Plannen voor grote revisie

Plaats reactie
miejoos
Starter

30.04.2021 - 15:45

Goedemiddag. Ik ben benieuwd naar jullie inzichten over een plan dat ik heb. Ik rijd zakelijk een XC70 van 2002. Elk (half) jaar is er wel weer iets om te laten repareren en dat loopt al snel in de papieren. In plaats van een andere tweedehands te kopen en een half jaar later weer in dezelfde situatie terecht te komen, overweeg ik de auto helmaal te laten strippen en weer van scratch af aan op te bouwen met gereviseerde of nieuwe (technisch betere) onderdelen. Misschien zelfs wel overstappen naar elektrisch of hybride. Bedenk het maar.
Ja, dat gaat flink in de papieren lopen, maar dan heb ik wel weer een ' nieuwe' en ws betere auto dan dat hij was in 2002. Investering waard, lijkt me.
Heeft iemand ervaring met zo'n plan? Of een beter idee?
Ik lees het graag. Bedankt alvast.
mees
5th Gear member
Contacteer:

30.04.2021 - 16:16

Welkom op dit forum
en we zijn gek op verhalen en foto's :)

Goed plan, strippen & opbouwen, als je echt van je auto 'houd' en beslist geen model anno nu wil of kan betalen de komende jaren.
Maar uh, ik heb zo maar het idee (lees: ervaring) dat je toch steeds (vaker) met een oudere auto bij een garage komt te staan
want er zal altijd iets kapot blijven gaan, hoe veel je ook al vervangen hebt.
.....dat defect gaan / zijn, gebeurt ook met nieuwere auto's trouwens.

Nu wil het toeval dat ik vermoed dat wij het (bijna) over dezelfde auto qua bouwjaar hebben.
viewtopic.php?p=1635266#p1635266
die toch plotseling ingeruild werd omdat wij ons lieten verleiden door de geneugten van iets moderners.
945 '98 & XC40 '18, beiden op E5
volvo440special
1st Gear member

01.05.2021 - 09:24

Lijkt me een heel nobel streven! Maar ik ben toch bang dat je meer geld kwijt gaat zijn dan je denkt. En vergeet niet dat een hoop onderdelen dezelfde leeftijd en km.stand hebben. Je zult dus echt alles aan moeten pakken, wil je het verwachte resultaat krijgen. Zoals Mees al zegt, er blijft altijd wel iets kapot gaan.

Het gros valt niet (makkelijk) zelf te doen. Dus je zult ook een hele hoop moeten laten doen.

Onder de streep ben je denk ik goedkoper en beter uit, door de belangrijkste zaken preventief aan te pakken en dan zo nu en dan even slikken.
V70R^2
3rd Gear member

05.05.2021 - 22:04

Leuk plan, maar wat heb je als budget in gedachte?

Ik heb soortgelijks gedaan met een 1998 V70, maar wilde ook wat pk's erbij en meer leuks, je bent zo €25.000 kwijt of meer als je alles aanpakt, dus zorg voor een goede boekhouding/registratie van alles en een taxatie nadien.

Ik doe wel vaker zulke projecten voor mensen, maar nog nooit met een XC70 als basis, de motor is fragiel, dus er moet een T5 blok in. De automaat is ook niet de beste, maar alles is te repareren of nóg beter te maken natuurlijk.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”