 2006; BMW 318d touring 2009; AUDI A3 2.0 TDI Sport Back 2012; Volvo V60 D3 Momentum 2014; V60 B3 Inscription 2022