Dat is idd een gemis.
Gisteren geprobeerd om die sensor in beeld te krijgen en exact volgens het boekje na een rit de auto vlak weggezet en na 5 tot 10 minuten de auto op contact maar het oliepeil icoon is niet klikbaar.
Straks maar eens bellen met de dealer hoe ik die sensor in beeld kan krijgen, zo vlak voor de vakantie.
Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05.10.2010 - 16:42
- Locatie: A’doorn
Sleutel in het gat, startknop 5 seconden inhouden en dan zou de auto op “contact 2” moeten springen. Als je dan door het menu heengaat is het icoon wel klikbaar...diesel01 schreef: Dat is idd een gemis.
Gisteren geprobeerd om die sensor in beeld te krijgen en exact volgens het boekje na een rit de auto vlak weggezet en na 5 tot 10 minuten de auto op contact maar het oliepeil icoon is niet klikbaar.
Straks maar eens bellen met de dealer hoe ik die sensor in beeld kan krijgen, zo vlak voor de vakantie.
- Ford Ka 1.3 1996
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- Volvo 855 T5 aut. 1996
- Mazda MX5 1.6. 1991
- Fiat Punto 1.4 16V Dynamic 2005
- Fiat Punto Evo 1.3 M-JET Dynamic 2011
- Volvo V50 2.0d Momentum 2009
- Volvo V40 D3 Momentum + Winterline MY13 |Volvotune’d
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19847
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Top gaan we strak even proberen, Thanks.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27.06.2018 - 16:43
- Locatie: Best
Ik mis ook de peilstok in mijn V60, en ik mis praktische opbergruimte. Deurvakken zijn te klein en in de bagageruimte geen extra opbergvakken, behalve wat onder de vloer. Heb altijd een flesje olie en koelvloeistof bij me en dat had ik in mijn vorige auto in opbergvakken achter de achterlichten. En nu? moet ze nu neerleggen onder de vloer..... met lekkage risico erbij
My2016 V60 D3 GT6 R-design
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12279
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
peilstok is digitaal, werkt makkelijker en je houdt schone handenfivepack schreef: Ik mis ook de peilstok in mijn V60, en ik mis praktische opbergruimte. Deurvakken zijn te klein en in de bagageruimte geen extra opbergvakken, behalve wat onder de vloer. Heb altijd een flesje olie en koelvloeistof bij me en dat had ik in mijn vorige auto in opbergvakken achter de achterlichten. En nu? moet ze nu neerleggen onder de vloer..... met lekkage risico erbij
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Niet mee eens. Ik weet niet waarom, maar ik vind digitale meting niet makkelijker. Olie peilen doe ik meestal als ik even de auto aan het stofzuigen of schoonmaken ben ofzo. Ik ervaar het als onhandig dat ik dan de auto op contact moet zetten, de digitale meter moet zoeken in het menu (waar zat dat ook alweer) en uitvoeren. In de praktijk peil ik de olie dus nooit (is gelukkig ook nooit echt nodig geweest)OGA244 schreef:peilstok is digitaal, werkt makkelijker en je houdt schone handenfivepack schreef: Ik mis ook de peilstok in mijn V60, en ik mis praktische opbergruimte. Deurvakken zijn te klein en in de bagageruimte geen extra opbergvakken, behalve wat onder de vloer. Heb altijd een flesje olie en koelvloeistof bij me en dat had ik in mijn vorige auto in opbergvakken achter de achterlichten. En nu? moet ze nu neerleggen onder de vloer..... met lekkage risico erbij
Het weg-innoveren van de fysieke peilstok is zeker een minpunt.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Als ik zo moet sturen, ben ik juist blij dat ik niet met mijn Navi bezig kan zijn. Optioneel is er een afstandsbediening, misschien heb je daar iets aanWiegur schreef: Bediening op/achter het stuur van de navigatie.
Omdat deze aan het stuur zitten draaien ze mee, waardoor je eerst je stuur recht moet hebben voordat je lekker kunt bedienen.
