Iemand al ervaringen met Care by Volvo

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Zijn er leden die zich verdiept hebben in Care by Volvo vs Private Lease of daar ervaring mee hebben ?

Enkele jaren gereden met een V70 D4 naar volle tevredenheid maar inmiddels zijn we de V70 kwijt en enige tijd zonder Volvo. Een 2e autootje is prima voor de korte ritjes maar vakantie en lange ritten wordt de Volvo gemist 😁
We zijn nog verkennend in het aanbod naar een stevige crossover, deze hoeft niet zo groot meer te zijn als de V70. Onze interesse gaat uit naar de XC40 waarbij we de aankomende jaren zorgen vrij mee willen rijden, ik doel dan niet op de betrouwbaarheid van de Volvo maar op die van onze overheid. Milieuregels en normen worden de aankomende jaren strenger waarmee de auto als melkkoe zal worden gezien. Daarom denken we aan private Lease of het Volvo abonnement.

Ik ben benieuwd wie ervaringen heeft met Care by Volvo, tips kan geven.
Uiteraard zijn er altijd voorwaarden aan verbonden die vergelijkbaar zijn als bij het lease concept of spelen er andere aspecten waarmee je rekening moet houden ?
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

Het voordeel is bij Care by Volvo is dat je geen vaste looptijd hebt en je daarnaast ook van auto kunt wisselen. Je betaalt er doorgaans ook iets meer voor maar het is ook wat waard. Net als winterbanden inclusief etc.
Verder hebben beide producten wel een krediettoetsing maar heb je bij Private Lease een BKR-registratie en bij Care by Volvo niet. Bij Private Lease kun je ook wel zelf je auto helemaal samenstellen, bij Care by Volvo is het een vaste, luxe specificatie.
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2092
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

chinagirls schreef: 27.07.2020 - 23:45[...]waarbij we de aankomende jaren zorgen vrij mee willen rijden, ik doel dan niet op de betrouwbaarheid van de Volvo maar op die van onze overheid. Milieuregels en normen worden de aankomende jaren strenger waarmee de auto als melkkoe zal worden gezien. Daarom denken we aan private Lease of het Volvo abonnement.[...]
Dat laatste snap ik niet zo goed. Want vrijwel altijd staat er in de voorwaarden bij (private) lease e.d. dat als de overheid de spelregels veranderd, dit zal worden doorgevoerd in het maandbedrag...
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Poolrev schreef: 28.07.2020 - 13:51
chinagirls schreef: 27.07.2020 - 23:45[...]waarbij we de aankomende jaren zorgen vrij mee willen rijden, ik doel dan niet op de betrouwbaarheid van de Volvo maar op die van onze overheid. Milieuregels en normen worden de aankomende jaren strenger waarmee de auto als melkkoe zal worden gezien. Daarom denken we aan private Lease of het Volvo abonnement.[...]
Dat laatste snap ik niet zo goed. Want vrijwel altijd staat er in de voorwaarden bij (private) lease e.d. dat als de overheid de spelregels veranderd, dit zal worden doorgevoerd in het maandbedrag...
Hoe dat zit bij reguliere leasecontracten weet ik niet daar heb ik geen ervaring mee maar ik neem het direct van je aan. In het geval van dit abonnement is daar ook sprake van maar dan wordt je minstens 3 mnd van te voren geïnformeerd en kan je op basis van deze wijziging je abonnement stoppen. Dat komt overeen met het flexibele karakter van het abonnement je zit niet vast aan een afgesloten tijdvak, per 3 mnd kan je nl stoppen of wisselen. Maar wat ik ook bedoel te zeggen is dat je geen lasten draagt als het een eigen bezit is waarbij bij genomen maatregelen je niet opdraait voor extra kosten of afschrijving. Kijk hoe dit nu gaat met de diesels ook die van de nieuwste generatie. Maar daarbij gezegd, links of rechtsom, als je afhankelijk bent van eigen vervoer ontkom je er nooit helemaal aan maar dit concept geeft mij het gevoel dat ik zelf meer in control ben. Geen lange termijnen waaraan je gebonden bent.
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

markvanloo schreef: 28.07.2020 - 13:15 Het voordeel is bij Care by Volvo is dat je geen vaste looptijd hebt en je daarnaast ook van auto kunt wisselen. Je betaalt er doorgaans ook iets meer voor maar het is ook wat waard. Net als winterbanden inclusief etc.
Verder hebben beide producten wel een krediettoetsing maar heb je bij Private Lease een BKR-registratie en bij Care by Volvo niet. Bij Private Lease kun je ook wel zelf je auto helemaal samenstellen, bij Care by Volvo is het een vaste, luxe specificatie.
Klopt helemaal wat je zegt. " Nadeel" is idd dat het bijna een vaste configuratie is met weinig keuze mogelijkheden, voordeel is het is een hele luxe uitvoering je hebt weinig meer te kiezen ! Uiteraard is de prijs daarnaar maar als jezelf gaat configureren en schuiven in looptijd (geen 60 mnd) dan schrik je van het lease bedrag bij private lease, dan is het concept van dit abonnement veel aantrekkelijker met alle packs, winterbanden en zelfs een wegklapbare trekhaak. Ik kwam met het zelf configureren soms iets goedkoper uit (enkele tientjes) maar met een veel sobere uitvoering (minder packs geen winterbanden en trekhaak) en vaker duurder uit dan het maandbedrag van Care by Volvo. Daarbij opgemerkt dat ik vergelijk met een korte looptijd van 24 of hooguit 36 mnd. langer wil ik mij niet binden. Dus geen 60 mnd wat je overal ziet.
Natuurlijk het is een hoop geld maar als ik de kosten bekijk van mijn V70 die ik 2e hands heb aangeschaft en alle kosten en afschrijving die ik daarvan over alle jaren heb bijgehouden dan verschilt dat bijna niets. Niet iedereen rekent zo en zien alleen de maand bedragen maar dan is het appels en peren vergelijken.
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je huurt met care by volvo 'n auto voor 9600 per jaar en er komt niets naar je toe...
Daar komen dan nog de brandstof kosten bij..
Daar ga je met 'n gebruikte V70 niet bij in de buurt komen qua kosten per jaar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat valt wel tegen denk ik OGA. Als ik naar mijn vorige D6 kijk o.b.v. 30K per jaar kom ik uit op grofweg: Afschrijving 5K, MRB 1K, verzekering 1K, onderhoud 1,5K, brandstof (diesel en elektra) 1,5K, totaal toch ook 10K.
Het nadeel van leasen blijft voor mij de vaste lasten. Je moet gewoon elke maand betalen. Ook schuurt het met mijn persoonlijke opvatting dat kopen met eigen geld mij meer rust geeft dan kopen van andermans geld. De enige lening die ik heb is de hypotheek (want een huis huren kost veel meer dan kopen). Maar dat is een persoonlijke opvatting dus. Bij een auto in eigendom komt er m.i. meestal ook niets naar je toe (je schrijft doorgaans af). Kortom, ik ben (nog) geen fan van leasing maar snap de overwegingen van mensen hierin wel.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1932
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Eens dat je dit niet kunt vergelijken met een gebruikte Volvo. Die zal altijd goedkoper uitvallen. Maar dan heb je een gebruikte i.p.v. een nieuwe. Ik vond het een interessant concept, maar zie niet zo het voordeel in van care by Volvo versus zelf een nieuwe Volvo kopen (los van het aankoopbedrag dat je in 1x moet ophoesten). Welke voordelen heb je met care by Volvo tov zelf nieuw kopen?
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Geen naar mijn idee, je moet nemen wat men je aanbied ipv wat je zelf zou willen.
Het contract is ook op basis van 10000km/jr

Na 4 Jr care bij volvo ben je >40k kwijt en heb je niets, koop je zelf iets staat daar na 4 jaar jouw eigendom nog.

Het is natuurlijk onzin om met het argument aan te komen dat je elke paar maanden iets anders kunt gaan rijden, daar bespaar je iig niets mee, rij je 48mnd ben je nog steeds 40k kwijt en heb je daarna niets..
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

OGA244 schreef: 29.07.2020 - 09:17 Na 4 Jr care bij volvo ben je >40k kwijt en heb je niets, koop je zelf iets staat daar na 4 jaar jouw eigendom nog.
Dus minimaal 1 euro per kilometer😳. Goed en eerlijk advies.👍
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Volgens de site van VolvocarsNL is het verschil tussen Private lease en Care by Volvo alsvolgt:

Care by Volvo is een flexibel, alles-in-één abonnement dat u toegang geeft tot een nieuwe Volvo voor een transparant vast bedrag per maand. Zaken als verzekeringen, reparatie & onderhoud maar ook winterbanden zijn allemaal bij het abonnement inbegrepen. Met een opzegtermijn van slechts 3 maanden heeft u geen lange termijn verplichting zoals dat bij Private Lease gebruikelijk is. Daarnaast geniet u van aanvullende voordelen zoals o.a. direct vervangend vervoer, 24/7 Pechhulp, Winterbanden, Volvo On Call, Car Care en zelfs een Wi-Fi Hotspot met een databundel van 10 GB zodat u muziek kunt streamen of een film kunt bekijken.

Geen verplichtingen, wel écht compleet en échte flexibiliteit.



Op zich is het concept niet zo gek, voor mensen die ofwel elk jaar een andere auto zouden willen rijden ofwel niet de liquide middelen kunnen of willen inzetten om een nieuwe auto van zeg 50k te kopen. Care heeft wel het nadeel dat je bijna geen keuze hebt in de kleur en samenstelling van de auto. Bij private lease kun je meer zelf kiezen, maar ook niet alles. Zo is niet iedere motorisering leverbaar bij private lease.

Mijn ouders overwegen bijvoorbeeld een XC40 te gaan rijden, maar willen deze niet nieuw kopen. Afschrijving en het risico dat zij binnen enkele jaren geen auto meer kunnen of willen rijden speelt daarin een rol. Ik heb een vergelijk gemaakt met private lease. Voor ca. € 600 pm heb je dan een T2 automaat Business pro op basis van 48 maanden en 10kkm. Ga je dan nog flink op de optielijst aankruisen, dan loopt het bedrag op. Vergelijk dat met Care by Volvo, dan krijg je een XC40 T5 Recharge in R=design met de nodige opties voor €699 op basis van diezelfde 10kkm. Bovendien zitten bij Care winterbanden en vervangend vervoer bij ieder bezoek aan de dealer inbegrepen. En je kunt er dus op ieder moment vanaf.

Het gekke is dat in het Care programma alleen een T5 recharge te krijgen is, terwijl in Private lease juist alleen de T2, T3 en B4 motoren aangeboden worden. In private lease (48mnd/10kkm) kost een B4 R-design met trekhaak en park assist al over de € 700 pm. Even los van het feit of je de extra power en luxe nodig hebt, is de T5 via Care dan wel een scherpe aanbieding.

Iets anders is dat ik van mijn dealer vernam dat zij niet zo happig zijn op het Care by Volvo concept, omdat zij er geen cent op verdienen.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

OGA244 schreef: 29.07.2020 - 09:17
Na 4 Jr care bij volvo ben je >40k kwijt en heb je niets, koop je zelf iets staat daar na 4 jaar jouw eigendom nog.
Dat argument gaat m.i. niet op. Want na die 4 jaar heb je nog wel je banksaldo, dat in het geval van aankoop van een nieuwe auto aan het begin van die 4 jaar met minstens 50k zou zijn geslonken.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Natuurlijk heel relatief, betaal je uit je banksaldo de maandtermijnen is dat ook op na 48mnd...
Huren of kopen, dat is de vraag, ik zie zelf geen voordelen in huren, wil ik huurvervoer neem ik een OV jaarkaart en pak ik de trein wel, wordt ik nog gereden ook
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Geen appels met peren vergelijken OGA. Bij koop heb je buiten de initiële investering ook nog steeds je maandelijkse lasten als wegenbelasting, verzekering en onderhoud. Voor het eerlijke vergelijk zul je dus moeten aannemen dat je de maandlasten betaalt uit je lopende inkomsten en niet vanuit je vermogen. Of in beide situaties alles betalen uit vermogen, maar dan is je banksaldo bij koop na vier jaar nog een stuk verder geslonken.

Verder snap ik je afweging wel, op de lange termijn is huren (of dat nu in de vorm van zakelijke lease, private lease of een Care abonnement gebeurt) altijd duurder dan kopen. De additionele services kosten immers ook geld en de verhuurder/leasemaatschappij moet er ook iets aan verdienen. Maar daar staat tegenover dat voor mensen die niet een scope van zeg 10 jaar toekomst hebben, mensen die belang hebben bij tussentijdse beëindiging of wisseling, en mensen die vooral willen weten waar ze aan toe zijn zonder de mogelijkheid van financiële onwelkome verrassingen, huur/lease een prima oplossing kan zijn.

Het is niet voor niets dat nog altijd ruim 40% van de Nederlandse woningen een huurhuis betreft...en dat terwijl je bij een huis anders dan bij een auto toch veel minder risico hebt op afschrijving. Auto's worden over de jaren alleen maar minder waard (op enkele zeer gelimiteerde en onbetaalbare beleggingsobjecten na).
Laatst gewijzigd door Summum op 04.08.2020 - 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Volvo is zo is een van de weinige merken die geen verlengde fabrieksgarantie aanbiedt vanuit de fabriek / importeur (in Nederland) in de ons omringende landen doet de importeur dat wel in NL helaas niet.

Ik denk dat je care by volvo meer moet zien als een soort shortlease
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Summum schreef: 31.07.2020 - 11:02 Volgens de site van VolvocarsNL is het verschil tussen Private lease en Care by Volvo alsvolgt:

Care by Volvo is een flexibel, alles-in-één abonnement dat u toegang geeft tot een nieuwe Volvo voor een transparant vast bedrag per maand. Zaken als verzekeringen, reparatie & onderhoud maar ook winterbanden zijn allemaal bij het abonnement inbegrepen. Met een opzegtermijn van slechts 3 maanden heeft u geen lange termijn verplichting zoals dat bij Private Lease gebruikelijk is. Daarnaast geniet u van aanvullende voordelen zoals o.a. direct vervangend vervoer, 24/7 Pechhulp, Winterbanden, Volvo On Call, Car Care en zelfs een Wi-Fi Hotspot met een databundel van 10 GB zodat u muziek kunt streamen of een film kunt bekijken.

Geen verplichtingen, wel écht compleet en échte flexibiliteit.



Op zich is het concept niet zo gek, voor mensen die ofwel elk jaar een andere auto zouden willen rijden ofwel niet de liquide middelen kunnen of willen inzetten om een nieuwe auto van zeg 50k te kopen. Care heeft wel het nadeel dat je bijna geen keuze hebt in de kleur en samenstelling van de auto. Bij private lease kun je meer zelf kiezen, maar ook niet alles. Zo is niet iedere motorisering leverbaar bij private lease.

Mijn ouders overwegen bijvoorbeeld een XC40 te gaan rijden, maar willen deze niet nieuw kopen. Afschrijving en het risico dat zij binnen enkele jaren geen auto meer kunnen of willen rijden speelt daarin een rol. Ik heb een vergelijk gemaakt met private lease. Voor ca. € 600 pm heb je dan een T2 automaat Business pro op basis van 48 maanden en 10kkm. Ga je dan nog flink op de optielijst aankruisen, dan loopt het bedrag op. Vergelijk dat met Care by Volvo, dan krijg je een XC40 T5 Recharge in R=design met de nodige opties voor €699 op basis van diezelfde 10kkm. Bovendien zitten bij Care winterbanden en vervangend vervoer bij ieder bezoek aan de dealer inbegrepen. En je kunt er dus op ieder moment vanaf.

Het gekke is dat in het Care programma alleen een T5 recharge te krijgen is, terwijl in Private lease juist alleen de T2, T3 en B4 motoren aangeboden worden. In private lease (48mnd/10kkm) kost een B4 R-design met trekhaak en park assist al over de € 700 pm. Even los van het feit of je de extra power en luxe nodig hebt, is de T5 via Care dan wel een scherpe aanbieding.

Iets anders is dat ik van mijn dealer vernam dat zij niet zo happig zijn op het Care by Volvo concept, omdat zij er geen cent op verdienen.
Je slaat de spijker op z'n kop ! De keuze is minder maar qua vergelijkingen heb ik er ook zo naar gekeken en gerekend en kwam tot de conclusie dat het aantrekkelijk is. Ik wil mijn spaarcenten nu niet uitgeven aan een auto van 50k dan is dit een hele mooi oplossing voor de korte termijn. Ik zie het voor dit moment ook als een stukje ontzorgen van wat er op termijn gaat gebeuren met het doorstrekken van milieu plannen en het voordeel is dan dat je elk moment kan stoppen als je een andere invulling wilt geven aan je mobiliteit.

En ja de dealers hebben hier geen verdienmodel aan, moeten de auto bij levering nog afleveren aan de klant en kunnen hooguit wat verdienen aan het onderhoud. Begrijp dan wel dat ze niet happig zijn
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

is met ingang van 1 augustus trouwens € 799,-- per maand geworden
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Als je nieuw wilt rijden en meer rijdt dan 10K zullen de bedragen snel oplopen als je uit gaat van gemiddelde 20-25k ipv 10k.
Zakelijk rijdt iedereen bijna meer dus die 799,- of 800,- een vergelijking rekenmodel met de concurrentie maar maar pakt stevig hoger uit in de gemiddelde praktijk van meer kilometers.
Maar nieuw rijden in de modernste Volvo kost gewoon wat als je daar voor kiest...( wel gaaf)

Alternatief: een schitterende 'full option Volvo leasen', eventueel kopen in Duitsland, van vier jaar oud zit je mogelijk op de helft van de kosten...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
chinagirls
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.04.2017 - 21:10
Locatie: Almere

Bover schreef: 02.08.2020 - 17:15 Als je nieuw wilt rijden en meer rijdt dan 10K zullen de bedragen snel oplopen als je uit gaat van gemiddelde 20-25k ipv 10k.
Zakelijk rijdt iedereen bijna meer dus die 799,- of 800,- een vergelijking rekenmodel met de concurrentie maar maar pakt stevig hoger uit in de gemiddelde praktijk van meer kilometers.
Maar nieuw rijden in de modernste Volvo kost gewoon wat als je daar voor kiest...( wel gaaf)

Alternatief: een schitterende 'full option Volvo leasen', eventueel kopen in Duitsland, van vier jaar oud zit je mogelijk op de helft van de kosten...
Voor zakelijke rijders gelden andere waarden en dan kan het ook minder gunstig uitpakken, dan heb je de zakelijke lease voor die wss gunstig uitpakt. Als particulier die weinig KM'ers rijdt is dat heel anders, als ik voor mijzelf spreek kom ik net aan of net niet aan de 10k en als het meer wordt kan je opschalen of bij betalen per KM afhankelijk wat financieel gunstig is. Het is flexibel.
En idd het is een keuze, eenmaal een Volvo gereden en het comfort de kwaliteit etc. etc. ervaren wordt het lastig. Ik ga idd een moderne hybride XC40 rijden en ervaren daar hangt nu eenmaal een kosten plaatje aan en dat heb ik er voor over. Het is ook maar net hoe je rekend, je betaald nu alles per maand en met een eigen auto heb je dat verspreidt over de jaren dat je er mee rijdt en dat lijkt dan goedkoper maar is het niet echt. Oprijden is altijd voordeliger kan je niet mee vergelijken maar als je elke 3 of 4 jaar een ander auto rijdt in deze klasse dan valt het verschil in de kosten erg mee. Spaarcentjes blijven op de bank en je kan dan zorgeloos rijden en bevalt het niet of er komt een ander aantrekkelijke mogelijkheid langs dan stap je er uit ! Geen 60. 48 of 36 maanden (private) Lease verplichtingen....
XC40 T5 R-Design Plug-in Hybride Thundergrey

V70 D4 Summum 2014, MY15, Nordic+ Luxery, Savile Grey, Intelligent safe pro, Sensus connect/Pro, Dab+, Premium sound, Sunroof, Select leder, VOC, Standkachel, Zomer 18" Mefitis (Tech Black Matt), Winter 17" Pandora
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

OGA244 schreef: 31.07.2020 - 15:27 is met ingang van 1 augustus trouwens € 799,-- per maand geworden
Dat is wel apart! Zaterdag jl. (1 aug) hebben we voor mijn ouders bij de dealer aan zijn desk een XC40 met Care by Volvo besteld via de site van Volvocars.nl. Er stond toen nog een prijs van € 699 vermeld en een levering in Q4. In de per e-mail ontvangen bevestiging zie ik geen prijs genoemd. Dan hoop ik wel dat ze niet achteraf "verrast" worden met een prijs die € 100 pm hoger ligt, want dat is echt een no-go. Bovendien zie ik nu staan dat de auto pas vanaf januari 2021 leverbaar zou zijn.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”