Iemand al ervaringen met Care by Volvo

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Bover schreef: 02.09.2020 - 21:08 ik heb me laten vertellen dat nieuwe auto s niet al teveel winstmarge zouden kennen, hoe hoger de nieuwprijs hoe meer marge,
echter dat onderhoud komt natuurlijk wel weer bij de dealer met een nieuwe auto tijdens de garantietijd..en die rekenen daarvoor wel weer mooie prijzen zeg maar..
Maar winst mag gemaakt worden natuurlijk.

onder de link een verhaaltje over de verschillende winstmarge bij nieuwe auto's voor wat het waard is
https://www.autointernationaal.nl/2019/ ... en-liggen/
Ook na die garantie tijd komen er Volvo rijders bij de dealer om onderhoud uit te laten voeren, maar wanneer je de boel verkloten tot kunst hebt verheven dan ben je die klant kwijt.
Afgelopen week een praatje gehad over dat red carpet verhaal, wat bij normaal onderhoud best uit kan en een vlottere doorstroming in de garage betekend.
Maar wil je met 2 monteurs koppeling vervangen loop je elkaar in de weg, ook heb ik gemerkt dat het bij sommigen een wedstrijdje word wie het eerste klaar is.
Van horen zeggen dat er auto's van de brug zijn gekomen waarbij Piet dacht dat Jan na het verversen van de olie ook de olie weer had afgevuld wat niet zo bleek te zijn, dat was aan het einde van de straat game over.
Ik rijd inmiddels maanden met niet oem blokken van Brembo, mijn auto zou bijkans uit elkaar vallen, afbranden en dies meer maar feit blijft dat het ding beter remt als hij ooit heeft gedaan.
Dat marge verhaal klopt misschien wel maar dan snap ik niet waarom er partijen zijn die omwille van verandering uit het oog verliezen waar het uiteindelijk allemaal om draait, tevreden klanten die gewoon wil dat wanneer hij veel geld betaald voor onderhoud deze met grote zorgvuldigheid wordt uitgevoerd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

diesel01 schreef: Maar dan snap ik niet waarom er partijen zijn die omwille van verandering uit het oog verliezen waar het uiteindelijk allemaal om draait, tevreden klanten die gewoon wil dat wanneer hij veel geld betaald voor onderhoud deze met grote zorgvuldigheid wordt uitgevoerd.
Dat is het probleem bij veel dealers tegenwoordig, alles draait om zoveel mogelijk doorgangen en omzet op een dag dat er geen tijd meer is om wat extra tijd te besteden aan een auto. De monteur moet tegenwoordig ook alles zelf doen, van klanten bellen, orders maken tot factureren.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dan werk jij bij de "verkeerde" dealer. Als ik mijn auto breng staat de order al in het werkbord. De chef werkplaats doet de "intake" en vraagt of er nog wat extra bij is gekomen. Als er wat extra's gedaan moet worden word ik nog altijd gebeld door de chef werkplaats (of hoe dat nu genoemd wordt). En hij verzorgt ook de factuur.

Als ik de auto ophaal (of mijn vrouw) worden wij geholpen door de receptionist die de factuur meegeeft en de pinbetaling ontvangt. Of aangeeft factuur komt nog, hier heb je de sleutel terug en betaal maar binnen de factuurtermijn.

Ik spreek alleen een/de monteur als ik nog een specifieke vraag aan hem heb. En ten overvloede er werkt maar één monteur aan mijn auto.

Nog een edit.
Dit is niet alleen zo bij mijn Volvo Dealer maar ook bij de dealer van mijn leasewagen (Niet Volvo). Ook daar doe ik "zaken" met de chef werkplaats. En ook daar staat alles al op het werkbord.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

The Mechanic schreef: 03.09.2020 - 11:50
diesel01 schreef: Maar dan snap ik niet waarom er partijen zijn die omwille van verandering uit het oog verliezen waar het uiteindelijk allemaal om draait, tevreden klanten die gewoon wil dat wanneer hij veel geld betaald voor onderhoud deze met grote zorgvuldigheid wordt uitgevoerd.
Dat is het probleem bij veel dealers tegenwoordig, alles draait om zoveel mogelijk doorgangen en omzet op een dag dat er geen tijd meer is om wat extra tijd te besteden aan een auto. De monteur moet tegenwoordig ook alles zelf doen, van klanten bellen, orders maken tot factureren.
Exact mijn punt, een goede monteur heeft verstand van techniek, dat is wat hij leuk vind om te doen en moet je hem of haar laten doen.
Een beheerder van het magazijn zorgt dat alles klaar ligt en zodat de monteur zijn werk kan doen, de receptionist ontvangt klanten en legt uit wat de werkzaamheden zijn geweest.
Ik zie bij een grote Volvo speler in het noorden mensen rond lopen die op hakjes door de garage lopen en werk doen wat eerder chefwerkplaats deed, monteurs aansturen.
Ik zal het wel niet snappen.
En er word gewoon gezegd, je gaat mee in het beleid of je stapt uit, nou dat heeft men gezien in het personeel bestand.
Ik heb er als klant definitief afscheid van genomen.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 04.09.2020 - 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

