Wat zou een redelijk vraagprijs zijn?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Pascal1993
Starter

Beste forumleden,

Mijn naam is Pascal en ik ben nieuw hier.
Op het moment zijn wij, nog, niet in het bezit van een Volvo maar willen er graag een aanschaffen.

Ik krijg de vraagprijs van een Volvo V40 1.6 T3 (150pk, handgeschakeld) vandaag van een autobedrijf waar ik interesse getoond heb in een andere V40 welke volgens de garage problemen heeft met de powershift versnellingsbak. (Het gaat dus niet om de auto met problemen)

Deze auto is uit 2012 en heeft een km stand van 141000.

Wat zou volgens jullie een redelijke vraagprijs zijn voor zo’n auto?

De auto lijkt op de foto’s schadevrij, voorzien van sensoren en camera achter voor het inparkeren, digitaal dashboard en ik geloof xenon want sproeiers.

Daarnaast heb ik nog inruil, megane 1.2 TCe uit 2014 met 167.000 km op de teller.

Ik wil graag voorbereid de onderhandelingen ingaan want we zouden echt graag een Volvo aanschaffen maar willen liever niet, extreem, te veel betalen.

En zijn er nog dingen die ik moet controleren voor en tijdens een proefrit? We gaan zaterdag proefrijden namelijk
Volvolof
3rd Gear member

Die prijs kan je het beste bepalen door vergelijkbare auto’s te zoeken op de diverse verkoop sites.
Ga een flinke proefrit maken en vraag je af hoeveel beter dit is dan een 2 jaar jongere Megane. Vast wel een fijnere auto, maar met minder ruimte en 2 jaar ouder. Heb je dat extra geld ervoor over? Zelf zou ik in een vergelijkbare situatie nog even doorsparen en en dan voor een wat nieuwere auto gaan. Iedere keer dat je iets inruilt verdient vooral de verkoper eraan.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”