Iemand al ervaringen met Care by Volvo

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nu 'n T4 of T5 bestellen is idd 2021 leveren.
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Summum schreef: 03.08.2020 - 13:54
OGA244 schreef: 31.07.2020 - 15:27 is met ingang van 1 augustus trouwens € 799,-- per maand geworden
Dat is wel apart! Zaterdag jl. (1 aug) hebben we voor mijn ouders bij de dealer aan zijn desk een XC40 met Care by Volvo besteld via de site van Volvocars.nl. Er stond toen nog een prijs van € 699 vermeld en een levering in Q4. In de per e-mail ontvangen bevestiging zie ik geen prijs genoemd. Dan hoop ik wel dat ze niet achteraf "verrast" worden met een prijs die € 100 pm hoger ligt, want dat is echt een no-go. Bovendien zie ik nu staan dat de auto pas vanaf januari 2021 leverbaar zou zijn.
Bij de eerste mailing na aanmelding, na het invullen van je gegevens, krijg je een bevestiging van je aanmelding en vermelding van de financiële toetsing die gaat starten bij de EDR. Daaronder staat je bestelling met het genoemde bedrag dat is in feite het maandbedrag vwb je abonnement. Ook heb je de knop "Mijn gegevens" waar je ordernummer en het model, type etc. etc. maar dus ook het maandbedrag. Dat is dan ook je referentie waarvoor het abo is afgesloten, zou wel vreemd zijn als deze €100 hoger is als bij het moment van afsluiten.

Levering
Ik heb vorige week nog contact gehad men gaf aan dat de voorraad Q4 hard gegaan was, ik kreeg te horen dat ik nog net in december geleverd zou krijgen maar geen garantie het kon nog januari worden .... Voor mij is het allemaal rond inmiddels tot aan de eerste betaling aan toe, ik zal de status er van blijven volgen of er een leverdatum wordt afgegeven. Het zou cool zijn als ze leveren in december. Overigens geven ze de indruk dat als je eerder wilt rijden dat je contact kan opnemen, ik vermoed dat ze modellen hebben staan anders als het aanbod die je dan tegen een aangepast tarief kan krijgen.
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Bij jou dus ook de kogel door de kerk? Gefeliciteerd! Heb je gekozen voor een Inscription of een R-design en in welke kleur?

Mijn ouders hebben gekozen voor een Inscription in Pebble Grey. Inmiddels ontvingen ze de bevestiging van de prijs voor € 699. Maar de prijsverhoging naar € 799 per 1 augustus geeft wel aan dat Volvo kennelijk zelf ook van mening is dat het eigenlijk niet uit kan. Nou ja, gelukje voor diegenen die (net) op tijd beslist hebben. Die krijgen echt een hele dikke XC40 voor een zeer schappelijk (maand)bedrag!

Over levering: Ga jij een voorloopauto krijgen dan, omdat de eerste betaling al is gedaan? Mijn ouders krijgen ook een voorloopauto, omdat zij uiterlijk in september hun huidige V60 moeten inruilen. Maar ik begreep dat Care zelfs andere merken dan Volvo zou kunnen inzetten indien nodig.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Summum schreef: 04.08.2020 - 13:35 Bij jou dus ook de kogel door de kerk? Gefeliciteerd! Heb je gekozen voor een Inscription of een R-design en in welke kleur?

Mijn ouders hebben gekozen voor een Inscription in Pebble Grey. Inmiddels ontvingen ze de bevestiging van de prijs voor € 699. Maar de prijsverhoging naar € 799 per 1 augustus geeft wel aan dat Volvo kennelijk zelf ook van mening is dat het eigenlijk niet uit kan. Nou ja, gelukje voor diegenen die (net) op tijd beslist hebben. Die krijgen echt een hele dikke XC40 voor een zeer schappelijk (maand)bedrag!

Over levering: Ga jij een voorloopauto krijgen dan, omdat de eerste betaling al is gedaan? Mijn ouders krijgen ook een voorloopauto, omdat zij uiterlijk in september hun huidige V60 moeten inruilen. Maar ik begreep dat Care zelfs andere merken dan Volvo zou kunnen inzetten indien nodig.
Ja de kogel is door de kerk. We hebben gekozen voor de R-design in de kleur Thunder Grey. Wat ons meer trok in R-design is de stoelbekleding, op zich zijn de verschillen verder niet ze heel groot meer in details qua interieur en exterieur 2 tone. En idd deze prijs is zeker scherp voor de Nederlandse markt.