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1727
- Lid geworden op: 05.02.2015 - 11:27
mijn grootste ergernis is het automatisch alarm van mijn xc70 MY2008. door het keyless drive systeem wordt het alarm geactiveerd enkele minuten nadat de deuren dicht gedaan worden. Dus niet op slot, enkel dicht.
telkens er iemand iets uit de auto wil halen moet je dan toch nog maar eens op de knop duwen om de auto te laten weten dat jij het bent. of je moet eerst op het portierknopje duwen om hem te vergrendelen en dan gewoon ontgrendelen met het handvat.
en een icoontje dat de roetfilter aan het regeneren is zou ook best handig zijn, zo kun je nog even een ommetje maken tot het systeem klaar is ipv je olie te verdunnen.
telkens er iemand iets uit de auto wil halen moet je dan toch nog maar eens op de knop duwen om de auto te laten weten dat jij het bent. of je moet eerst op het portierknopje duwen om hem te vergrendelen en dan gewoon ontgrendelen met het handvat.
en een icoontje dat de roetfilter aan het regeneren is zou ook best handig zijn, zo kun je nog even een ommetje maken tot het systeem klaar is ipv je olie te verdunnen.
V70 - 2001 D5 163pk verkocht met 145k aan een vriend - terug gekregen met 285K klaar voor nog een ton
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
V70 - 2008 2.0D verkocht = PSA motor is geen Volvo! / XC70 - 2002 D5 - automaat- 275K van de vrouw. / XC70 -2008 D5 185pk : 276K MY2008
V90 CC - 2017 D4 -* Polestar * - Close to all inclusive
John Deere 2140 - 1982 + Belarus LTZ 55 - 1993
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2769
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Zou idd handig zijn in vrachtwagens gebeurd dat wel, denk dat ze bij Volvo ons niet voor vol aanzien.steven.vuylsteke schreef: en een icoontje dat de roetfilter aan het regeneren is zou ook best handig zijn, zo kun je nog even een ommetje maken tot het systeem klaar is ipv je olie te verdunnen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- MrBadaboem
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 10.07.2018 - 15:41
Nu ik 2 maanden in bezit ben van mijn v40 (MY17) ben ik zeer tevreden. Maar ik ben een kritische rijder en heb dan zeker ook het een en ander te zeuren.
- Start/Stop niet permanent uit te schakelen (regelgeving weet ik, maar toch vervelend)
- Digitaal oliepeilen, geef mij maar gewoon een peilstok
- Vloermat bestuurderstoel vertoonde slijtplekken na de 43000km waarbij ik hem aankocht, dat heb ik weleens beter gezien
- Navigatie en multimedia voelt traag aan, zeker in vergelijking met modernere systemen
V40 2.0 D2 Nordic+ MY2017 (r-design achterbumper&wielen)
- DueVolvi
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06.06.2008 - 10:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
V40 TD MY1998 : geen!! Fijnste handbak die ik ooit heb mogen schakelen!
S70 TDI 2.5 MY1997: geen!
S60 D5 MY2002: grote draaicirkel, verstuiver problemen.
S40 new 2.0D MY2004: geen!
C70 D5 MY2006: rauwe en lauwe motor, ondanks 180 pk nooit dat gevoel, met dak open toch dat torderende gevoel in stuur, remmen bij heuvelritten al snel niet toereikend, faden.
V50 2.0D MY2004: ook weer dieseldingen als verstuivers, brandstoffilter. Staat te koop en alles verholpen, nu zalige auto!
S60 2.4T MY2001: sinds gisteren in bezit, ook weer de giant draaicirkel, trage automaat die dringend aan de Powerflush toe is. En ik wil het RTI scherm permanent ingeklapt hebben. Iemand suggesties? Hij werkt met een AB zonder knoppen op stuur.
S70 TDI 2.5 MY1997: geen!
S60 D5 MY2002: grote draaicirkel, verstuiver problemen.