V480-S60 schreef: 03.09.2020 - 12:28 Dan werk jij bij de "verkeerde" dealer. Als ik mijn auto breng staat de order al in het werkbord. De chef werkplaats doet de "intake" en vraagt of er nog wat extra bij is gekomen. Als er wat extra's gedaan moet worden word ik nog altijd gebeld door de chef werkplaats (of hoe dat nu genoemd wordt). En hij verzorgt ook de factuur.

Als ik de auto ophaal (of mijn vrouw) worden wij geholpen door de receptionist die de factuur meegeeft en de pinbetaling ontvangt. Of aangeeft factuur komt nog, hier heb je de sleutel terug en betaal maar binnen de factuurtermijn.

Ik spreek alleen een/de monteur als ik nog een specifieke vraag aan hem heb. En ten overvloede er werkt maar één monteur aan mijn auto.

Nog een edit.
Dit is niet alleen zo bij mijn Volvo Dealer maar ook bij de dealer van mijn leasewagen (Niet Volvo). Ook daar doe ik "zaken" met de chef werkplaats. En ook daar staat alles al op het werkbord.
Maarja dit concept, VPS met de monteur als PST'er, is toch hetgeen waar Volvo vol op inzet. Alle dealers gaan deze veranderingen ondergaan.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Dat zijn m.i. een hoop afko's waar menig lezer (w.o. ikzelf) niets van begrijpt.

Btw, gaat het hier nog steeds over CbV? Anders svp on topic blijven. ;)
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Summum schreef: 03.09.2020 - 13:48 Dat zijn m.i. een hoop afko's waar menig lezer (w.o. ikzelf) niets van begrijpt.

Btw, gaat het hier nog steeds over CbV? Anders svp on topic blijven. ;)
https://www.dagelijksauto.nl/autonieuws ... l-service/
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Summum schreef: 03.09.2020 - 13:48 Dat zijn m.i. een hoop afko's waar menig lezer (w.o. ikzelf) niets van begrijpt.

Btw, gaat het hier nog steeds over CbV? Anders svp on topic blijven. ;)
Hint begrepen, het zal er niet direct over gaan. Maar het heeft er indirect wel mee te maken. Want ook een CbV klant zal naar de werkplaats moeten voor onderhoud.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

The Mechanic schreef: 03.09.2020 - 14:31
Summum schreef: 03.09.2020 - 13:48 Dat zijn m.i. een hoop afko's waar menig lezer (w.o. ikzelf) niets van begrijpt.

Btw, gaat het hier nog steeds over CbV? Anders svp on topic blijven. ;)
https://www.dagelijksauto.nl/autonieuws ... l-service/
Dank, dat artikel verduidelijkt een hoop. Een aantal elementen uit dat VPS komen mij zeker lovenswaardig voor. Direct contact met de monteur, in teams werken aan de auto waardoor deze sneller klaar is, wachttijd verkort wordt en/of minder vervangend vervoer of ophalen/wegbrengen, een ruimte waar de klant kan werken: allemaal prima.

MAAR. Ik denk dat onderschat wordt dat van een "PST-er" toch wel meer verwacht wordt dan wat de gemiddelde monteur kan en/of ambieert. Het communiceren met klanten vergt toch andere vaardigheden dan het zijn van een goed technicus. Mijn ervaring is juist dat goede monteurs daar lang niet altijd toe in staat zijn of op zitten te wachten. Er zitten zeker communicatief vaardige jongens tussen, maar veel zijn toch juist blij met de receptionist/werkplaatschef als tussenschakel. Als een monteur meer tijd kwijt is aan klantcontact en administratie kost dat uiteraard ook geld. Maar dat kan dan als ik het concept goed begrijp weer worden terugverdiend doordat de werkplaatsreceptionisten kunnen worden wegbezuinigd.
In de huidige Coronattijden zal het werken in teams trouwens ook een uitdaging zijn.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

V480-S60 schreef: 03.09.2020 - 14:43
Summum schreef: 03.09.2020 - 13:48 Dat zijn m.i. een hoop afko's waar menig lezer (w.o. ikzelf) niets van begrijpt.

Btw, gaat het hier nog steeds over CbV? Anders svp on topic blijven. ;)
Hint begrepen, het zal er niet direct over gaan. Maar het heeft er indirect wel mee te maken. Want ook een CbV klant zal naar de werkplaats moeten voor onderhoud.
Natuurlijk Theo. Maar dat neemt niet weg dat dit topic gaat over ervaringen met CbV. De kennelijk nieuwe werkwijze bij onderhoudswerkzaamheden door uiteindelijk alle Volvodealers (moet) worden gehanteerd gaat niet alleen de CbV klanten aan, maar iedereen. Het lijkt me dat de overpeinzingen m.b.t. Volvo Personal Service (VPS) een eigen topic waard is.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

MODS Break.
Zoals Summum al stelt. Het gaat hier over Care by Volvo.
Dus vanaf nu graag weer On Topic.
Indien men zich daartoe geroepen voelt kan er een topic aan VPS geopend worden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Care by Volvo...
Daar zou het hier over moeten gaan. Ondanks de mods break gaan we weer vrolijk verder over service etc...
Ik zal een poging doen;
In afwachting van mijn CbV Xc40 T5 recharche ben ik zeer benieuwd of het aanbod van CbV nog zal worden uitgebrei met de S60. In sommige Europese landen zit die er wel bij maar in NL nog niet. Aangezien je iedere 3 maanden kunt switchen van auto is dat - gezien vanuit het oogpunt van de Xc40 gebruiker - naast de v60 vermoedelijk de enige realistische switch. Een Xc60 of Xc90 wordt meteen enkele honderden euro's duurder. Kortom; ik ben zeer benieuwd hoe het aanbod er over pak en beet een jaar uit zal zien.
Is er iemand met (inside) informatie over dit onderwerp?

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

MODS Break.
Even wat gebezemd. Care by Volvo gaat het hier over.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Vwb het aanbod zou het idd mooi zijn alls er meer aanbod zou komen. Wat zeker een interessante voor mij zou zijn als de XC40 Pure Electric wordt opgenomen in het aanbod VbC. Helaas heb ik over extra of nieuw aanbod CbV nergens nog informatie kunnen vinden. Wordt dus afwachten.

Update op mijn abonnement, zou de Xc40 T5 Hybrid eerst in december of januari geleverd worden ben ik onaangenaam verrast in de app Volvo on Call.... :-(
In de Volvo on Call app staat je huidig Volvo (indien je die nog hebt) maar ook staat je bestelling CbV er in. Dit was voor mij nieuw. Je kan daar je bestelling volgen en geeft informatie over jou CbV.
Ook de status van je CvB en daar las ik dat mijn bestelling “. Gepland voor productie “ staat op 2 februari 2021 staat en verwachte leverdatum : Maart 2021.
Een flinke tegenvaller dus, 2 maanden minimaal langer wachten.
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Rdg512
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23.11.2020 - 10:21

Hallo,
Even voorstellen, ik ben Ruud en wij hebben sinds kort onze XC40 T5 Recharge Pebble Grey middels Care by Volvo. Een dijk van een auto en niet te vergelijken met onze eerdere Volvo's te weten:
- Volvo 345
- S40
- V70
- S60
- V40
- XC40

Inmiddels voorzien van winterbanden volgens het contract. De auto is keurig geleverd door Volvo Nieuwenhuijse te Zutphen. De huidige 1800 km met genoegen gemaakt.
Wij waren van plan om een XC40 middels private lease te gaan rijden maar met een kleine extra bijdrage rijden we nu het top model van deze serie. Het uitgekozen model van de private lease was een T4 Business Pro met trekhaak en dan zat je al snel op 630 per maand. Nu met alles er op en er aan 699 per maand. Tuurlijk een hoop centen maar geen jaren contract maar een contract van 3 maand (opzeg termijn).
Vragen? Ik beantwoord ze graag.
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Hier een vergelijkbaar verhaal als Rdg512. Sinds 17-10 een T5 Inscription Recharge en heel erg blij mee. Het enige dat even tegenzat was het connecten met de 10GB wifihotspot van de XC40. Dat loopt via T-Mobile en er ontbrak een handeling in de manual.

Eigenlijk kan ik na - slechts 800 km - nog niets negatiefs melden. Je hebt geen keuze in het zelf bijbestellen van opties, de 360 camera had ik er wel bij willen hebben. Verder voldoet ie prima. Het rijden is top, veel meer comfort en rust als in de 2017 V60 D4 Polestar die we hebben achtergelaten bij de dealer.

Wat betreft CbV: ondanks dat ze daar de klantenservice met een klein team bemannen, zijn ze heel snel, adequaat en to the point. Denken ook echt mee (hemel en aarde bewogen om de wifi werkend te krijgen) en het zijn gewoon prettige mensen in de omgang. Geen milliseconde spijt tot nu toe. Plaatje? Okay:

Afbeelding
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Rdg512 schreef: 23.11.2020 - 15:33 Hallo,
Even voorstellen, ik ben Ruud en wij hebben sinds kort onze XC40 T5 Recharge Pebble Grey middels Care by Volvo. Een dijk van een auto en niet te vergelijken met onze eerdere Volvo's te weten:
- Volvo 345
- S40
- V70
- S60
- V40
- XC40

Inmiddels voorzien van winterbanden volgens het contract. De auto is keurig geleverd door Volvo Nieuwenhuijse te Zutphen. De huidige 1800 km met genoegen gemaakt.
Wij waren van plan om een XC40 middels private lease te gaan rijden maar met een kleine extra bijdrage rijden we nu het top model van deze serie. Het uitgekozen model van de private lease was een T4 Business Pro met trekhaak en dan zat je al snel op 630 per maand. Nu met alles er op en er aan 699 per maand. Tuurlijk een hoop centen maar geen jaren contract maar een contract van 3 maand (opzeg termijn).
Vragen? Ik beantwoord ze graag.
Hallo Ruud, welkom op dit forum en gefeliciteerd met jullie XC40 en heel veel veilige en prettige km's !

De afweging is herkenbaar en het concept is idd erg aantrekkelijk, je bent ontzorgd, vrij om elk moment te stoppen of te veranderen. Juist in deze tijd van transitie waar we nog geen duidelijkheid in krijgen welke kant het op gaat is het heel prettig niet vast te zitten aan langdurige contracten of je duur gespaarde centen uit te geven. De auto zelf zal niet het probleem zijn maar een overheid die niet geheel transparant en betrouwbaar is maken het lastig om op dit moment een goede afgewogen keuze te maken. Ook wij zijn blij met het concept CbV en met de keuze van deze fantastische XC40. Wij moeten nog even wachten maar in januari zal de levering zijn, we verheugen er ons erg op.
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

S80 Executive schreef: 23.11.2020 - 18:45 Hier een vergelijkbaar verhaal als Rdg512. Sinds 17-10 een T5 Inscription Recharge en heel erg blij mee. Het enige dat even tegenzat was het connecten met de 10GB wifihotspot van de XC40. Dat loopt via T-Mobile en er ontbrak een handeling in de manual.

Eigenlijk kan ik na - slechts 800 km - nog niets negatiefs melden. Je hebt geen keuze in het zelf bijbestellen van opties, de 360 camera had ik er wel bij willen hebben. Verder voldoet ie prima. Het rijden is top, veel meer comfort en rust als in de 2017 V60 D4 Polestar die we hebben achtergelaten bij de dealer.

Wat betreft CbV: ondanks dat ze daar de klantenservice met een klein team bemannen, zijn ze heel snel, adequaat en to the point. Denken ook echt mee (hemel en aarde bewogen om de wifi werkend te krijgen) en het zijn gewoon prettige mensen in de omgang. Geen milliseconde spijt tot nu toe. Plaatje? Okay:

Afbeelding
Wij zijn erg benieuwd naar de XC40, hebben wel proefgereden in een T3 maar de T5 hybride is nieuw voor ons. Ik herken de ervaring met CbV zijn inderdaad erg toegankelijk en klantvriendelijk, konden mij echter niet veel duidelijkheid geven over levertijden etc. Van mijn dealer heb ik later wel begrepen dat planning etc. vanuit Zweden wordt gecoördineerd waar het team CbV of dealers in Nederland weinig grip op hebben.
Mbt je signaal over een ontbrekende handeling in de manual hoop ik dat nog wordt aangepast voor de toekomstige leveringen ....
Andere vraag in het algemeen, hoe zijn de ervaringen met aanbieders van kaarten voor het laden ? wel of geen abonnement. Wordt vanuit CbV ook een kaart meegegeven of geadviseerd ?
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

@chinagirls
Over het laden kan ik weinig zeggen. Ik laad altijd thuis aan een 220v stopcontact. Bij voorkeur overdag, want ik heb zonnepanelen met veel meer vermogen dan ik normaliter overdag gebruik.
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Nu ruim 3 maanden onderweg met de XC40 T5 Recharge van CbV. Over de auto en het contact en service van CbV niets dan lof! Wat een wagen en top gasten bij CbV

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”