Een voorloopauto was wel mogelijk maar maken we geen gebruik van, vandaag nog contact gehad maar ze geven geen duidelijkheid of het december of januari wordt. Voor ons niet zo spannend we hebben een 2e autootje staan en die voldoet voor de dagelijkse dingen prima. Ik begreep dat het geen probleem zou zijn en het bedrag aangepast zal zijn op wat ze aanbieden, zal wss geen nieuwe auto zijn maar een jonge tweedehands ik dacht wel Volvo maar weet dat niet zeker.

Bovendien willen wij zelf het concept van een abo als zodanig proberen te benaderen, we zijn niet afhankelijk van een auto voor werk etc. etc. Bij aanschaf reden we elk weekend door Nederland voor de meiden hun sport maar dat is inmiddels gestopt. Met vakanties maken we graag reizen met de auto en dan wil je gewoon een goede auto onder de kont hebben. Betekende dus dat bij ons de V70 meer voor de deur stil stond en werd dat voor deze klasse en een diesel gewoon te duur voor het gebruik. En alleen de langere ritten, dagjes weg of een weekendje weg etc. en de vakanties maakte we er gebruik van. Beetje zonde van de kosten geweest.
Het abo willen dan ook benaderen als het nieuwe gebruik van een auto, daar moeten we dan een balans in zien te vinden van wanneer je dan wilt rijden en wanneer niet. Dan gebruik je dus de mogelijkheid van het aanbod in dit abo, rij dus niet een heel jaar en is dus totaal anders als wat je gewend bent. Ik denk dat dat kan werken maar vraagt een andere mindset bij je zelf en kan alleen als de flexibiliteit die het abonnement bied ook daadwerkelijk werkt. Dat zal nog moeten blijken. Dat lijkt nog steeds gek als je het hebt over auto's... Maar dat gezegd hebbende kan het ook zo zijn dat de XC40 zo bevalt dat mijn vrouw (of ik) er het hele jaar in wilt blijven rijden ;-). En ook dat kan ook met dit aanbod.

Dus ja het is nu wachten op berichtgeving van de levering, dat zal snel komen heb ik begrepen. Je krijgt een toewijzing en een datum van aflevering dan weet ik of de XC40 in december of januari wordt geleverd. Ik verheug mij er wel op. Ben ook benieuwd naar het hybride rijden dat was al een volgende stap die wij wilde maken naar een nieuwe auto maar hebben er nog geen ervaring mee. De XC40 al wel gereden was een T3 Inscryption uitvoering dat beviel al heel goed, hetzelfde solide en vertrouwde gevoel als wat we met de V70 hadden. Zelfs de 3 cilinder merkte je niets van qua vermogen en schakeling het enige verschil is benzine tov diesel, was voor ons wel merkbaar maar niet in negatieve zin maar anders.

Ik zal mij nu eens gaan verdiepen in de laadpalen en het aanbod van pasjes en abonnementen daarop. Veel aanbod dus maar eens op oriënteren heb ik nog ff de tijd voor.
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

En ja de dealers hebben hier geen verdienmodel aan, moeten de auto bij levering nog afleveren aan de klant en kunnen hooguit wat verdienen aan het onderhoud. Begrijp dan wel dat ze niet happig zijn
Reken maar dat er wel een verdienmodel voor dealers aan zit, dat verder gaat dan onderhoud of het afleveren. Hoe zou Volvo anders Care by Volvo kunnen uitrollen?
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

Summum schreef: 04.08.2020 - 13:35 Inmiddels ontvingen ze de bevestiging van de prijs voor € 699. Maar de prijsverhoging naar € 799 per 1 augustus geeft wel aan dat Volvo kennelijk zelf ook van mening is dat het eigenlijk niet uit kan. Nou ja, gelukje voor diegenen die (net) op tijd beslist hebben. Die krijgen echt een hele dikke XC40 voor een zeer schappelijk (maand)bedrag!
Was volgens mij een actie, voorheen was het tarief 799, toen even 699 en nu weer 799. Nu is de V60 afgeprijsd tot eind september.
LKSXC90
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 11.04.2019 - 18:38