S40 new 2.0D MY2004: geen!
C70 D5 MY2006: rauwe en lauwe motor, ondanks 180 pk nooit dat gevoel, met dak open toch dat torderende gevoel in stuur, remmen bij heuvelritten al snel niet toereikend, faden.
V50 2.0D MY2004: ook weer dieseldingen als verstuivers, brandstoffilter. Staat te koop en alles verholpen, nu zalige auto!
S60 2.4T MY2001: sinds gisteren in bezit, ook weer de giant draaicirkel, trage automaat die dringend aan de Powerflush toe is. En ik wil het RTI scherm permanent ingeklapt hebben. Iemand suggesties? Hij werkt met een AB zonder knoppen op stuur.
Laatst gewijzigd door DueVolvi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit V40TD, S70TDI, S40 2.0D, C70 D5, S60 D5, V50 2.0D, S60 2.4T, S70 2.5T en nu S60 2.4.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 15.08.2018 - 14:53
Als de v60 pih in hybrid staat dan is een vlotte actie (straatje keren ofzo) een tergende handeling. De traagheid van het systeem om even vlot vooruit/achteruit te gaan is niet best.
Verder vreet ie banden alsof het dropjes zijn.
Los van die zaken: topding.
Verder vreet ie banden alsof het dropjes zijn.
Los van die zaken: topding.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
tja nu rij bij elkaar al meer dan 20 jaar volvo met tot voor kort gemiddeld 50.000 per jaar. Ik zit wel aan 900.000km ervaring Volvo als niet meer is.
Allemaal diesels behalve de twee tanks 245. Daarna de verschillende V70 series en een splinternieuwe XC70 gekocht in 2007 die in begin meer in de garage stond dan kon rijden....
Het meest is al beschreven maar ik vind de belangrijkste minpunten van de verschillende diverse V70 MY 2003 die ik t/m 2007 heb gereden met gemiddeld 50-60.000km per jaar :
1. Te slap geveerd,
2. Te lichte en smalle banden standaard gemonteerd( 205/55/16 draagvermogen 91) veel te weing voor een auto van bijna 2000kg als je met zn tweeen erin zit.
Ik rij nu met draagvermogen 98 reinforced en 2.8 barr. Dat gaat goed in de bochten. Zeker hier in France als je half naast de weg moet op smalle bochtige wegen
3. De remmen feitelijk net voldoende voor een zware premium auto. Geen over capaciteit
4. Sporing voorterrein bij alle Volvo's V70 ergens niet helemaal jovel.
5. Geartronic ( zonder tuning/motor-management aanpassing) te traag schakelend
Allemaal te verhelpen €€€€€€€€€€€€€
Maar we blijven Volvo rijden.
Maar ja dat volvo for life is is wel een beetje waar
Allemaal diesels behalve de twee tanks 245. Daarna de verschillende V70 series en een splinternieuwe XC70 gekocht in 2007 die in begin meer in de garage stond dan kon rijden....
Het meest is al beschreven maar ik vind de belangrijkste minpunten van de verschillende diverse V70 MY 2003 die ik t/m 2007 heb gereden met gemiddeld 50-60.000km per jaar :
1. Te slap geveerd,
2. Te lichte en smalle banden standaard gemonteerd( 205/55/16 draagvermogen 91) veel te weing voor een auto van bijna 2000kg als je met zn tweeen erin zit.
Ik rij nu met draagvermogen 98 reinforced en 2.8 barr. Dat gaat goed in de bochten. Zeker hier in France als je half naast de weg moet op smalle bochtige wegen
3. De remmen feitelijk net voldoende voor een zware premium auto. Geen over capaciteit
4. Sporing voorterrein bij alle Volvo's V70 ergens niet helemaal jovel.
5. Geartronic ( zonder tuning/motor-management aanpassing) te traag schakelend
Allemaal te verhelpen €€€€€€€€€€€€€
Maar we blijven Volvo rijden.
Maar ja dat volvo for life is is wel een beetje waar
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT