Welke volvo station
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 19.08.2018 - 14:25
Momenteel rij ik in een v60-d4 uit 2014. Op zich een prima auto, maar met een bekend probleem bij de vea blokken, hoog olieverbruik. Daar ben ik nog mee in discussie met de verkoper, ik vind dat zij een auto met verborgen gebrek hebben verkocht en ben nog in onderhandeling hierover. Maar ik vraag me nu af welke volvo station maakt de reputatie van het oude volvoimago onverwoestbaar waar? 240, 850, 740, 940, v70? Wellicht stap ik over naar een probleemloze station als ik er met de garage niet uit kom, vandaar de vraag.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4633
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Dan zou ik gaan voor de 240/740... Maar goed ik zou niet overstappen. De kosten voor het overstappen zijn minstens net zo hoog als het repareren van het probleem. Bovendien als jij die auto verkoopt met het verborgen gebrek zonder dat te melden?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Er wordt hier op dit forum een 240 station te koop aangeboden met gereviseerd blok.
Geen enkele auto is echter probleemloos ......
Geen enkele auto is echter probleemloos ......
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2956
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Er bestaan geen probleemloze stations, ook niet van ons geliefde merk.
Oud heeft ouderdomsproblemen;.
Nieuw kunnen kinderziektes hebben; en meestal een veel lager banksaldo.
Je moet mazzel hebben dat je een station kan kopen waar het onderhoud en de reparaties netjes zijn bijgehouden door de jaren/decennia.
Ben je nieuwsgierig wat een oudere V70 en een (nog) oudere 940 heeft 'meegemaakt' bij de garage?
De berijders in ieder geval heel veel plezier!
viewtopic.php?p=1635266#p1635266
onderaan staat de link naar de 945.
Plezier met je zoektocht.....
Oud heeft ouderdomsproblemen;.
Nieuw kunnen kinderziektes hebben; en meestal een veel lager banksaldo.
Je moet mazzel hebben dat je een station kan kopen waar het onderhoud en de reparaties netjes zijn bijgehouden door de jaren/decennia.
Ben je nieuwsgierig wat een oudere V70 en een (nog) oudere 940 heeft 'meegemaakt' bij de garage?
De berijders in ieder geval heel veel plezier!
viewtopic.php?p=1635266#p1635266
onderaan staat de link naar de 945.
Plezier met je zoektocht.....
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20684
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die oude Volvo's vond ik prima te rijden. Dan zou mijn keus een late 960 of V90 zijn uit het jaar 1997/1998. Neem dan een 3 liter met 205 PK en automaat. Heb zelf in een S90 gereden uit 1997 en dat reed meer dan geweldig voor een station.
Het zijn ook grote auto's waar je met 4 en half volwassenen in kunt zitten (achterin midden is wat krapjes), weegt volgens de RDW 1500 a 1600 kg terwijl er toch 1800 kg mee getrokken mag worden. Een station had destijds altijd niveau-regeling met nivomats.
Foto gevonden op m'n computer. Die auto was destijds van ene Willem die ik leerde kennen via de 700-vereniging.
Het zijn ook grote auto's waar je met 4 en half volwassenen in kunt zitten (achterin midden is wat krapjes), weegt volgens de RDW 1500 a 1600 kg terwijl er toch 1800 kg mee getrokken mag worden. Een station had destijds altijd niveau-regeling met nivomats.
Foto gevonden op m'n computer. Die auto was destijds van ene Willem die ik leerde kennen via de 700-vereniging.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20684
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Of de duvel er mee speelt ... Uit de AutoWeek:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ft-friday/
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ft-friday/
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40659
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En heeft iemand al gezegd dat Stations bij de spoorwegen horen en Volvo stationcars Estates worden genoemd
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20684
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Daar is geen woord Russisch bij ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 19.08.2018 - 14:25
De 240, 740 en 940, zijn geloof ik eenvoudiger dan de 850 als ik het zou moeten geloven. Maar zijn allemaal wel kilometervreters. Dat er geen probleemloze auto's bestaan weet ik ook wel, het onderhoud van elke auto is nu eenmaal belangrijk. Maar ik vraag me af waarom de modernere Volvo's toch minder van kwaliteit zijn dan de oudere generaties.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12279
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
de rode gietijzeren B motor van een 240/740/940 stamt in de basis "redelijk ongewijzigt" uit 1944, echt recht toe recht aan en gemaakt voor de eeuwigheid, nieuwe tijden vroegen andere oplossingen , de ook onverwoestbare 5 pitters zijn nu ook exit ten gunste van beperkt houdbare technieken
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19490
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat is echt onzin Lint, en als arts moet jij dat weten.
Dat de huidige motoren minder lang meegaan wil niet zeggen dat het geen verbetering is. Het is alleen anders.
Tja, er zitten soms vervelende dingen tussen. Maar ook bij schijnbaar onverwoestbare motoren kan je echt rotte exemplaren treffen. Ook ik heb dat mogen ervaren. Al wel een tijd terug maar ja het kan.
En zoals al gezegd, des te meer dingen er op zitten. Des te meer dingen kapot kunnen gaan. Waarbij ik meteen aangeef dat ik graag gadgets wil. Ik wil vrijwillig echt niet terug naar "vroeger". Hoewel ik uit nostalgie wel een Oldtimer of youngtimer zou willen hebben. Maar voor dagelijks gebruik toch graag een 'moderne' wagen.
Dat de huidige motoren minder lang meegaan wil niet zeggen dat het geen verbetering is. Het is alleen anders.
Tja, er zitten soms vervelende dingen tussen. Maar ook bij schijnbaar onverwoestbare motoren kan je echt rotte exemplaren treffen. Ook ik heb dat mogen ervaren. Al wel een tijd terug maar ja het kan.
En zoals al gezegd, des te meer dingen er op zitten. Des te meer dingen kapot kunnen gaan. Waarbij ik meteen aangeef dat ik graag gadgets wil. Ik wil vrijwillig echt niet terug naar "vroeger". Hoewel ik uit nostalgie wel een Oldtimer of youngtimer zou willen hebben. Maar voor dagelijks gebruik toch graag een 'moderne' wagen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 27647
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is waar. Voor dagelijks gebruik bevalt een moderne Volvo prima. Voor de nostalgie heb ik de 240Turbo en een beetje de C70
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20684
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik wil niet flauw doen maar onze privé-auto's reden altijd beter dan de zakelijke dingen die ik kreeg. Terwijl die zakelijke dingen doorgaans nieuw tot enkele jaren oud waren vol met nieuwe snufjes reden onze Volvo's (en BMW's) bijna altijd 12 jaar of ouder toch prettigere auto's dan de zakelijke.
Tot nu toe zakelijk gereden vanaf 1986:
Nissan Venetta,
Ford Transit,
VW Transporter,
Peugeot Expert,
Opel Vivaro,
Peugeot 307SW,
AUDI A3,
VW Golf,
Ford Transit (alweer),
Nissan Primastar,
Opel Vivaro,
Mercedes Vito,
Peugeot Expert.
Die Vito was ik zeer over te spreken en heb overwogen om die privé te gaan rijden. Maar ja, ik ben niet de enige die over auto's gaat bij ons thuis ...
Tot nu toe zakelijk gereden vanaf 1986:
Nissan Venetta,
Ford Transit,
VW Transporter,
Peugeot Expert,
Opel Vivaro,
Peugeot 307SW,
AUDI A3,
VW Golf,
Ford Transit (alweer),
Nissan Primastar,
Opel Vivaro,
Mercedes Vito,
Peugeot Expert.
Die Vito was ik zeer over te spreken en heb overwogen om die privé te gaan rijden. Maar ja, ik ben niet de enige die over auto's gaat bij ons thuis ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/