Maar de meest hilarische anekdote over Koos is nog wel die ene keer dat hij met een borreltje te veel op een alcoholfuik in reed. Koos wilde het niet op blazen laten aankomen. Hij stapte vol bravoure zijn Volvo uit en begon de dienstdoende politieagenten uitbundig te prijzen. „Jullie doen uitstekend werk, jongens! Ik wil jullie op deze mooie avond benadrukken dat ik jullie enorm respecteer.”
Toen de petmanzen tot hun grote verbazing die heel beroemde meneer van televisie zagen staan, begonnen ze Koos stotterend en stamelend te bedanken voor z’n complimenten. Koos groette de agenten vervolgens, stapte weer in de auto en hobbelde naar huis. Tien minuten later klonk de deurbel bij Huize Postema. Koos deed open en zag daar die twee agenten van zojuist staan. Of Koos misschien iets had gedronken? „Hoe komen jullie dáár nou bij?”, vroeg Koos.
„Nou, meneer Postema. U bent in de verkeerde Volvo gestapt. U bent met onze politieauto naar huis gereden...”
Toen ik dit geweldige verhaal gisteravond bij zijn goede vriend Jaap checkte, schoot-ie in de lachhik. „Jaaa, ik ken het verhaal. Maar ik wil het bevestigen noch ontkennen, haha.”