Hallo allemaal,

Wij hebben gisteren, als eerste bij de dealer in Maastricht, de Care by Volvo XC40 inscription in Denim Blue opgehaald. Prima aflevering, precies als bij een ‘gekochte’ Volvo, was ook even uitzoeken voor de verkoper maar die heeft dat wel zeer goed gedaan.
Beslissing om dit te doen heb ik in januari genomen, auto was er al een maand geleden, echter toen gingen we op vakantie dus heb ik de levering uitgesteld tot gisteren. We hebben nu een maand de tijd om met de auto te rijden en te ervaren of het consequent laden inderdaad ervoor zorgt dat we nu al grotendeels elektrisch rijden (als bonus de actie van Volvo met de gratis stroom gedurende een jaar, daar is het overigens niet om te doen maar mooi meegenomen).
Als dit allemaal goed bevalt dan houden we hem en verkopen onze eigen auto. En op termijn wil ik dan een keer wisselen naar de P8 of P4, dat is het voordeel van deze manier van short lease (dat is het uiteindelijk). Een van de dingen die mij wel opviel in het contract is dat Volvo zich het recht behoudt om de auto voor een gelijkwaardige om te ruilen als zij dat willen.
Zoals gezegd, een hoop om te ervaren en uit te proberen, prijs komt ongeveer overeen met zelf kopen van een nieuwe XC40 inclusief de afschrijving en andere kosten (zie evt ANWB autokosten berekening, is natuurlijk slechts een indicatie).

Gr. Leo
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Hoi Leo,

Gefeliciteerd met de XC40 prachtige wagen en uitvoering. Je behoort denk ik bij de eerste rijders van Care landelijk gezien .? Goed om te lezen dat de dealer de auto aflevert als een gekochte XC40 en idd een mooie bonus gratis stroom. En ook slim op deze wijze een XC40 te beproeven dat is het mooie van Care, het is flexibel en geen blok aan het been.
Vwb het contract, het zal op enig moment zo zijn dat er veel abonnementen zijn en dat ze niet aan de vraag kunnen/willen voldoen. Ik kan mij dan voorstellen dat ze een gelijkwaardige wagen leveren. Wat mij verteld is dat het dan om de uitvoering, packs en opties kan gaan zo ook kleur en bekleding. Maar dan zal het abonnement bedrag daarop aangepast worden is mij aangeven. Maar voor nu geen issue. Heel veel plezier met de XC40 en veel veilige kilometers
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Hoi allemaal,

Hier ook een XC40 T5 Inscription Recharge in bestelling. Levering dec/jan. Nog net de aanbieding voor EUR 699 kunnen meepakken. Reken het maar eens door. Als je een zelfde XC40 koopt van je eigen geld en je rijdt 3 jaar, dan kun je zo maar 300 euro in de maand meer kwijt zijn. Het is de eerste keer dat we een auto niet met eigen geld kopen, dus best een stap. We hebben er nog een 2004 C70 en verse Seat Leon naast, dus mochten we om welke reden dan ook het abonnement willen beëindigen, dan blijven we nog voldoende mobiel. Mijn V60 D4 ingeruild bij de dealer. Dat leverde ongeveer net zoveel op als de 36 maandtermijnen (stel dat we de XC40 3 jaar zouden rijden). Dat geeft natuurlijk ook een goed gevoel. Ik acht de kans echter heel groot dat ik ruim binnen de 36 maanden naar de XC40 P8 switch. Kortom, een heel aantrekkelijk aanbod waarbij de voors in ons geval duidelijk zwaarder wegen dan de tegens.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

Maarrrrrrr...... lijkt toch alleen voor de particuliere markt bestemd te zijn. Kan nergens iets vinden over bijtelling en ook de bedragen zijn inclusief btw. Is er hier iemand die daar iets meer over weet?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het is ook primair bedoeld voor particulieren.
Ondernemers die niet willen/kunnen kopen kunnen huren of leasen.
Of.. ze kunnen privé gaan private leasen of n care by volvo contract sluiten, dan geen bijtelling.
Gebruikersavatar
Harry M.
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 14.08.2020 - 13:52

OGA244 schreef: 23.08.2020 - 09:58 Het is ook primair bedoeld voor particulieren.
Ondernemers die niet willen/kunnen kopen kunnen huren of leasen.
Of.. ze kunnen privé gaan private leasen of n care by volvo contract sluiten, dan geen bijtelling.
👍
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Afgelopen week met mijn vader de voorloopauto opgehaald bij een verhuurbedrijf in Amsterdam. Tot onze verrassing stond er een splinternieuwe (40km op de teller) XC40 Inscription te wachten. Een T2 automaat in de kleur Pebble Grey. Dus pa heeft op de motoruitvoering na eigenlijk al de bestelde auto. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Summum schreef: 03.08.2020 - 13:54
OGA244 schreef: 31.07.2020 - 15:27 is met ingang van 1 augustus trouwens € 799,-- per maand geworden
Dat is wel apart! Zaterdag jl. (1 aug) hebben we voor mijn ouders bij de dealer aan zijn desk een XC40 met Care by Volvo besteld via de site van Volvocars.nl. Er stond toen nog een prijs van € 699 vermeld en een levering in Q4. In de per e-mail ontvangen bevestiging zie ik geen prijs genoemd. Dan hoop ik wel dat ze niet achteraf "verrast" worden met een prijs die € 100 pm hoger ligt, want dat is echt een no-go. Bovendien zie ik nu staan dat de auto pas vanaf januari 2021 leverbaar zou zijn.
Dan zou ik ff op korte termijn bij de dealer langs gaan om een en ander goed op papier te hebben en de voorwaarden kristal helder ")!
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik zou juist niet bij de dealer langsgaan, die heeft en niets beloofd en is behalve voor de aflevering in het geheel geen partij in dit verhaal...
Die kan ook niet zien wanneer een niet door hem bestelde auto gebouwd en geleverd gaat worden..

Het is 'n online deal met 'n online aanbieder, raadpleeg deze dan ook.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.09.2020 - 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

OGA244 schreef: 01.09.2020 - 19:01 Ik zou niet bij de dealer langsgaan, die heeft en niets beloofd en is behalve voor de aflevering in het geheel geen partij in dit verhaal...
Die kan ook niet zien wanneer een niet door hem bestelde auto gebouwd en geleverd gaat worden..
Summum schrijft toch: .....bij de dealer aan zijn desk enz. Neem aan dat deze dan ook intermediair is of service aanvraag verleent?
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De deal is niet via de dealer, die mag faciliteren.
In Summum zijn geval heeft de dealer de huidige auto ingekocht voor 'n zekere prijs op voorwaarde van 'n snelle inlevering.
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Het klopt wat OGA zegt. Wij waren bij de dealer om proef te rijden en te spreken over private lease van een XC40. Al pratende kwamen we op de Care by Volvo optie, die uiteindelijk voor mijn ouders gewoon de betere deal is. Ook is gesproken over de inruil van hun (mijn oude) V60. Feitelijk is dat geen inruil, omdat er geen aankoop van een auto plaatsvindt, maar een "kale" inkoop door de dealer. Ter plaatse heeft de dealer ons eigenlijk alleen geholpen met het invullen van de configuratie en gegevens op de website van CbV, dat hadden mijn ouders net zo goed thuis kunnen doen. Dealer is geen partij bij het CbV contract. We zijn achteraf wel superblij dat de dealer ons daarbij direct heeft geholpen, want hadden ze het later thuis gedaan (misschien zelfs pas de volgende dag), dan was de website inmiddels waarschijnlijk aangepast en had de prijs € 100 pm meer geweest. Aan de desk bij de dealer heeft niemand zich gerealiseerd dat de aanbiedingsprijs eigenlijk vanaf die dag niet meer gold.

Overigens is inmiddels (na enige hobbels die ik jullie hier zal besparen) de prijs van € 699 schriftelijk bevestigd, deze geldt ook voor de inmiddels ontvangen voorloopauto. De XC40 bevalt mijn ouders (zelfs met de T2) tot nu toe erg goed, dus het kan straks met de T5 alleen maar beter worden!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

OGA244 schreef: 01.09.2020 - 19:08 De deal is niet via de dealer, die mag faciliteren.
In Summum zijn geval heeft de dealer de huidige auto ingekocht voor 'n zekere prijs op voorwaarde van 'n snelle inlevering.
Jullie worden als dealers wel een beetje gepasseerd, Polestar, Care by Volvo lijkt me niet zo prettig
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13717
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

ik heb me laten vertellen dat nieuwe auto s niet al teveel winstmarge zouden kennen, hoe hoger de nieuwprijs hoe meer marge,
echter dat onderhoud komt natuurlijk wel weer bij de dealer met een nieuwe auto tijdens de garantietijd..en die rekenen daarvoor wel weer mooie prijzen zeg maar..
Maar winst mag gemaakt worden natuurlijk.

onder de link een verhaaltje over de verschillende winstmarge bij nieuwe auto's voor wat het waard is
https://www.autointernationaal.nl/2019/ ... en-liggen/
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”