Heico Powermodule

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Dag heren!

Toevallig iemand die bijgevoegde powermodule ooit heeft geinstalleerd of iemand kent die er ervaring mee heeft?
https://www.heicosportiv.nl/webshop/abo ... otortuning (bij mij zou het specifiek over deze variant gaan: https://www.heicosportiv.nl/webshop/vol ... mj-2015-18).

Nu, toegegeven: vrij prijzig voor wat het is. Dus ik ben niet op zoek naar reacties die me dat vertellen.
Ik heb mezelf voorgenomen mijn T5'je zo maximaal mogelijk uit te rusten met Heico / Polestar upgrades.
Een van de mogelijke upgrades die nog rest is deze module.

Vooraleer ik het serieus begin te overwegen, dacht ik wat meer meningen / ervaringen te verzamelen.

Dus: laat jullie gaan!
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Dag SAP ik zie dat niemand "zich laat gaan" zoals je vraagt.....

Misschien is handig ff de zoekfunctie te gebruiken op het forum? Daarnaast denk ik dat je mogelijk beter of net zo goed met tuning terecht kunt bij de Forumsponsor Volvotune te Elst.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
SAP
2nd Gear member
Berichten: 133
Lid geworden op: 16.01.2020 - 13:48

Dus, lang verhaal kort:

De huidige aangeboden Heico powermodules zijn niet compatibel met de Polestarsoftware. Ook een andere tune overschrijft uiteraard de Polestarsoftware (wat niet wilt zeggen dat een tune van bijvoorbeeld Volvotune minder goed is!).

Beetje een jammerlijke zaak en niet echt goed geregeld van Volvo, Heico en Polestar, maar niks aan te doen!

Heico ging me op de hoogte houden van enige updates met hun module zodat het toch compatibel zou zijn / goed zou werken met de Polestarupgrade.
- MY 2017 V40 T5 Heico - Pole * -
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”